honzam píše:vostalpetr píše:A co má budhismus společnýho s duchovnem ???
Buddhismu je duchovní nauka o vysvobození z utrpení následováním střední cesty, která se vyhýbá extrémům. Soucit je přirozená vlastnost klidné a vyrovnané mysli.
honzam píše:vostalpetr píše:A co má budhismus společnýho s duchovnem ???
Buddhismu je duchovní nauka o vysvobození z utrpení následováním střední cesty, která se vyhýbá extrémům. Soucit je přirozená vlastnost klidné a vyrovnané mysli.
honzam píše:vostalpetr píše:A co má budhismus společnýho s duchovnem ???
Buddhismu je duchovní nauka o vysvobození z utrpení následováním střední cesty, která se vyhýbá extrémům. Soucit je přirozená vlastnost klidné a vyrovnané mysli.
vostalpetr píše:Takže duchovno je nauka jak utýct utrpení ?????????????????????
To si děláš ze mě prdel !!!!!
honzam píše:Podle mě je duchovno zkoumání částí skutečnosti, které přesahují základní podobu světa, jak je zprostředkována smyslovým vnímáním. Toto zkoumání může mít různé důvody. Nejčastěji se mu lidé věnují, protože nejsou tím obyčejným světem uspokojeni a rádi by poznali něco víc. Často je to o hledání lepšího vnitřního stavu, obvykle uspokojení v podobě blaženosti, kterou jim základní svět nedává, ale může to být i jinak. Buddha se rozhodl opustit přepych, zkoumat sám na sobě utrpení a hledat jeho příčinu, protože odmítal utrpení přijmout jako na něco daného, co je pevnou součástí světa. Jeho cílem bylo umět utrpení odstranit a ne před ním utíkat.
honzam píše:Duchovní praxí zoroastrismu jsou dobré myšlenky -> dobrá slova -> dobré skutky. Dobrem je jednání v souladu s Ašou, přičemž Aša není Sat ve SČA.
Je to Pravda/Pravdivost jako taková nezávislá na individualitě, individuálních zkušenostech, prožitcích, pocitech a myšlenkách. Individualita může být Pravdě podřízena a Pravdou absorbována.
Zatímco je SČA popisem Atman (Já), tak podle mé individuální zkušenosti je Aša blízká buddhistickému Anatman (Ne-já).
honzam píše:Drtikol si zapsal do deníku, že buddhismus = komunismus, protože opravdová nirvána je mír a střední cesta je vyrovnanost mezi blahobytem a útrpným přežíváním.
honzam píše: Také říkal, že Buddha byl prvním materialistickým filozofem, protože Ne-já je objektivní Pravda sama o sobě nepodmíněná individualitou a zdroj všech dílčích objektivních skutečností, jako když promítačka promítá na plátno nezávisle na divácích.
honzam píše:Pokud by se měl svět změnit
honzam píše:Pokud by se měl svět změnit a být víc v souladu s Pravdou, měly by se děti na celém světě už od první třídy učit, že blaženost a utrpení jsou spojené nádoby a každý jejich prožitek blaženosti je někde jinde vyvážen stejně intenzivním prožitkem utrpení. Naučily by se soucítit s ostatními.
Jana píše:Co vlastně chceš?
honzam píše:vostalpetr píše:Takže duchovno je nauka jak utýct utrpení ?????????????????????
To si děláš ze mě prdel !!!!!
Podle mě je duchovno zkoumání částí skutečnosti, které přesahují základní podobu světa, jak je zprostředkována smyslovým vnímáním. Toto zkoumání může mít různé důvody. Nejčastěji se mu lidé věnují, protože nejsou tím obyčejným světem uspokojeni a rádi by poznali něco víc. Často je to o hledání lepšího vnitřního stavu, obvykle uspokojení v podobě blaženosti, kterou jim základní svět nedává, ale může to být i jinak. Buddha se rozhodl opustit přepych, zkoumat sám na sobě utrpení a hledat jeho příčinu, protože odmítal utrpení přijmout jako na něco daného, co je pevnou součástí světa. Jeho cílem bylo umět utrpení odstranit a ne před ním utíkat.
vostalpetr píše:PS.
Ale jinak,
pro mě je duchovno jednoduše součástí života, nebo lépe řečeno je to život sám
Výjimečně píšeš, na čem se shodneme. Ale nedochází ti, co vlastně píšeš.
Tobě do toho života "samého" nějak nezapadá to, co posuzuješ u druhých jako blbnutí.
To je přece taky život sám. Nebo je to něco jiného?
vostalpetr píše:Výjimečně píšeš, na čem se shodneme. Ale nedochází ti, co vlastně píšeš.
Tobě do toho života "samého" nějak nezapadá to, co posuzuješ u druhých jako blbnutí.
To je přece taky život sám. Nebo je to něco jiného?
To je něco jiného, to je z druhý ruky...
vostalpetr píše:Proto ti rozhodně neházím perly ale hovna...
Jana píše:Takže bys chtěl ve skutečnosti změnit film, který se promítá na plátno?
Co vlastně chceš?
Aby děti koukali na jiné filmy, nebo aby byly šťastné?
Měly by se cítit provinile, kdykoliv se přistihnou, že prožívají něco krásného, protože kvůli tomu, podle Tvé teorie musí někdo jiný prožívat něco ošklivého?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků