vostalpetr píše:
běž do prdele Tomášovskej zmrde, a at ti k tomu katolíci zacinkaj...
vostalpetr píše:
běž do prdele Tomášovskej zmrde, a at ti k tomu katolíci zacinkaj...
honzam píše:Jana píše:Tyto dvě energie jsou odlišné,
Jak? Která je aktivní a která pasivní? Mají to špatně hinduisté nebo taoisté?
honzam píše:Jana píše:honzam píše:Jana píše:Ovšem sama existence - Bytí (SČA) je bezpohlavní. Ona i ta energie Krista je bezpohlavní. Dokonce i osvícená Matka Mysl je bezpohlavní.
Jenže Kristus je Otec.
Ano, je bezpohlavní Otec všeho, co existuje.
Otec nemůže být bezpohlavní. Dejme tomu ještě Stvořitel, ale Otec je muž.
Jana píše:vostalpetr píše:Nicméně nedokážu psát o ničem jiném, než o tom, co momentálně poznávám jako realitu.
Páč tě to tlačí do prdele...
Nikolivěk, je to tak, jak píše Honzam. Dalo by se mluvit o Milosti, kterou je možné přijmout a nebo nechat být. Pokud se nepřijme a nenechá být, pak může prudit.
Můžeš na mě zapomenout, můžeš na mě nemyslet, můžeš ignorovat to, co píšu, a je po prudění.
Rozumím, že může být těžké se mentální připoutanosti, i když prudí, zbavit.
Pánem svého života a svobodný jsi, když ovládáš mysl, ne ona Tebe.
Z pohledu toho, kdo hledá osvobození, nevyšpekuluješ žádné řešení.
Ale z pohledu Probuzeného, neexistuje nic jednoduššího.
Jestliže je jasné, že láska je vším, co je skutečné, tak to, co není láskou, není ničím skutečným.
To, co není láskou, je jen mentálním zbarvením v mysli, je možné prohlédnout mysl, že její projekce není skutečností, že to, co si myslíme, že víme, nemá s celistvým poznáním nic společného.
Takže jednoduše - to, co nepoznávám jako lásku, nemá smysl řešit, protože to neznám celé. Navíc moudrost říká: "Není to nic".
Ostatně i tohle znáš z praxe: Nedělej, co Tě nebaví. Nevěnuj pozornost tomu, co není láska.
vostalpetr píše:...utěk před utrpením do štěstí...
Jana píše:vostalpetr píše:...utěk před utrpením do štěstí...
Je tady jedno zásadní nedorozumění. Mou zkušeností je, že neexistuje nic jiného skutečného, než SČA, je přirozeností samotné existence, Bytí. Možnost prožívat utrpení je pouze v iluzi oddělenosti, zdroj utrpení je snovou záležitostí. Jasně, při ztotožnění s tělem nás tělo může bolet, při ztotožnění s myslí nás mohou zraňovat slova, myšlenky.
Ale naše dokonalá přirozenost je šťastný stav Bytí, ze kterého není třeba utíkat a ani se za něčím honit. Honit se za něčím a utíkat před něčím ve snu není žádná tragédie, s probuzením je jasné, že se nic neděje.
Re: Pro JANU
Příspěvekod Jana » stř 27. říj 2021 5:27:03vostalpetr píše:Skrz smyslové vnímání, skrz mysl, něco takového není možné poznávat, tělo se jeví jako oddělená forma.
... poznávat lze pouze myslí a navíc právě těmi smyslovými orgány lze poznávat třeba ten "třpyt prázdna"
prostě to vidíš tak jako lze vidět cokoliv, třeba ty hovna co sereš...
A SČA je poznatelná jak? Není vidět, mysl je prázdná...
Je tady jen uvědomění SČA bez toho, aby tu musela být nějaká skutečně oddělená individualita, která si to uvědomuje, která to vidí jako bramboru nebo jako třpyt prázdna, která si o tom musí něco myslet.
A SČA je poznatelná jak? Není vidět, mysl je prázdná...
Je tady jen uvědomění SČA bez toho, aby tu musela být nějaká skutečně oddělená individualita, která si to uvědomuje, která to vidí jako bramboru nebo jako třpyt prázdna, která si o tom musí něco myslet.
Jana píše:A SČA je poznatelná jak? Není vidět, mysl je prázdná...
Je tady jen uvědomění SČA bez toho, aby tu musela být nějaká skutečně oddělená individualita, která si to uvědomuje, která to vidí jako bramboru nebo jako třpyt prázdna, která si o tom musí něco myslet.
Je na tom něco špatně?
Mou zkušeností je
Alaja píše:
Dokud ještě neznáš ani třpyt prázdna, tak se o bramboru vůbec neotírej....
1) Jak si troufáš tvrdit, že víš, jestli něco znám nebo neznám?
2) Jak jsi přišla na to, že máš právo rozhodovat o tom, jestli může nebo nesmí někdo o bramboře mluvit?
Knihovna » Śrīmad-Bhāgavatam » Zpěv desátý: Nejvyšší Dobro » KAPITOLA OSMDESÁTÁ DEVÁTÁ
Śrīmad-bhāgavatam 10.89.51
dvāreṇa cakrānupathena tat tamaḥ
paraṁ paraṁ jyotir ananta-pāram
samaśnuvānaṁ prasamīkṣya phālgunaḥ
pratāḍitākṣo pidadhe ’kṣiṇī ubhe
Synonyma
dvāreṇa — cestou; cakra — disk Sudarśana; anupathena — sledující; tat — tou; tamaḥ — temnotou; param — nad; param — transcendentální; jyotiḥ — svĕtlo; ananta — neomezená; pāram — jehož rozloha; samaśnuvānam — všudypřítomné; prasamīkṣya — když uvidĕl; phālgunaḥ — Arjuna; pratāḍita — bolely; akṣaḥ — jehož oči; apidadhe — zavřel; akṣiṇī — oči; ubhe — obĕ.
Překlad
Kočár sledující disk Sudarśanu přeletĕl temnotu a dosáhl nekonečného duchovního svĕtla všudypřítomného brahma-jyoti. Když Arjuna spatřil tuto záři, rozbolely ho oči, a tak je zavřel.
Význam
Po průletu všemi osmi soustřednými obaly vesmíru vedl disk Sudarśana kočár Pána Kṛṣṇy do neomezené, zářivé atmosféry duchovního nebe. Tato cesta Pána Kṛṣṇy a Arjuny na Vaikuṇṭhu je také vylíčena ve Śrī Hari-vaṁśe, kde je Pán citován, jak říká svému společníkovi:
brahma-tejo-mayaṁ divyaṁ
mahat yad dṛṣṭavān asi
ahaṁ sa bharata-śreṣṭha
mat-tejas tat sanātanam
„Božská záře Brahmanu, kterou jsi vidĕl, není nic jiného než Já sám, ó nejlepší z Bhāratů. Je to Má vlastní vĕčná záře.“
prakṛtiḥ sā mama parā
vyaktāvyaktā sanātanī
tāṁ praviśya bhavantīha
muktā yoga-vid-uttamāḥ
„Zahrnuje Mou vĕčnou, duchovní energii, projevenou i neprojevenou. Nejpřednĕjší znalci yogy z tohoto svĕta do ní vstupují a jsou osvobozeni.“
sā sāṅkhyānāṁ gatiḥ pārtha
yogināṁ ca tapasvinām
tat paraṁ paramaṁ brahma
sarvaṁ vibhajate jagat
mamaiva tad ghanaṁ tejo
jñātum arhasi bhārata
„Je to svrchovaný cíl následovníků sāṅkhyi, ó Pārtho, a také yogīch a asketů. Je to Nejvyšší Absolutní Pravda, která projevuje rozmanitosti celého stvořeného vesmíru. Mĕl bys pochopit, ó Bhārato, že toto brahma-jyoti je Má soustředĕná osobní záře.“
https://vedabase.io/cs/library/sb/10/89/51/
vostalpetr píše:Ale vůbec se Polině nedivím,
protože na co ty šáhneš, to proměníš v hovno ....
Alaja píše:vostalpetr píše:Ale vůbec se Polině nedivím,
protože na co ty šáhneš, to proměníš v hovno ....
Je to tak...
Jana píše:Alaja píše:vostalpetr píše:Ale vůbec se Polině nedivím,
protože na co ty šáhneš, to proměníš v hovno ....
Je to tak...
V nevinnosti Tvého poznávání zůstává třpyt prázdna stále stejným třpytem prázdna a brambora stále stejnou bramborou, bez ohledu na to, jestli se tohohle tématu někdo dotýká.
Proměnu Tvého poznávání v něco nechutného vytváří jen Tvá nesnášenlivá mysl. Nicméně v nevinnosti je i hovno nevinné.
Alaja píše:Jana píše:Alaja píše:vostalpetr píše:Ale vůbec se Polině nedivím,
protože na co ty šáhneš, to proměníš v hovno ....
Je to tak...
V nevinnosti Tvého poznávání zůstává třpyt prázdna stále stejným třpytem prázdna a brambora stále stejnou bramborou, bez ohledu na to, jestli se tohohle tématu někdo dotýká.
Proměnu Tvého poznávání v něco nechutného vytváří jen Tvá nesnášenlivá mysl. Nicméně v nevinnosti je i hovno nevinné.
Jo děvče, až opravdu spatříš jak savikalpu, tak i nirvikalpu, pak teprve můžeš psát o Třpytu prázdna nebo o Zlaté bramboře.
Do té doby se tomuto tématu raději zdaleka vyhýbej.
Nechutná jsi tu pouze ty....
Ta nechutnost je jen obrazem v nesnášenlivé mysli. Jinak Skutečnost je absolutně Boží, nádherná, zářivá...
A co se týče savikalpa samádhi a nirvikalpa samádhi, neznám, žádného Probuzeného, který by mluvil o tom, že "spatřil" nějaké samádhi. Spatřit se dá tak brambora.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků