Tak ona ta otázka sjednocení Já a já rezonuje i u Advaita vedanta-Šankarovců, nejenom u gnostiků.
Translator překlad ale pochopit se to dá.
Měl jsem rozhovor s následovníkem kašmírského šaivismu, hlavně se systémem Prathyabhijna. Poznamenal, že kašmírský šivismus vysvětluje původ otroctví duší lépe než Advaita Vedanta nebo jakýkoli Vedanta a vysvětluje je odlišně. Ale neřekl, jak přesně je to jiné nebo lepší.
Pokud vím, všechny hinduistické systémy se domnívají, že existují nekonečné duše, které byly věčně v otroctví, a nikdy nebude čas, kdy budou všechny duše osvobozeny, ale osvobození jednotlivých duší je možné.
Liší se to v kašmírském Shaivismu? Pokud ano, jak? A jak je to v porovnání s Vedantou ohledně těchto základních ontologických tvrzení a jejich vysvětlení?
vedanta
advaita
vishishtadvaita
dvaita
kašmírský shaivismus
Podíl
Vylepšete tuto otázku
Následovat
zeptal se před 2 dny
Pan Zelené zlato
18999 bronzových odznaků
@BasedShaiva nebo Mr. Sigma - Mr Green Gold před 2 dny
Kašmír Shaivism nebo Advaita Vedanta ze Shankary jsou nedávné divize Kaliyuga. Když Brahma zemře, všechny duše stvoření jsou automaticky osvobozeny. Nekoneční Brahmas tvoří stvoření paralelně a jeden po druhém, proto je Brahma zobrazen v červené barvě (Rajas) jako vášeň pro Prakriti a drží Védy založené na Dharmě, Arthě, Kame, Moksha. Západní lidé ho znají jako předka Abrahama. je zodpovědný za své vlastní osvobození, stejně jako nesdílí svůj majetek, děti s ostatními, jak ho může zachránit Boží avatar, pokud nechce uniknout věčnému Maya jal - Manu Kumar před 2 dny
Mezi kašmírským shaivismem a advaita vedanta existuje mnoho rozdílů. Přečtěte si knihu Jaideva Singha, kterou najdete v archivu. Je to malá kniha. Kašmír Shaivism spočívá v tom, že otroctví je skutečné a mája je také skutečná. Advaita tvrdí, že otroctví je nereálné a maya je anivarchaya. V kašmírském Shaivismu jsou avidyā a māyā (iluze) Śakti, věří také v nekonečné duše a osvobození. Osvobození však není pouze znalostí, protože v kašmírském šivismu jsou dvě ajňany. - GIRIBLR včera
@GIRIBLR pokud můžete, prosím vysvětlete komentář do odpovědi. - Pane Green Gold včera
Problém různých myšlenkových směrů spočívá v tom, že se snaží vysvětlit nekonečné nesmrtelné Puruša / Brahman prostřednictvím konečných a dočasných Prakriti / Mayů, což je jejich intelekt a slova. Ve stvoření je pouze 33 bohů koti, jeevů a loků a karmy, ale mimo stvoření existuje jednota a ticho, proto muni jako Dakshinamurthy učí duchovnost prostřednictvím ticha. sriramanamaharshi.org/teachings/ חסד - Manu Kumar včera
Přidat komentář
2 odpovědi
4
Kašmír Shaivismus (KS) odmítá teorii věčné a nezávislé nevědomosti Advaita Vedānta (AV). V kašmírském Shaivismu jsou avidyā a māyā (iluze) Śakti, věří také v nekonečné duše a osvobození. Osvobození však není pouze znalostí, protože v kašmírském šivismu jsou dvě ajňany.
V kašmírském Shaivismu je otroctví skutečné a mája je také skutečná. Advaita tvrdí, že otroctví je nereálné a o mayovi nelze říci, že existuje, nebo neexistuje (Sat Asat), protože jde o vzájemně si odporující pojmy. Sankara proto nazval Mayu existující - neexistující - nepopsatelnou.
V KS je otroctví hrou Sakti. Shiva prostřednictvím Mayashakti (což omezuje sílu znalostí a činnosti) se spojí a stane se jiva.
v AV je otroctví nereálné a bez začátku,
V AV neprovádí Atman žádnou akci. V KS je Atman také zapojen do akce.
Z knihy Vedant And Advaita Shaivagama z Kašmíru od Dr. Jaideva Singha
Níže uvedený text byl parafrázován, protože rozdíly jsou uvedeny v knize na 10 stránkách.
Povaha absolutní reality
AV: absolutní realita je jednoduše Jnana
KS: je to prakasha-vimarshamaya, tj. Má jak jnatritva, tak kartritva.
Stav světa
AV: Svět je podle Shankary mithya nebo falešný. Je to prostě adhyaropa nebo adhyasa nebo falešné vynucení Brahmanu kvůli ajnanu nebo nevědomosti, stejně jako had je falešné vynucení na laně.
KS: svět je abhasa, ale abhasa nebo vzhled jsou skutečné. Abhasové jen dokazují slávu a bohatství Šivy. Tvrdí, že parinama-vada a vivartavada nejsou vyčerpávajícími teoriemi projevu. Projev přináší Svatantrya ze Šivy
Átman v lidském těle
AV: Podle Shankary je atman v lidském těle pouze sakshi-chaitanya neboli svědkem vědomí.
KS: Atman v lidském těle je také spandamaya. Vždy to mělo charakteristiku džňána a krije
Rozdíl v Upayas
Vedanta: shravana, manana a nididhyasana jsou jediným prostředkem k osvobození.
KS: čtyři upayové, viz. (i) amipaya, (ii) shambhavopaya, (iii) shaktopaya a (iv) anavopaya.
Rozdíl v pojetí Ajnana
Vedanta: avidya nebo ajnana je odstraněna vidya nebo jnana, a když k tomu dojde, dojde k mukti nebo osvobození.
KS: Existují dva druhy ajnany, viz. bauddha ajnana a paurusha ajnana. Paurusha ajnana je vlastní paurusha; bauddha ajnana je intelektuální. Vidya lze odstranit pouze bauddha ajnana, paurusha ajnana stále zůstane. Taková osoba bude vysazena pouze v prázdné abstrakci. Neuvědomí si šivatvu ani věštění. Paurusha ajnana musí být také odstraněna. To lze odstranit Shakti-pata, ke kterému dochází buď diksha seberealizovaným guru, nebo přímou božskou milostí.
Rozdíl v pojetí Mukti nebo osvobození
Ideálem mukti ve Vedanta je kaivalya nebo izolace, stejně jako v Samkhya-yoze. Jediný rozdíl je v tom, že v Samkhya-józe je to izolace od prakrti, ve Vedanta je to izolace od mayi.
Ideálem mukti v KS je shivatva-yojana nebo integrace do Shivy.
Podíl
Vylepšete tuto odpověď
Následovat
upraveno před 9 hodinami
odpověděl včera
GIRIBLR
247333 stříbrné odznaky1212 bronzových odznaků
vynikající odpověď. Jeden malý bod vynechán, zkuste jej přidat. O původu otroctví AV říká, že je to bez začátku. Co na to říká KS? - Pane Zelené zlato před 16 hodinami
@MrGreenGold Přidal jsem to. KS pouze říká, že je vytvořen Sakti, ale neříká přesně, kdy to začíná. - GIRIBLR před 15 hodinami
1
@ GIRIBLR pěkná odpověď! Btw, můžete se podívat na úvodní část Shiva Sutras od Jaideva Singha pro začátek otroctví. - TheLittleNaruto ♦ před 10 hodinami
@TheLittleNaruto Tuto knihu nemám. Tato kniha jednoduše říká, že Šiva se prostřednictvím Mayashakti (který omezuje sílu poznání a činnosti) stane vázaným a stane se jivou. Nic a co a kdy to začalo. Pokud víte, prosím laskavě upravte odpověď - GIRIBLR před 9 hodinami
@GIRIBLR google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://… - Mr Green Gold před 5 hodinami
Přidat komentář
0
Zaprvé, kašmírský Shaivismus, i když není součástí Advaita Vedanta, je filozofií Advaita. Profesor Chandradhar Sharma ve své knize The Advaita Tradition in Indian Philosophy: A Study of Advaita in buddhism, Vedanta and Kashmira Shaivism píše v kapitole 8 ( Kashmira Shaivism: A Critical Estimate ):
Obvinění kašmírského šivismu proti Advaitě Vedantovi, že jeho Brahma je abstraktní, formální a neaktivní, a proto je stejně dobré jako „nic“, je nesprávné. Na druhou stranu je pravda, že Shaiva pojetí jednoty jako „spojení dvou“ nedosahuje transcendentální jednoty a není skutečnou „advaitou“. Advaita se nebojí, jak si tento systém představuje, duality, protože ve skutečnosti neexistuje žádná dualita a Advaita se netrápí iluzí a halucinacemi. Transcendentální jednota v Advaita Vedanta je nad myšlenkovými formami jednoty a duality. Skutečná jednota nemůže být „sjednocením dvou“, protože pokud jsou si dva rovni, jsou to dvě nezávislé reality, které nelze spojit; a pokud je jeden ze dvou primárních a druhý sekundárních, tento závislý „jiný“ bude shledáno postradatelným a sklouzne pryč do jistiny, která sama může být nazývána skutečnou. Je to kašmírský šivismus, který se bojí ztráty konečného já a svého světa, a proto si je chce v nějaké formě udržet v Absolutnu. Pokud je Šiva Nejvyšším Já, čistým Subjektem, jak může být jednotou subjektu a objektu? V objektu nelze nakonec uchovat žádnou stopu objektu. Pokud je tato domnělá „jednota“, toto spojení „subjektu a předmětu“ subjektem, nemůže v něm být žádná objektivita; a pokud je to objekt, nemůže to být jednota subjektu a objektu. Popsat jednotu Já jako jednotu subjektu a objektu, jako spojení Šivy a Šakti, poznání a činnosti, kde je vše zachováno a viděno v novém světle, kde svítí všestranný úžasný zážitek, tam, kde je sebeuvědomující zkušenost bytí a blaženosti, může představovat velký myšlenkový úspěch, ale neukazuje na konečnou realitu; může to být dobrá poezie, ale není to zdravá filozofie. Může uspokojit náš náboženský instinkt, ale nebrání se dialektickému zkoumání. Objektivita, dualita a připoutanost jsou způsobeny transcendentální iluzí. Pokusit se je udržet v Absolutnu je nemožné. Odráží to naše připoutání k „já“ a „mému“ a je to nevědomost Pokusit se je udržet v Absolutnu je nemožné. Odráží to naše připoutání k „já“ a „mému“ a je to nevědomost Pokusit se je udržet v Absolutnu je nemožné. Odráží to naše připoutání k „já“ a „mému“ a je to nevědomostpar excellence . Předstírat, že se vzdáme připoutanosti k tomuto světu, ale nést náklad „já“ a „mého“ do Absolutna, je největší připoutanost ( maha-graha ), jak říká Nagarjuna . Dokonce i velcí jogíni, jak poznamenává Gaudapada, jsou touto základní nevědomostí znepokojeni a třesou se při pomyšlení na ztrátu své osobnosti v Absolutnu, představující si strach i v nebojácném cíli ( abhaye bhayadarshinah ).
a ve své knize Kritický průzkum indické filozofie (
https://archive.org/details/IndianPhilo ... icalSurvey ) profesor Sharma ve své části Kašmírský šivismus uvádí:
Individuální duše je čisté vědomí a jako takové je totožné se Šivou. Je to konečná realita v podmínkách sebeosvícení. Pluralita duší není konečná. Kromě Šivy svět není; na rozdíl od Šivy duše není.
Uznání (pratyabhijna) této reality je nezbytné pro získání osvobození ... Uznání najednou překoná otroctví. Osvobozená duše se spojuje se Shivou a vždy si užívá mystické blaženosti jednoty s Pánem. Jivamukti je přijat.
Rozdíly mezi oběma školami nejsou velké; ve své podstatě je Kašimira Shaivismus Advaita Vedanta.