Prázdna

naše první fórum... :-)

Re: Prázdna

Příspěvekod Alaja » pon 23. srp 2021 18:02:53

Ukázka z knihy: Hledání buvola

Čínsko-japonské alegorické znázornění duchovní cesty 10 obrázků. S vlastním výkladem v józe pozornosti. Původní vyobrazení je prastaré. Pochází od čínského mistra Ka-Kuan-Šína (Kuo-an-Ší-jüan) z 12. stol. po Kristu. Ale on nebyl prvním autorem. Starší verze měly méně obrazů, 5 až 8; poslední byl kruh. Další dva stupně byly přísně tajeny a sdělovány "od úst k uchu" jen nejpokročilejším žákům. Ka-Kuank-Šín doplnil alegorii o další 2 obrázky. Moderní kresby tuší provedl, neznámo kdy, japonský mistr Gyosuki Jikihara.

I. Žák hledá posvátného buvola, duši člověka, Pravdu o sobě i světu. Dovídá se o cestě za Pravdou, o existenci duchovních možností, hlubších než je normální pojetí běžné životní filozofie. Dovídá se o átmanu (čistém vědomí) jako o svědku a oživovateli mentálních stavů a funkcí mysli. Rozhoduje se hledat svědka v sobě a vydává se na duchovní cestu. Než dojde k pevnému rozhodnutí, trvá to třeba řadu vtělení. Svědek - átman - je znázorněn posvátným buvolem. Buvol nemůže být nikdy ztracen, může pouze vyjít z naší paměti. Je však trvale v nás. Má pak tedy smysl ho hledat? Ano, protože iluze omezenosti zapustila v nás příliš hluboké kořeny. Při utišení mysli se buvol může opět na okamžik objevit. I když nepřítomnost buvola je jen zdánlivá, zevní svět nemůže člověku nikdy nahradit ztrátu duchovnosti.

II. Žák se dostává různým způsobem k naukám. Pociťuje v sobě volání posvátného buvola, probouzí se v něm touha po něm. Podle svého založení si vybírá vlastní způsob duchovní cesty. Vydává se po stopách buvola. Jednou z nejúčinnějších cest je jóga bdělé pozornosti. Na této cestě žák udržuje bdělou pozornost k posvátnému buvolu, svému vnitřnímu Já. Pokouší se o objektivizaci. Pokládá myšlenky za předměty a je k nim indiferentní. Nepřivlastňuje si je. O svém transcendentálním vědomí (o buvolu) uvažuje jako o jejich svědku a jako o své přirozenosti, věčné a stálé. Snaží se být pozorovatelem svých myšlenek. Když se mu mysl uklidní, poznává v sobě cosi božského. Tak jsou stopy posvátného buvola čím dál zřetelnější, žák již tolik nebloudí a jeho cesta se stává rychlejší. "Od nynějška nedovolte myšlenkám v meditaci, aby se zúčastňovaly na aktu vidění, ani na tom, co vidíte, ale nepohnutě na tom, KDO vidí" (Šrí Ramana Maharši).

III. Buvol byl konečně spatřen. Úměrně jeho snahám objeví se žáku první zkušenost zahlédnutí buvola - átmana. (Pozn.: átman je chápán jedině sám sebou, tj. vlastní intuicí, což je přímá emanace átmana, inteligence bez intelektuálního procesu.) Protože žák v sobě intuici ještě zcela neprobudil, zaregistruje tuto novou zkušenost teprve tehdy, až ona sama už mizí. Nevzpomene si, jak přišla, ví jen, že prožíval velké štěstí, ale uvědomil si je, až když končilo. Tak jako se to děje po procitnutí ze spánku. Říká se, že žák zahlédl ocas odcházejícího býka. "Tao je, když býk mávne ocasem." (kóan) Zen-buddhisté nazývají tento stav kenšo. Přestože je zde dosud nedostatek správného chápání, je tato zkušenost pociťována jako neobyčejná blaženost, přítomnost boží, mír átmana, zažití sat - čit - ánanda, a to se zvýrazněním blaženosti. (Později budou zvýrazněny postupně i ostatní aspekty, a to čit - vědomí, při realizaci sféry nekonečného vědomí, a sat - bytí, při zažití jednoty všeho.) Tato zkušenost je pro žáka světlem, rozšiřujícím jeho duchovní obzor. Někdy je zážitek provázen skutečnou vizí světla různé intenzity, případně se žák cítí ve světlo proměněn. Vize světla se mohou opakovat tak dlouho, až žák pochopí, že má jít ještě hlouběji. Toto prohloubení může uskutečnit otázkou átmavičáry: "Kdo je ten, kdo světlo zažívá?" Otázka, kdo je posledním pozorovatelem, zůstává však žáku dosud otevřena. Kdyby byl v tomto stadiu ovládl introspekci, byla by zodpovězena. To však je téměř vyloučeno

. .........

VIII. Po prvních záblescích nirvikalpa samádhi (kévala dočasného) bez vědomí světa, je po návratu svět chápán odděleně, i když ne tak pevně, jako před tím. Postupně, jak jógin zažívá další záblesky, ale už s vědomím světa, poznává jednotu mezi hloubkou bytí a světem. Rozdíl je postupně smazáván, čím víc se vzdává ega. Jen málokteří jsou však ochotni zcela se ho vzdát ihned, byť byli již sebeduchovnější, přejít rigor mortis, tzn. přemoci strach ze smrti, velkého prázdna a nicoty a rozplynout se v neosobním bytí. A přece jenom tímto způsobem vychází bódhisattva-mahásattva k všepoznání. Nestává se to napoprvé. Dokud smrt není překonána, vrací se žák znovu a znovu zpět vymrštěn strachem z ní. Jen málokteří v sobě tento strach překonají hned na první pokus a nechají rozplynout ego i s vásanami do sféry zcela ničeho. Jestliže se tak stane, transcendentální vědomí je zažito jako jedno bez druhého. Átman, což je totéž, je zažíván jako univerzální Já, ale "ví", že je nedílnou částí brahma. Při této zkušenosti zpočátku mizí svět i jógin. Pozorovatel, pozorované i pozorování splyne a zmizí úplně. Spojení vnějšího nirvikalpa samádhi s vnitřním dává vznik sahadža nirvikalpa samádhi (viz obr. IX.). Při opakování této zkušenosti postupně svět zůstává, a to i tehdy, když se pocit prázdnoty a neosobnosti proti původnímu zážitku ještě víc prohloubil. V případech, kdy první pokus nebyl stoprocentně úspěšný, svět prázdnoty a svět tvarů jsou chápány různě, a to tak dlouho, dokud se opakují návraty do nevědomosti. Vásany zpravidla přežívají Poznání. Když se porazí strom, ještě z něho nějaký čas mohou vyrážet drobné větve a listy, někdy i květy. Plody však už nepřinese.

IX. Jógin našel sám sebe jako nejvnitřnějšího svědka Já, transcendentální duši, v božské harmonii sama se sebou, ale v nevědomosti o pravé podstatě světa. Po ukončení nirvikalpa samádhi se mu jeví svět v protikladu k němu samotnému, k božskému Já jsem. Krom toho zažité kévala nirvikalpa samádhi bylo jen dočasné. Protože se nespokojuje s tímto protikladem ani s dočasností své zkušenosti, opakuje stále a co nejčastěji zkušenost nirvikalpa, spojuje dosažený stav vnějšího nirvikalpa samádhi (VII.) s intenzivní vzpomínkou na vnitřní nirvikalpa samádhi (VIII.), až bezpečně a neomylně poznává, že je TÉŽE POVAHY S BRAHMA. A tak jako se dříve ego dalo dobrovolně k dispozici k rozplynutí v átmanu - duši člověka - dává se nyní átman k dispozici k rozplynutí v brahma, DUŠI VESMÍRU. Měl-li již dřív krátkodobé zkušenosti v tomto směru, jde to hladce. Milostí Boží ještě rychleji. Ta je nyní plně účastná. Jsa konečně jedno s duší vesmíru, žije nepřetržitě v jednotě s ní. V tomto stavu nevidí vnitřně nikoho druhého. Na co se podívá, je nyní brahma samo. "I rozkvetl svět červenými květy." Uvědomit si, že není koho osvobozovat, je skutečné osvobození.

X. V souzvuku s jednotou, to jest s boží vůlí, a "bohat zkušenostmi" pracuje v harmonii k dobru všech. To znamená, že pokud se jeví jako lidská bytost, směřuje k dokonalému prozření sama sebe v ostatních bytostech. Z tohoto hlediska je jeho činnost naprosto nekonečná. Není v ní nejmenší vlastní záměr. Žije ve věčném nyní. "Pracuje", protože nechce ulpět ani na vlastním osvícení, ale není pracujícím. Je vědoucí uvědomělou vlnou na oceánu bytí. Nechodí s Bohem (jako v VI.), ale v Bohu."

http://pi-centrum.e-shoper.net/produkty ... ilozofie-/




....Spoluautoři Míla a Eduard Tomášovi....
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Prázdna

Příspěvekod Alaja » pon 23. srp 2021 21:37:31

Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Prázdna

Příspěvekod Alaja » pon 23. srp 2021 22:29:01

Jelikož to o buvolovi od Tomášů na netu celé najít nedokážu, tak aspoň něco o buvolovi od někoho jiného... :mrgreen:

CESTA POSVÁTNÉHO BUVOLA
Komentáře Mgr. Jiří Barouš

Cesta posvátného buvola (nebo také cesta posvátného býka) je tradiční zenový text. Jeho autorství je připisováno čínskému mistrovi jménem Kakuan Šien (Kuo-an Ši-jűan), který žil mezi léty 1100 – 1200 našeho letopočtu. Přesto předchozí verze měly nejdříve 5, potom 8 obrazů. Buvol představuje podstatu, princip existence. Text hovoří o hledání (a nalezení) cesty k ní.

Text je mimořádně cenný i pro současnost, neboť upřímnému hledači ukazuje, kde se v dané době nachází „na cestě“. Díky prožitku, zkušenosti, lze intuitivně proniknout do podstaty textu a „porozumět“ mu.





1. Hledání buvola

Buvol se nikdy opravdu neztratil - nač jej tedy hledat? Člověk se ale odklonil od své podstaty a buvol se ztratil v prachu. Člověk zabloudil daleko od domova a dostal se do změti cest. Touha po zisku a strach před ztrátou pálí jako plameny, představa o spravedlnosti bodá jako dýka.

Ztracen v nekonečné dálce prodírá se člověk hustou travou a hledá svého buvola. Hluboká voda, vzdálené hory a k nim nekonečná cesta. Vyčerpáno je tělo, zoufale tluče srdce. Kde jen má hledat? Ve večerním soumraku slyší jen cvrkot cikád ve větvích stromu.

2. Zahlédnutí stop

Pomocí súter a poučení člověk nachází stopy buvola. Pochopil, že různé zlaté nádoby jsou ze stejného zlata a že vše je projevem Jáství. Nedokáže však rozlišit dobré od zlého, pravdu od lži. Neprošel ještě doopravdy branou.

V lese na břehu řeky jsou nespočetné stopy. Vidí ale jen pošlapanou trávu. Přitom ani v nejhlubší jeskyni nejvyššího vrchu se nemůže nos buvola schovat, protože dosahuje až k nebi.

3. Zahlédnutí buvola

Když člověk napjatě naslouchá každodenním zvukům, dojde k poznání - a právě v tom okamžiku zahlédne počátek. Šest smyslů se pak od sebe neliší, v každém činu je počátek. Je to jako sůl ve vodě, hlinka na malířově barvě.

Slavík zpívá na větvi, teple září slunce, něžně vane vítr, louky se zelenají. Tady stojí buvol, kam by se mohl schovat? Nádherná hlava, mocné rohy, ale žádný malíř ho nedokáže namalovat.

4. Chycení buvola

Dnes člověk potkal buvola, který dlouho běhal po lese a loukách. Nedá se proto tak snadno chytit. Ještě touží po sladce chutnající trávě, ještě je svéhlavý a divoký. Chce-li jej pastýř zkrotit, musí užít biče.

Pevně musí pastýř uchopit uzdu, nesmí popustit, ještě má buvol špatné sklony a nezkrotnou sílu. Tu běží do hor, tam uhání dolů, do měst plných prachu a mlhy a přebývá v nich.

5. Zkrocení buvola

Když se zvedne myšlenka, následují další a další. Myšlenky se ale dají realizovat osvícením. Když je člověk zaslepen, jsou nereálné. Majitel buvola musí pevně držet uzdu a nepřipustit žádnou pochybnost.

Pastýř nesmí bič a uzdu ani na okamžik pustit z rukou, jinak mu buvol uteče. Správně zkrocený buvol je čistý a poslušný. Puštěn z provazu následuje pastýře sám.

6. Návrat na hřbetu buvola

Boj skončil: zisk a sláva se rozplynuly v prázdnotě. Pastýř zpívá a hraje na flétnu jednoduché písně. Sedí pohodlně na hřbetě buvola a vesele pozoruje mraky nad sebou. Když na něho zavoláme, neohlédne se. Když ho chceme zadržet, nezůstane.

Jede vesele a spokojeně na buvolu domů. Večerní soumrak, blížící se z dálky, je provázen zvuky jeho flétny. Tlesknutí nebo jediný takt písně jsou plny neohraničeného smyslu. Kdo zná ten smysl, už nepotřebuje slova.

7. Buvol je zapomenut, člověk zůstává

V dharmě není dvojnosti. Buvol je naší nejniternější podstatou - to teď člověk chápe. Pastí není třeba, je-li zajíc chycen. Síť je k ničemu, je-li ryba vylovena. Jako by zlato bylo zbaveno nečistoty, jako by měsíc zářil tmou. Paprsek čisté záře svítí neustále, od počátku.

Vrátit se domů mohl jen na buvolu, teď už buvola není. Sám sedí pastýř, veselý a klidný. Rudé slunce stojí vysoko na obloze, ale on klidně sedí dál. Pod slaměnou střechou leží bič a provaz - úplně zbytečné.

8. Buvol a člověk zapomenuti

Zbavil se vší zaslepenosti, zmizely všechny představy o svatosti. Nepotřebuje dlít ani v "Buddhovi" a rychle prochází "ne-Buddhou" dál. Ani tisíce očí na něm nic neuvidí, na tom, který nelpí na ničem. Kdyby jej chtěly stovky ptáků obsypat květy, styděl by se.

Bič, provaz, buvol a pastýř všichni jsou součástí prázdnoty. Modré nebe je všeobjímající a nesmírné, každá řeč v něm končí. Žádná sněhová vločka nepřežije oheň. Když dosáhl tohoto stavu ducha, setkává se konečně s duchem patriarchů všech dob.

9. Návrat k počátku

Od počátku neexistuje žádný prach (který by mohl poskvrnit původní čistotu). Pastýř pozoruje koloběh života na zemi a setrvává v klidu a míru. Všechno je, jak má být. Proč by se mělo o něco bojovat? Vody jsou zelené, kopce jsou modré. Klidně spočívaje v sobě, člověk pozoruje proměny věcí.

Vrátil se k podstatě, ale jeho kroky byly zbytečné. Lépe by bylo, kdyby byl slepý a hluchý. Sedí ve své chatrči, nevidí nic z toho, co se děje venku. Potoky tečou tak, jak tekly, a rudé květy kvetou pořád stejně.

10. Na trhu

Dveře jeho chatrče jsou zavřené a ani ten nejmoudřejší je neobjeví. Prostory jeho nitra jsou skryté. Jde svou cestou a nesleduje kroky dávných mudrců. Přichází na trh s tykvovou lahví, a pak se vrací se svou holí do chatrče. Krčmáře a rybáře vede cesta k Buddhovi.

S odhalenou hrudí a bosýma nohama přichází na trh. Pokrytý špínou a prachem, široce se usmívá. Bez mystických sil dá rozkvést uschlým stromům.

http://www.klicevedomi.cz/buvol.html

Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » pát 02. úno 2024 9:38:39

vostalpetr píše:Proč tomu ale říkat prázdno, když je to naopak plnost, tedy Skutečnost,

vždyt jde o to, jak psal mistr Eckhart :"Vyprázdni se abys byl naplněn"

tudíž prázdno je pouze nesprávné uvědomění Skutečnosti egem,

tedy jen duchovní pomůcka podobně jako to srdce, či uvědomění, ovšem víceméně je to k hovnu...


Ona ta legendární duchovňácká prázdnota (v buddhizmu), či nicota, neexistence.. (v nějakých hindiš školách),
jako neřekla vnímajícímu, "hele vole, já jsem to prázdno forem, tak mě koukej pěkně vnímej!"
On je to chyták, jako spousta dalšího v tom duchovnu. S jednoduchou pointou. Protože, kdo a čím to pozoruje a jaksi si uvědomuje tu formu a její prázdnotu? Kdo má zajem se jí dotknout, splynout s ní? A co se přitom kontaktu zprázdní?
No ta slavná mysl, čili vědomí. Páč je to myšlenka, co nemůže pojmout celek, nýbrž vždy jen jeho kousek, čili dílčí formu, a do ní promítá svůj obsah... Takže když se stane ta vzácná věc, že myšlenky a spol se aspoň na okamžik rozestoupí, hle, mysl jako rampouch taje a vsakuje se v zem - vědomí.
Čili "pouhá" čirost mysli je tou bájnou prázdnotou. Neb jsou to myšlenky a spol co ji (mysli) - tedy vědomí - čemukoliv projevenému i na oko skrytému, dávaj tvar, obsah, jméno.. Jako třeba takzvané prázdnotě a formě... :hahaha:
A ona po takové zkušenosti se ta schopnost myslet jaksi mění. Stává se lehkou, intuitivní....
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod vostalpetr » pát 02. úno 2024 16:36:07

Jana píše:
vostalpetr píše:
to jen ty furt nechápeš co je meditace a co je koncentrace,



Dalo by se říct , že jsem furt nechápala, proč Petr nechápe,že obojí ve své dokonalosti je stejné, že mikro je stejné jako makro, že uvnitř je totéž, co venku, že to, čemu říká nekonečný prostor, který při meditaci a uvolnění nalézá, není nijak omezen egem,osobou, tělem. Že uvnitř není jiná kvalita, než venku. Jenže když se venku nalézá idiot, tak hrozí, že by mohl být potom nalezen uvnitř, ta mysl se pak koncentrací jen tak neprohlédne. Proto je bezpečnější tvrdit, že to nemůže být stejné.



Ty zkurvená blbá sebestředná píčo,

to že jsi zkurvená a blbá píča není někde uvnitř,

ale to je tvoje vlastnost,

podobně jako je vlastností kamene tvrdost a vlastností vody tekutost,

tak tvou vlastností je sebezapomění v zacyklováné mysli v hovním pocitu štěstí...

O prostoru víš samozřejmě leda hovno,

páč to jen tak někde nevyčteš, takže to sem pak nemůžeš srát a poučovat tím druhý,

takže to co ty popisuješ jen jen voblenost štěstím skrze který filtr pak nahlížíš svět,

podobně jako vopilec pak vidí svět skrze filtr svý vožralý mysli...


To že vše je láska je jen filtr co ti vytváří tvá zkurvená extatická mysl ztotožněná s pocitem štěstí,

to nemá vůbec nic společnýho s duchovní jednotou,

to je jen tvá voblbenost,

proto taky čumíš jak tele na nový vrata když je řeč o světle nebo prostoru,

páč vo tom víš totální velký HOVNO,

nebot ve vymrdaný mysli v extázi nic takového není...


Takže,

já velmi dobře vím, proč pro tebe je obojí stejné (ovšem ne vždy, smradlavá píča už se ti tam rozhodně do tý tvý vymrdaný lásky co je vším nevejde)

je to prostě proto, protože jsi voblbená a skrze tu voblbenost nahlížíš i svět,

na tom nic není,

extáze není něco, na co máš patent jenom ty a co by jiní neznali,

ty blbá pitomoučká píčo co chceš poučovat druhý svejma hovnama...

:tanec:
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4850
Registrován: úte 08. pro 2015 23:39:45

Re: Prázdna

Příspěvekod vostalpetr » pát 02. úno 2024 16:45:39

Ona ta legendární duchovňácká prázdnota (v buddhizmu), či nicota, neexistence..


Po pravdě řečeno, nic a prázdnota mě nějak neoslovuje,

pokud o tom píšu tak jen kvůli ty smradlavý zacyklovaný píče,

co se zmítá v extázi ztotožnění takže je pak ničím,

a jedinou skutečností je pak to s čím se ztotožnila,

s pocitem štěstí a lásky,

a už nic jiného pro ni neexistuje,

realitou je pak jen toto její ztotožnění a voblbenost, čili extáze...


Jinak je mně to u prdele,

co se týče mysli, pak je vhodné aby byla klidná, prostorová a prozářená světlem,

a ne aby byla nějakou nicotou nebo prázdnotou,

to je spíše mysl tamasická, než satvická...
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4850
Registrován: úte 08. pro 2015 23:39:45

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » sob 03. úno 2024 10:43:24

vostalpetr píše:
Ona ta legendární duchovňácká prázdnota (v buddhizmu), či nicota, neexistence..


Po pravdě řečeno, nic a prázdnota mě nějak neoslovuje,

pokud o tom píšu tak jen kvůli ty smradlavý zacyklovaný píče,

co se zmítá v extázi ztotožnění takže je pak ničím,

a jedinou skutečností je pak to s čím se ztotožnila,

s pocitem štěstí a lásky,

a už nic jiného pro ni neexistuje,

realitou je pak jen toto její ztotožnění a voblbenost, čili extáze...


Jinak je mně to u prdele,

co se týče mysli, pak je vhodné aby byla klidná, prostorová a prozářená světlem,

a ne aby byla nějakou nicotou nebo prázdnotou,

to je spíše mysl tamasická, než satvická...


No však jo, je to chyták, jeden z těch hlavolamů, na který je duchovnem oblbený myšlení krátký. Je to mentální pojem, ta prázdnota, jako všechny pojmy.
Jenže protože je mysl v podstatě vědomí, na kterém vůle a pozornost buduje stavby z pocito-myšlenek.., tak je vyzrálejším cito-rozumem tušeno, co je asi ještě "před" těmito staveništěmi pojmů a logií. Takže nositel takového vyspělejšího "cito-rozumu" přebývajícího v tý výstavbě "vůle a pozornosti", budujících to vše z "pocito-myšlenek".., to logicky nazve - prázdnotou formy... A tomu vzniklému staveništi, kde furt probíhaj nějaký ty práce, se říká mysl... Ale co už dojde jen málokomu, že to pomyslné prázdno, je pouze absencí těchto pocito-myšlenek - onoho stavebního materiálu vůle a pozornosti.
Ono samosebou o žádnou prázdnotu nejde, žádná nicota někde (za Brahmova dne). Je jen myšlenko-pocity naplněný vědomí, co se zove mysl. Bez nich je tu prostě jen čisté vědomí, energie... A TO rozhodně není nic nicotného - leda pro takovou mentalitu, ve který se prozatím nerozsvítilo to sebe-uvědomění. Poté už ani ta mysl netlačí. :-)
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » sob 03. úno 2024 12:27:45

Páč tím sebe-uvědoměním pozbyla těžké oblbenosti.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod vostalpetr » sob 03. úno 2024 12:30:51

Jenže když se venku nalézá idiot, tak hrozí, že by mohl být potom nalezen uvnitř, ta mysl se pak koncentrací jen tak neprohlédne. Proto je bezpečnější tvrdit, že to nemůže být stejné.



Venku je zcela nepochybně spousty idiotů,

což je dáno tím, že entropicky vesmír jaksi zákonitě musí tvořit stále lepší idioty,

a IQ pitomců se bude stále snižovat,

podobné jako budou hvězdy vyhasinat...

Ovšem ty s tou svou debilitou jsi předběhla celý vesmír o pár miliard let dopredu

Proto tě taky málokdo chápe,

pac jsi pitomejsi než je obvykle

takže nad tím zůstává rozum stát...
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4850
Registrován: úte 08. pro 2015 23:39:45

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » sob 03. úno 2024 16:43:31

Vona za to asi fakt nemůže, přece by sama o sobě nemohla bejt tak blbá, aby to furt hnala dokolečka. Ale neříkám, že už jsem nepotkal pár podobnejch fanatiků. Ono to má psychologický vysvětlení, a ne že ne. Duchovní určitě ne, to s tim nemá nic společnýho, v jedné rovině. V těhle případech se to odehrává v nějaký tý důmyslný mentální stavbě, zřejmě forma kostela...kde se rozjede pseudo probuzení. Připomíná mi to třeba dobu, kdy jsme jako mládež baštili heavy metal, a vše ostatní bylo divný. :bumpc: Jenže takovejch etap bylo.. pop, folk, rokenrol, underground, jazz, badžany... :hahaha: A vono to je místama hezký všechno.
Průser je, když ten svůj myšlenko-pocitovej chrám někdo povýší na absolutno. Tak se rodí fanatik, a asi se to jen tak nedozví...
Myšlenka je vlastně něco, jako mentální atom. Jeho jádrem je pocit a kolem kmitaj představy... Základní stavební kámen osoby. A že těch prvků a jejich kombinací ale je....
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » sob 03. úno 2024 17:44:04

Tohle se k tomu asi hodí ..

Pod širým nebem
vztyčeným na sloupech
tvých smyslů
na základním kameni
tvých doteků
křížem krážem rozřezáváš půdu
svého těla
hledaje poklad nevyslovený
zatajený v dechu.

Horskými dráhami
svých pocitů
obestavěl jsi krajinu
svého života
hrdý projektuješ stavby
svých myšlenek
v podmořských galeriích
velebíš ticho.

Modli se k bouři
a jakmile vtiskne
do tvých rukou blesk
udeř do svých základů
a svá chodidla zapusť hluboko
do matky Země.

Teď
když se město
představ řítí
jsi volný.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » sob 03. úno 2024 20:25:06

Petro, doufám že jsi ještě mezi živými. Chybíš. No tak já už se polepším. Jsou to jen koncepty.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » sob 03. úno 2024 20:42:22

Komu mám asi sakra skládat básničky! Petrovi Vostálovi? No to by byly krásný básničky. No tak jo.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Poslední polívka

Příspěvekod Pedrito » ned 04. úno 2024 2:29:02

V deseti letech měl
jsem nejlepší babičku
hned jak mě viděla
vařila mi polívku

já neměl srdce říct
že nudle a zelenina
chuti ani bříšku mi
nic nepřipomíná

tedy až na tyto
události, kdy vždy
děkoval jsem dosti
a když se nikdo nedíval

já talíř skrytě vylíval
jenže pak dál má naivita
nedomyslela to do ostražita
neb kopec nudlí za oknem

je kopcem nudlí před oknem
co roste horou každý den
kde soused kytky měl
tam skvěl se nudlí sběr

a že si toho nějak všim
tak naběh jednou ke dveřím
kdo mi tam zničil růžičky!
a já byl takhle maličký.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » ned 04. úno 2024 8:41:54

Jednou ti takhle jdu
neb já občas chodil sám
a vidím srnku, co umírá.

Ležela na boku a měla
lesklé velké oči
chtěla se zvednout
a utýct.

Uletět zas do svých lanních let
A já si k ní sed...
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » ned 04. úno 2024 9:45:41

No, doznívá mi chřipka
Ale nějak jsem ji měl rád
Já ji chyt v rozkašlaném trolejbusu

neb jinak jezdím kolobězkou
a to je trasa stále hezká
až na pár divných prvků
co, vždy tam potkávám

naháče, tedy v plavkách
evidentě se miluje se zimou
a to je krásný

Už ho zdravím , Ahoj,
On v krátkým tričku
A já nabalenej na koloběžce...
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » ned 04. úno 2024 10:02:51

Kolik je veršů, to nevím sám
kolik je písní, to nepoznám
kolik je tanců, jen pogo znám
kolik je branců, a jejich lásek v "tam"?

Já jsem Smrt, co to tu pěješ?
Já jsem Smrt, žij dokud žiješ!
Já jsem Smrt, tvá krev i tvá rakev
Já jsem Smrt, milující polibek.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » ned 04. úno 2024 10:35:14

Brigáda na poli
krásně se vlekla
kluci pozorovali holky
a holky kluky, nádhera.

A jako by nedobytná a neposbíratelná
neb jich je tolik krásných, a jen jeden cit.

Nevyplýtvej ho Mudrc. Je legenda, že do všech stromů udeřil blesk.
Rozpůlili se a ve svých větvích a plodech hledají protějšek.
Jeden kmen, co musí být spojen.. jeden růst, a jeho plody.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Pohřby jsou pro živé, ne pro mrtvé

Příspěvekod Pedrito » pon 05. úno 2024 5:45:49

Dovětek:

Jednou ti takhle jdu
neb já občas chodil sám
a vidím srnku, co umírá.

Ležela na boku a měla
lesklé velké oči
chtěla se zvednout
a utýct.

Uletět zas do svých lanních let
A já si k ní sed.

V těch očích, ač neviděl jsem vášeň,
byla slza.
Nashledanou v tomto zázraku.
Jako volání hloubky divých srnčích očí.

A pak se zavřely...
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Re: Prázdna

Příspěvekod Pedrito » pon 05. úno 2024 6:11:55

Kopýtka teprv zvonila.
Uživatelský avatar
Pedrito
 
Příspěvky: 733
Registrován: stř 06. led 2021 6:56:50

Předchozí

Zpět na Všechno možný

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků

cron