Alaja píše:Takže se to jeví, že ta nacifikace Ukrajiny je ještě horší, než se očekávalo....
armin píše:Alaja píše:Takže se to jeví, že ta nacifikace Ukrajiny je ještě horší, než se očekávalo....
Takhle to podává ruská propaganda, aby nějak ospravedlnila své neospravedlnitelné útoky na města a vraždění na Ukrajině.
Po válce, kterou nejspíš Ukrajina vyhraje - tak, že Rusáci odtáhnou stejně jako z Afganistánu se pravda ukáže. Měli by tam být nezávislí mezinárodní pozorovatelé a vyšetřovatelé.
Ale Putin je schopný všeho, když se mu nebude dařit, tak nedej bože sáhne k jaderným zbraním - podobně jako by to udělal Hitler, kdyby je měl.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Anath%C3%A9ma
Anathéma
Anathéma nebo anathema (řec. od ana-tithémi, vyzvednout) znamená původně vynětí něčeho z běžného užívání, později klatbu a vyloučení z obce či církve. Jako církevní trest se vzácně užívá v pravoslavných církvích, katolická církev je od roku 1917 nahradila pojmem vyloučení či exkomunikace.
V běžné řeči se někdy užívá metaforicky pro prokletí a zavržení.
Původ
Řecké anathéma znamenalo původně jakékoli „vyzvednutí“ nebo ozvláštnění, v náboženské řeči vyjmutí věci z lidského užívání a obětování bohům, podobně jako hebrejské cherem. V tomto smyslu je vzácně užívá i Bible, například Lv 27, 28 (Kral, ČEP) nebo L 21, 5 (Kral, ČEP), kde se slovo překládá jako „dary“, podobně jako hebrejské korban (Mk 7, 11 (Kral, ČEP)). V Bibli a v pozdějším židovském i křesťanském užívání však převládl užší význam něčeho nenapravitelně prokletého, co má být „odevzdáno božímu trestu“, vyhubeno a zničeno (např. Dt 7, 2 (Kral, ČEP) nebo Joz 11, 11 (Kral, ČEP)). Jinde se předpokládá, že majetek „postižený klatbou“ patří kněžím (Ez 44, 29 (Kral, ČEP)).
V Novém zákoně slovo znamená, že se někdo zapřísahá nebo „zaklíná“, tj. přivolává na sebe boží trest, pokud by něco nesplnil, např. Sk 23, 12 (Kral, ČEP). V listech svatého Pavla už se užívá v pozdějším smyslu vyloučení či „klatby“ vůči lidem, kteří se zřekli nebo odcizili evangeliu, například Ga 1, 8 (Kral, ČEP) nebo 1Kor 16, 22 (Kral, ČEP).[1]
V křesťanství
V tomto smyslu přísného vyloučení, případně i zákazu s takovým člověkem se stýkat, slovo užívaly křesťanské církve. Ve středověku se rozlišovalo dočasné vyobcování (exkomunikace) a výslovná klatba (anathema), s níž mohlo být spojeno i „vydání k potrestání“ světské moci: člověk vyloučený z církve byl něco jako veřejný nepřítel, pro něhož ve společnosti nebylo místo. Klatbu vyhlašoval papež a mohla postihnout i panovníka. V takových případech se vyhlašovala v kostele přečtením papežské buly, načež přítomní kněží zhasli svíce, zlomili je a hodili na zem.
Středověká klatba byla pochopitelně i prostředkem politického boje, protože zbavovala šlechtice i poddané závazku poslušnosti, a papežové pozdního středověku ji užívali až příliš často. Reformátoři instituci anathematu potvrdili a založili na Ježíšově výkladu (Mt 18, 18 (Kral, ČEP)), zdůraznili však její výchovnou povahu (možnost smíření). Od 17. století slavnostní klatby i v katolické církvi mizí a převládá „automatická“ klatba, jakou nad sebou (ipso facto) vyslovuje heretik nebo schizmatik. Kodex církevního práva z roku 1917 anathema zrušil resp. ztotožnil s vyobcováním (exkomunikací). V pravoslavných církvích se výslovné anathema dnes užívá jen ve výjimečných případech, stejně jako podobné tresty v některých protestantských církvích, v synagogách nebo v moderních církvích amerického původu (Svědkové Jehovovi, Mormoni atd.), může však mít pro postiženého závažné společenské důsledky.
Mimo křesťanství
V judaismu je dnes cherem vyloučení z účasti na bohoslužbách, o němž rozhoduje místní obec, a podobné tresty zná i hinduismus. Islámský takfir, prohlášení určité osoby za nevěřícího, se vždy užíval spíše výjimečně, v současných muslimských státech však může znamenat i vážný společenský trest jako například v případě S. Rushdieho. Také v některých sektách může vyloučení znamenat naprosté přerušení kontaktů.[2]
armin píše:Ty seš opravdu případ.
A taky proto si s tebou povídám, abych pochopil kde se tyhle scestné postoje v lidech rodí, proč je to drží. Ty jsi pro tohle poznávání ten správný extrém.
Všechno zlé je k něčemu dobré.
Alaja píše:To já si s tebou povídám zase proto, že se snažím pochopit, kam to někteří žáci manželů Tomášových vlastně dotáhli.....
armin píše:Alaja píše:To já si s tebou povídám zase proto, že se snažím pochopit, kam to někteří žáci manželů Tomášových vlastně dotáhli.....
To je dobře, to je chvályhodné.
Třeba to nakonec pochopíš.
Z telegramu: ČESKO - Tak si tak čtu zprávy z ČR a vyskočí na mě nějaká hláška od Ministerstva zdravotnictví, že existuje nějaká appka pro uprchlíky z Ukrajiny, že tam najdou mapu s důležitými místy v ČR v jejich jazyce. Říkám si, mazec, to je rychlost, že takhle někdo dokáže zareagovat. Kouknu na web, na kterej MZ odkazovalo - https://www.stojimezaukrajinou.cz Hmmm, mazec takhle komplexní web za tak krátkou dobu. Mé paranoidní já říká, podívej se na nic.cz, kdy byla zaregistrovaná ta doména. A ejhle. 22.2.2022, tedy 2 dny před začátkem invaze. V rychlosti čekuju Wikipedii a ta potvrzuje to, co jsem si pamatoval, že ke vstupu ruských jednotek došlo 24.2.2022. WTF?
To někdo vyčetl z lógru, že si má takovou doménu zaregistrovat 2 dny před začátkem války???
Asi náhoda.
Alaja píše:z netu...Z telegramu: ČESKO - Tak si tak čtu zprávy z ČR a vyskočí na mě nějaká hláška od Ministerstva zdravotnictví, že existuje nějaká appka pro uprchlíky z Ukrajiny, že tam najdou mapu s důležitými místy v ČR v jejich jazyce. Říkám si, mazec, to je rychlost, že takhle někdo dokáže zareagovat. Kouknu na web, na kterej MZ odkazovalo - https://www.stojimezaukrajinou.cz Hmmm, mazec takhle komplexní web za tak krátkou dobu. Mé paranoidní já říká, podívej se na nic.cz, kdy byla zaregistrovaná ta doména. A ejhle. 22.2.2022, tedy 2 dny před začátkem invaze. V rychlosti čekuju Wikipedii a ta potvrzuje to, co jsem si pamatoval, že ke vstupu ruských jednotek došlo 24.2.2022. WTF?
To někdo vyčetl z lógru, že si má takovou doménu zaregistrovat 2 dny před začátkem války???
Asi náhoda.
Alfons píše:Alaja píše:z netu...Z telegramu: ČESKO - Tak si tak čtu zprávy z ČR a vyskočí na mě nějaká hláška od Ministerstva zdravotnictví, že existuje nějaká appka pro uprchlíky z Ukrajiny, že tam najdou mapu s důležitými místy v ČR v jejich jazyce. Říkám si, mazec, to je rychlost, že takhle někdo dokáže zareagovat. Kouknu na web, na kterej MZ odkazovalo - https://www.stojimezaukrajinou.cz Hmmm, mazec takhle komplexní web za tak krátkou dobu. Mé paranoidní já říká, podívej se na nic.cz, kdy byla zaregistrovaná ta doména. A ejhle. 22.2.2022, tedy 2 dny před začátkem invaze. V rychlosti čekuju Wikipedii a ta potvrzuje to, co jsem si pamatoval, že ke vstupu ruských jednotek došlo 24.2.2022. WTF?
To někdo vyčetl z lógru, že si má takovou doménu zaregistrovat 2 dny před začátkem války???
Asi náhoda.
Hmm, a už 25.2. (tj. den po invazi) jsou stránky archivované, tzn. že už tam musely být o něco dřív.
https://web.archive.org/web/20220225223 ... ajinou.cz/
A už tehdy tam bylo:
"Obracíme se proto na českou veřejnost a ve spolupráci s našimi partnery na Ukrajině spouštíme sbírku, ve které může přispět každý z nás. Vybrané prostředky poskytneme ukrajinské neziskové organizaci Повернись живим / Come Back Alive, která se dlouhodobě zabývá distribucí ochranných pomůcek a materiálního zabezpečení obráncům Ukrajiny."
"UBYTOVÁNÍ PRO UKRAJINSKÉ RODINY
Děkujeme za spontánní projevy solidarity českých občanů, měst, obcí, institucí i soukromých společností, které nabízejí pomoc v souvislosti se situací na Ukrajině. Velmi si toho vážíme. V případě eskalace situace budeme za nabídky pomoci, především ubytování hromadného typu velmi rádi. Za tímto účelem zřídila Správa uprchlických zařízení Ministerstva vnitra email ubytovaniukrajina@suz.cz, kam je možné konkrétní nabídky posílat. Děkujeme, že se zajímáte."
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... uvi-698201
To nikdo s vlajkami neběhal. Kosovo, Irák, Afghánistán: Byl tam a mluví
05.04.2022
Michal Koďousek sloužil v armádě 25 let, od roku 1995. Zúčastnil se misí v Kosovu, v Bosně, i v Iráku a Afghánistánu. Nyní promluvil pro kanál Inovace Republiky. Jednak poznamenal, že v Kosovu byla situace úplně jiná, než jak ji popisovala česká média. Vzpomněl si, jak dostávali na mise seznamy válečných zločinců a když se vrátil domů, zjistil, že řada z nich se stala představiteli Kosova. A podotkl, že když umírali lidé v Iráku, v Kosovu nebo v Sýrii, tak zde nikdo jejich vlajky nenosil.
Jeho první mise byla v Bosně, kde pobýval 10 měsíců. V roce 2000 pak byl v Kosovu, v roce 2003 v Iráku a v roce 2006 v Afghánistánu, tedy zkušeností z konfliktů má hodně. Podotkl, že naštěstí neseděl v kanceláři, ale doprovázel civilní pracovníky, takže si tyto státy projel křížem krážem a mluvil i s místními. Koďousek poznamenal, že ti mají jiný pohled, než právě lidé v kancelářích a důstojníci udělující rozkazy.
Doplnil, že v Bosně a Kosovu spolupracoval jak s muslimskou stranou, tak se Srby. „Člověk pak pochopí, že je to trochu jinak, než nám tady vykládali. Jako že Srbsko je to špatné, že jsou ten agresor. Pak člověk zjistí, že je to jinak, že to není černé a bílé,“ podotkl a dodal, že z rozhovorů se dozvěděl proč a jak ke konfliktu došlo.
„Když ta operace začala, tak se nám tady tvrdilo, jak jsou ti kosovští obyvatelé tím Srbskem utlačovaní a jak jsou Srbové zlí, ale ono to v podstatě tak nebylo. Kosovo mělo svoji autonomii, měli oproti Srbům brutální výhody, elektřinu téměř zdarma a další takovéhle věci,“ připomínal bývalý voják a dodával: „Ale myslím, že tam byly jiné zájmy, nevím, jestli západní nebo jaký vliv. Ale každopádně to rozdmíchávání mezilidských vztahů tam začalo lidmi, kteří tam byli nasazení a dosazení a ty nepokoje vyvolávali. Nevidím to prostě tak, jak se říkalo.“
V Kosovu hlídal například srbské kostely, které byly vypalovány. „Ta srbská menšina na území Kosova byla šikanovaná, utlačovaná, cílem bylo je z toho území vyhnat. A když člověk s místními mluví, tak se dozvídá úplně jiné věci, než tady tvrdili, že zlí Srbové, a tak,“ uvedl.
Zmínil i tříměsíční bombardování Bělehradu a ukrajinský konflikt. „Lidi tady tomu ještě tleskali. Když to srovnám s konfliktem teď, tak je to víceméně stejné. Obě ty území, jak Kosovo, tak Donbas chtěly nějakou nezávislost. A tady to jde, tam to nešlo, nevím. Rozhodně si nemyslím, že je to tak, jak se to celou dobu podávalo,“ míní bývalý voják.
Komentoval také zaměření na hluboké lidské příběhy z Ukrajiny. „Pro mě je teď těžko pochopitelné, protože když tady byly předešlé konflikty, ať Srbsko, Kosovo nebo Irák, Sýrie, kde umírali opravdu statisíce lidí, tak já jsem tady neviděl pobíhat lidi s iráckými, srbskými nebo syrskými vlajkami. To, co se děje teď, mi přijde naprosto šílené. Jestli je to dané nějakou averzí vůči Rusku za rok 1968, jak se jí všichni ohání,“ spekuloval. „Pro mě je válka jako válka, to utrpení obyčejných lidí bylo úplně stejné v Iráku, jako je na Ukrajině nebo jako bylo v tom Sbrsku. A teď jsou najednou všichni Ukrajinci,“ pokračoval.
Doplnil, že když přijel do Iráku, tak mu přišlo na mysl, jak krásná to musela být země. „Víceméně všude, kde jsme byli nastolovat demokracii, tak dnes jsou to země, kde lidé třou bídu s nouzí, jsou zničené, zpustlé a jsou na tom mnohem hůř, než byli,“ míní. Co se týče motivací pro „nastolování demokracie“, vidí pouze peníze a suroviny. „Vždyť se o ty lidi nikdo nezajímá,“ podotkl a připomenul, že na covid zemřelo na světě celkem asi 5,5 milionu lidí z osmi miliard, ale to, že asi 3 miliony lidí zemřou každý rok hladem nikoho moc nezajímá.
Zajímalo by ho, co si vlastně lidé pod demokracií představují. Sám si představuje svobodný život, svobodu slova a svobodu v rozhodování. „Ne aby mi někdo říkal, co si mám myslet, co mám dělat a tady ty věci,“ doplnil, co si pod pojmem rozhodně nepředstavuje.
„Je zvláštní, že v archivu ČT, byly krásné dokumenty o Sýrii, Libyi, vykládali tam, jak to byly skvělé země. Pak přišla válka a dokumenty z archivu zmizely. A doteď tam nejsou,“ zmínil a dodal, že by bylo zajímavé pustit takový dokument, aby si lidé udělali obrázek, jak země vypadala předtím a potom.
Položil také otázku, zda místní obyvatelé stáli o demokracii. Podotkl, že se ani nikdo neomluvil, když vyšlo najevo, že v Iráku žádné zbraně hromadného ničení nebyly. Podle Koďouska by se mělo všem měřit stejně, a pokud někdo odsuzuje ruskou agresi vůči Ukrajině, měl by zároveň odsoudit americké angažmá v Iráku, v Sýrii i jinde. U Kosova ještě připomenul, že měli na misích seznamy válečných zločinců, převážně členů kosovské osvobozenecké armády. A když se vrátil domů, tak zjistil, že z tohoto seznamu se řada lidí stala vrchními představiteli Kosova.
Položil také otázku, proč dochází k cenzuře médií a maří se tvrzení protistrany, když dezinformace jsou nejlépe vyvráceny informacemi. „Horší je, když je něco pravda, tak to vyvrátit nejde,“ podotkl.
https://www.youtube.com/watch?v=AYhnkWE6wSE&t=2s
Michal Koďousek: Vidím za tím jen peníze, nafta a další zájmy
29. 3. 2022
Alaja píše:
JJ, všechno bylo dopředu naplánováno, vyrobeno, včetně televizních zpráv......která že to televizní stanice odvysílala začátek války ještě dřív než vůbec propukla?
A vypadá to i na to, že spoustu mrtvých "civilistů" si bandeři museli "vyrobit" sami, páč Rusové to odmítali dělat....
Azovci, pribili ste si nás na svoje štíty na ochranu“ – výzva obyvateľov Mariupolu ukrajinským úradom a armáde
Obyvatelia Mariupolu, pobúrení konaním Zelenského a ukrajinskej armády, povedali korešpondentovi Readovky o svojom postoji k ukrajinským úradom a bojovníkom z nacionalistických skupín.
„Pri mojom dome našli dva obrnené transportéry s vedomím, že mám doma deti a vnúčatá. Povedal som mu: "Vy ste vojaci, vyjdite do poľa, ako dlho sa za nami budete skrývať." Boli sme pochovaní, som mierumilovný človek, nikdy som v živote nezobral zbrane, mám deti, prečo to potrebujem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků