Alaja píše:
Dnes mne napadlo, jak asi kovid a očkování proti kovidu působí na možnost meditování......jde to líp nebo hůř?
Nevím jak kovid, ale očkování na to dle mé zkušenosti nemá žádný vliv.
Alaja píše:
Dnes mne napadlo, jak asi kovid a očkování proti kovidu působí na možnost meditování......jde to líp nebo hůř?
salmo1cz píše:To není brnění, ale je to čištění od nánosů dogmat, vasan, záměru, chtění, cílů, přání, zisků, tripu a dalších.
Pravdu nelze vidět jinak než nezabarveně, jinak nemá smysl se Pravdou zabývat a je to více méně ztráta času.
Čistému vše čisté.
Problém vidím u něj v tom, že si vytvořil koncept Vědomí, UV ztotožněné vědomí, ego atd., kterého se zuby nehty drží a z něj hodnotí všechny ostatní koncepty a hlavně realitu, jak ji vnímá.
salmo1cz píše:Křesťanství má úzkou cestu, naproti tomu Šankara říká, že je to tanec na ostří břitvy.
Abych to ještě více znázornil.Křesťan kráčí do cíle, naopak tanečník se stará jestli je břitva dostatečně ostrá a nikam nekráčí.
Pokud se ti dva potkají tak to nemůže dopadnout jinak než to je.
Jestli začnou lítat rakety, tak bezpochyby.
vostalpetr píše: https://www.youtube.com/watch?v=OKtofce545U
Chtěli byste hádat, jaké dva nejranější vlivy motivovaly U Sarana, jednoho z nejznámějších zahraničních mnichů v Myanmaru, aby si vzal roucho? No, jedním byla kung-fu klasika z roku 1978 T 36. komnata Shaolin a druhým byl český překlad tajemné klasiky Alice Bailey z roku 1934, Pojednání o bílé magii: Nebo cesta učedníka Zatímco ve filmu obdivoval mnichovu mírumilovnou reakci na násilnou agresi, kniha měla ještě hlubší účinek a způsobila, že se chtěl věnovat studiu magie. Nebyla to "kouzla salonu" nebo triky, o které se zajímal; chtěl získat skutečnou magii a duševní schopnosti!
První část našeho povídání je o jeho raném životě. U Sarana se narodil a vyrůstal v plzeňské české rodině z nižší střední třídy a brzy se začal zajímat o katolicismus, dokud ho neuchvátila kniha o psychických silách. A když o těchto tématech četl více, rozhodl se, že nejlepší způsob, jak se k tomuto cíli dopracovat, zahrnuje vegetariánskou stravu a vstup do buddhistického mnichství. A tak během svého dospívání zapřisáhl všechno maso a ryby a začal hledat buddhistické instruktory... ale sám nebyl schopen ve své zemi najít ani jednoho praktikujícího buddhistu.
Nakonec věci začaly padat na své místo. Podařilo se mu kontaktovat zenový klášter, který ho na oplátku požaduje s theravadinským Nichem, který se nakonec spojil s několika žáky, kteří tam žili a učili v České republice. U Sarana navštěvoval jejich cvičení a jeho buddhistické kontakty se začaly množit. První část jeho duchovní cesty se blížila k uzavření kruhu: tento raný zájem o něj vedl k tomu, aby dosáhl síly, jako je útěk, neviditelnost atd., Což se vedlo k tomu, aby se věnoval buddhistickému myšlení a praxi k dosažení tohoto cíle, ale když studoval budhismus hlouběji, sledoval si, že největší magický trik ze všech vychází z chamtivosti, hněv a klam.
Ačkoli v tomto okamžiku doufal, že bude vysvěcen co nejdříve, jeho buddhističtí učitelé mu doporučili, aby nejprve dokončil školní docházku. Vrátil se tedy do školy, ale jeho život se trochu zkomplikoval: zamiloval se! A aby se to ještě více zkomplikovalo, získal práci na částečný úvazek s podomním prodejem kabelové televize, což mu přineslo čistý zisk. Navíc ho jeho otec povzbuzoval, aby se podíval na univerzitu v Oxfordu nebo Cambridge v Anglii. Jinými slovy, na své cestě k mnišství se najednou ocitl zamilovaný, finančně dobře zajištěný a zkoumal možnost vysokoškolského vzdělání v zahraničí. Přesto si uvědomil, že usilovat o takový život by znamenalo tvrdě pracovat, aby uživil rodinu a udržel si úspěch v profesním životě... a pak, no, zemřít! Přemýšlel,proč nepracovat stejně tvrdě, abyste místo toho dosáhli stavu osvícení a věčného míru?
Ale když se jeho mysl znovu přiklonila k mnišství, nevěděl, jak se prakticky vymanit ze života hospodáře. Řekl tedy, že požádal "bohy", aby mu pomohli, a to ve formě propíchnuté nafukovací matrace. Jeho přítelkyně, která nebyla příliš potěšena tím, že už nemá postel na spaní, odjela zůstat ke své matce a U Sarana využil této příležitosti a naplánoval si s přítelem výlet na Srí Lanku. Jeho přítelkyně však nikdy nemyslela svůj čas pryč jako úplný rozchod a ve strachu, že ho ztratí, souhlasila s tím, že mu umožní tříměsíční zkušební dobu, aby prozkoumal vyhlídky na buddhistický život. U Sarana se tedy vydal na Srí Lanku a zjistil, že je to skutečně to, co hledal. Ukončil svůj vztah a zajistil si písemné povolení od svého otce vzít si hábit a stal se mnichem novice a studentem Univerzita Buddhistická a Pāḷi. Skok asi o čtyři roky později, v roce 2012; s titulem v ruce se rozhodl odjet do Barmy, aby usiloval o úplné vysvěcení bhikkhu. Věnoval se studiu barmského jazyka a připojil se k Facebooku, aby si své nové jazykové dovednosti procvičil online.
Odtud nabírá naše povídání nový směr a dobu trvání podcastu trávíme diskusí o některých dost strašných důsledcích, které vyplynuly z tohoto zdánlivě nevinného rozhodnutí naučit se barmsky přes Facebook. Nakonec si vytvořil poměrně velkou sledovanost, protože Facebook v té době v Myanmaru astronomicky rostl a stal se hlavní formou komunikace v zemi, která donedávna neměla ani mobilní telefony. S předvídavostí a technickým důvtipem použil tento nástroj sociálních médií k odpovědi na otázky týkající se meditace a buddhistického studia. Zatím je vše dobré.
Loni ale na otázku ohledně mnichů nakládání s penězi odpověděl tím, že svým laickým stoupencům poradil, aby nepřispívali do rukou mnichů, což by porušovalo jejich pravidla, a dokonce šel ještě o krok dále tím, že sestavil seznam klášterů, kde mniši pilně sledují Buddhovo učení v tomto ohledu. "Podle příběhu v pálijských písmech je mnich, který se dotýká peněz, k ničemu," poznamenal, aniž by lámal hlavu, "není mnich. Je horší než Devadatta " dodal s odkazem na Buddhova bratrance, který se pokusil Saṅghu rozdělit. U Sarana věří, že velká většina barmských mnichů se ve skutečnosti dotýká peněz a dobrovolně ho v tak citlivém tématu staví přímo do menšiny. Jak si dokážete představit, jeho poznámky způsobily značný rozruch, což vedlo k tomu, že byl vzat ke klášternímu dvoru. Při vedení své obhajoby poskytl vhodné biblické odkazy na podporu svých tvrzení a nakonec mu bylo dovoleno pokračovat ve výuce Dhammy, pokud byl v budoucích proslovech opatrný, aby vždy uvedl konkrétní citace, když citoval Buddhovo učení.
I když tato zkušenost rozhodně nebyla jednoduchá, umožnila mu najít a spojit se s řadou barmských klášterů, kde se stále přísně dodržuje tradiční, texturní kód Vinaya, a nyní s nimi úzce spolupracuje. lépe poučit jak laiky, tak mnichy o důležitosti tohoto pravidla a o tom, jak zásadní je v Buddhově učení. Doufá také, že vláda převezme aktivnější roli při reformě Saṅghy, aby zajistila, že toto pravidlo bude v budoucnu lépe dodržováno.
Později Zach a Joah diskutují o rozhovoru se svým dlouholetým přítelem a o tom, jak moc se jim líbilo slyšet o okolnostech, které vedly k tomu, že si oblékl hábit. Joah pojednává o roli, kterou Facebook sehrál v Myanmaru, ao tom, jak U Sarana používání této platformy sociálních médií k podněcování mnoha barmských mnichů, kteří se dotýkají peněz, vedlo k "dokonalé bouři", která ovládla diskuse na všech zdrojích a stala se něčím jako virový pocit. Zkoumají také pokračující důsledky rozhodnutí U Sarana, když nedokázal překonat narativ, který se vytvořil, o cizinci, který otevřeně a přímo zpochybňuje barmské kulturní a klášterní normy; a i když pozdější fakta tomuto původnímu vyprávění odporovala, bylo těžké rozptýlit všechny nepřesnosti. Poté, co jsem se dotkl kontroverze mnichů dotýkajících se peněz,Joah a Zach mluví o svém zájmu vidět, jak se věci vyvíjejí s U Saranou, ao jeho zájmu o zajištění toho, aby byla vinaya v Myanmaru dobře udržována, po jeho nedávné spolupráci s komunitami, které to již dělají. Nakonec se Zach ptá, kdo by měl nakonec převzít odpovědnost za dodržování tohoto předpisu — Saṅgha neboli laická společnost.
https://insightmyanmar-org.translate.go ... _tr_pto=sc
To se o Vostálovi zatím rozhodně nedá říci, že by mu bylo všechno čisté.
Nebyla to "kouzla salonu" nebo triky, o které se zajímal; chtěl získat skutečnou magii a duševní schopnosti!
Nakonec se Zach ptá, kdo by měl nakonec převzít odpovědnost za dodržování tohoto předpisu — Saṅgha neboli laická společnost.
vostalpetr píše:salmo1cz píše:Křesťanství má úzkou cestu, naproti tomu Šankara říká, že je to tanec na ostří břitvy.
Abych to ještě více znázornil.Křesťan kráčí do cíle, naopak tanečník se stará jestli je břitva dostatečně ostrá a nikam nekráčí.
Pokud se ti dva potkají tak to nemůže dopadnout jinak než to je.
Podle mne z lidského pohledu byl Ježíš fanatik kterej naháněl boží království,
a fanatiky fakt nemám příliš v lásce,
a z duchovního pohledu je pro mě králem démonů, už jen to že naháněl trpící a slabé je toho důkazem,
a to co hlásal jako nauku (láska k něčemu) je principem posilování ega,
nebot na tomto principu přesně funguje ego,
proto taky ego nestále mele vo lásce, dobru atd.
jak si ze povšimnout téměř všude a u všech,
prostě voblblost láskou...
vostalpetr píše:No to není špatnej citát,
ávě tohle
něco podobnýho říká i ten Dušek v tom videu co jsem sem vložil,
jo mám snahu narovnávat, páč voblbováky mně poněkud vaděj
páč je velmi snadné s něčím voblbnout ale pak je velmi těžké se toho zbavit,
zvláště když voblblost je norma...
Nebo je to něco jiného?
Je to, co je a jak to je pro tebe nepřijatelné ??
Mělo by to být nějak jinak?
A co takhle přijmout vše, jak to je.
K čemu nějaká snaha?
Voblbnutému vše voblbnutím.
Pedrito píše:"Starýho psa novým kouskům nenaučíš."
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 237 návštevníků