Siddhis
Napsal: pon 30. lis 2020 8:59:05
Trini píše:Alaja píše:SIDDHI
Naprosto výjimečné fyzické, psychické, mentální a duchovní síly neboli takzvané paranormální síly, které vznikají jako logický výsledek duchovního vývoje vytrvalého jogína podle toho, nakolik se ve vnitřní bytosti aspiranta probudí z potenciálního stavu a postupně zvyšují nevýslovné rezonance se skrytými subtilními kosmickými silami, které účinně uskutečňují (anebo obnovují) analogické, subtilní hluboké spojitosti mezi člověkem (považovaným za mikrokosmos) a vesmírem (makrokosmem).
Praxe tajných jógových technik a postupů jako je: mantra, kundaliní, laja, tantra, vede postupně k uskutečnění takovýchto jógových schopností (jako jsou např. jasnovidectví, předtuchy, astrální cestování, telepatie, levitace, schopnost zhmotnit nebo odhmotnit předměty, přenos vědomí, chůze po vodě, úžasná vitalita atd.).
Duchovní průvodce (guru) obvykle aspiranta mnohokrát varuje před sobeckým vyhledáváním každé siddhi, protože tomu, kdo je ješitný a omezený, nepřispějí k uskutečnění konečné pravdy a jakkoli „nadpřirozené“ by se zdály při povrchním pohledu, stále jsou jen součástí jevového světa.
Připoutanost k těmto úžasným schopnostem nebo domýšlivost, kterou zvyšují, se nejednou stávají mocnou překážkou na cestě k duchovnímu završení a konečnému osvobození. Na druhé straně se však tyto vyšší duchovní siddhi mnohdy objevují spontánně jakoby samy od sebe, dokonce aniž by o ně aspirant vůbec usiloval, jen díky hluboké duchovní praxi.
"Co je dovoleno pánovi, není dovoleno kmánovi"....jak praví české přísloví....
Jehovovi svědci mají zakázanou jakoukoliv esoterickou činnost. Ale v duchovno se nic nezakazuje, jen doporučuje např.: Když se objeví siddhi, tak na tom neulpět. Zabránit jejímu objevení se nedá. Ale toužit po siddhis je ulpění, připoutanost. Podle mne se správnému duchovnákovi objevuje siddhi, když je právě zapotřebí. Víc se s tím nemá cenu zabývat. Ale když jsou někomu siddhis důležitější než něco jiného, tak je to holt osud a nedá se s tím níc dělat. Něco jako "zastavení ve studánce" - jak nazval E. Tomáš pozastavení v duchovním vývoji.