vostal petr píše:Přenos - Projekce:
Přenos je speciální případ projekce, nevědomá emoční vazba...
Nevědomé obsahy zprvu vždy vystupují jako projikované na objektivní osoby a vztahy. Mnoho projekcí se rozpoznáním jejich subjektivní příslušnosti integruje definitivně v jedinci, jiné se ale integrovat nedají, nýbrž se od svých původních objektů sice oddělí, ovšem pak se přenesou na ošetřujícího lékaře. Mezi těmito obsahy hraje zcela zvláštní roli vztah k rodiči opačného pohlaví, tedy vztah syn-matka, dcera-otec, mimoto též bratr-sestra.
Přenos může být pozitivní nebo negativní: pozitivní přenos je charakterizován pocity respektu až obdivu, zatímco negativní přenos se vyznačuje odporem až hostilitou.
Projekce je bezděčný duševní proces, jehož výsledkem je to, že obsahy našeho vlastního nevědomí nacházíme u druhých.
Máme sklon domnívat se, že svět je takový, jak ho vidíme, a stejně tak naivně předpokládáme, že lidé jsou takoví, jaké si je představujeme ... Všechny obsahy našeho vědomí jsou konstantně projikovány do našeho okolí, a teprve když prohlédneme určité vlastnosti našeho objektu jako projekce, jako imaga, podaří se nám je rozlišit od jeho skutečných vlastností ... Cum grano salis vidí člověk vlastní chyby, které u sebe neuznává, vždy u protivníka. Vynikající příklady najdete ve všech osobních polemikách. Člověk jež nemá neobvyklou míru sebeuvědomění, se nad své projekce nepovznese, ale většinou se jim poddá, neboť existence těchto projekcí je předpokladem přirozeného duchovního stavu. Projekce nevědomých obsahů je něco přirozeného a daného.
Projekce znamená přesunutí subjektivního obsahu na objekt. Je to proces protikladný introjekci. V souladu s tím jde o proces disimilace, při němž se subjektivní obsahy odcizují subjektu a jsou tak říkajíc vtěleny do objektu. Subjekt se zbavuje nepřijatelných, bolestivých obsahů tím, že je projikuje.
Všechny projekce vyvolávají protiprojekce tam, kde si objekt neuvědomuje vlastnost projikovanou subjektem, stejně jako analytik odpovídá na přenos „protipřenosem“, když přenos projikuje obsah, jež si lékař sám neuvědomuje, ale který u něho přesto existuje. Protipřenos je tudíž stejně užitečný a smysluplný nebo je stejnou překážkou jako přenos pacienta, když se snaží vytvořit lepší raport, nutný k rozpoznání určitých nevědomých obsahů. Protipřenos je stejně jako přenos cosi nutkavého, je to nesvoboda, protože znamená „mystickou“ tj. nevědomou identitu s objektem.
(Z knihy: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga)
Projekce je tedy, jak víme z lékařské zkušenosti, nevědomý, automatický proces, jímž se subjektu nevědomý obsah přenáší na objekt, a tím se zdá, jakoby tento obsah patřil objektu. Projekce naopak přestává v okamžiku, v němž se stává vědomou, tj. když člověk vidí, že obsah patří subjektu.
(Z knihy: Výbor z díla II. - str. 170)
http://jung.sneznik.cz/prenos.htm
vostalpetr píše:A proto budeš za své srani hoven o lásce
Trini píše:vostalpetr píše:A proto budeš za své srani hoven o lásce
Kdepak láska, ted už šíří jen zlobu a nenávist, stejně jako diktátoři a inkvizitoři. Na Poradně už platí jen její osobní pravda, nežádoucí maže a banuje. Zakázala citovat Ramanu a E. Tomáše, když to, co říkají, neodpovídá jejím představám.
vostalpetr píše:Projekce je tedy, jak víme z lékařské zkušenosti, nevědomý, automatický proces, jímž se subjektu nevědomý obsah přenáší na objekt, a tím se zdá, jakoby tento obsah patřil objektu. Projekce naopak přestává v okamžiku, v němž se stává vědomou, tj. když člověk vidí, že obsah patří subjektu.
Pedrito píše:Pokud vím, tak Petra má knihu Já Jsem To. Neb má Nisargadattu moc ráda. Máš ji ty? No já ji nemám, tak o tom za sebe mluvit nemohu. Jistě ovšem mohu hledat po internetu různé překlady a hodnotit je a hádat se o významy. Ale to mi nebrání se nechat jím inspirovat, z hlasu toho, kdo se mu s láskou věnoval.
Podobně Rosada zná důkladně Moojiho, a Miroslav pana Tomáše...
A další další své Mistry.
A ty je banuješ, páč je neznaj podle tebe.
A pak když je zabaníš, či odkážeš jinam, tak jdeš za nimi třeba sem...
Pedrito píše:Pokud vím, tak Petra má knihu Já Jsem To. Neb má Nisargadattu moc ráda. Máš ji ty? No já ji nemám, tak o tom za sebe mluvit nemohu. Jistě ovšem mohu hledat po internetu různé překlady a hodnotit je a hádat se o významy. Ale to mi nebrání se nechat jím inspirovat, z hlasu toho, kdo se mu s láskou věnoval.
Podobně Rosada zná důkladně Moojiho, a Miroslav pana Tomáše...
A další další své Mistry.
A ty je banuješ, páč je neznaj podle tebe.
A pak když je zabaníš, či odkážeš jinam, tak jdeš za nimi třeba sem...
Jana píše:Pedrito píše:Pokud vím, tak Petra má knihu Já Jsem To. Neb má Nisargadattu moc ráda. Máš ji ty? No já ji nemám, tak o tom za sebe mluvit nemohu. Jistě ovšem mohu hledat po internetu různé překlady a hodnotit je a hádat se o významy. Ale to mi nebrání se nechat jím inspirovat, z hlasu toho, kdo se mu s láskou věnoval.
Podobně Rosada zná důkladně Moojiho, a Miroslav pana Tomáše...
A další další své Mistry.
A ty je banuješ, páč je neznaj podle tebe.
A pak když je zabaníš, či odkážeš jinam, tak jdeš za nimi třeba sem...
Jestli přicházíš na Poradnu s ochotou podělit se o to, co Tě osvobozuje, probouzí, rezonuje v Tobě pravdou, pokud Tě to, co říkají Probuzení zajímá, tak jsi stejně jako každý takový na Poradně vítán.
Pokud však je zájmem někoho neustále trolovat a hrát si na pokročilejšího, než jsou nejvýznamnější učitelé advaita védánty 20. století, Nisargadatta a jeho guru Šrí Siddharáméšvar a prohlašovat o díle Nisargadatty, který sám vlastnoručně sepsal promluvy svého gurua, že to je:
"naprostá spatlanina a hlavně žádná advaita. Ale když to říká Šrí Siddharáméšvar, tak to asi bude pravda a my jsme poctěni, že mu můžeme sloužit...
Takových siddhů a učitelů bylo v Indii mraky - asi jako u nás farářů. Třeba Buddha nenašel ani u jediného uspokojivou odpověď či vhodnou praxi."
a podobným způsobem a s podobnou erudicí si troufá posuzovat i všechno ostatní, co se na Poradně píše, pak se nemůže divit, že může zmizet zájem o jeho další příspěvky na Poradně.
Jana píše:
"naprostá spatlanina a hlavně žádná advaita. Ale když to říká Šrí Siddharáméšvar, tak to asi bude pravda a my jsme poctěni, že mu můžeme sloužit...
Takových siddhů a učitelů bylo v Indii mraky - asi jako u nás farářů. Třeba Buddha nenašel ani u jediného uspokojivou odpověď či vhodnou praxi."
Jana píše:Pedrito píše:Pokud vím, tak Petra má knihu Já Jsem To. Neb má Nisargadattu moc ráda. Máš ji ty? No já ji nemám, tak o tom za sebe mluvit nemohu. Jistě ovšem mohu hledat po internetu různé překlady a hodnotit je a hádat se o významy. Ale to mi nebrání se nechat jím inspirovat, z hlasu toho, kdo se mu s láskou věnoval.
Podobně Rosada zná důkladně Moojiho, a Miroslav pana Tomáše...
A další další své Mistry.
A ty je banuješ, páč je neznaj podle tebe.
A pak když je zabaníš, či odkážeš jinam, tak jdeš za nimi třeba sem...
Jestli přicházíš na Poradnu s ochotou podělit se o to, co Tě osvobozuje, probouzí, rezonuje v Tobě pravdou, pokud Tě to, co říkají Probuzení zajímá, tak jsi stejně jako každý takový na Poradně vítán.
Pokud však je zájmem někoho neustále trolovat a hrát si na pokročilejšího, než jsou nejvýznamnější učitelé advaita védánty 20. století, Nisargadatta a jeho guru Šrí Siddharáméšvar a prohlašovat o díle Nisargadatty, který sám vlastnoručně sepsal promluvy svého gurua, že to je:
"naprostá spatlanina a hlavně žádná advaita. Ale když to říká Šrí Siddharáméšvar, tak to asi bude pravda a my jsme poctěni, že mu můžeme sloužit...
Takových siddhů a učitelů bylo v Indii mraky - asi jako u nás farářů. Třeba Buddha nenašel ani u jediného uspokojivou odpověď či vhodnou praxi."
a podobným způsobem a s podobnou erudicí si troufá posuzovat i všechno ostatní, co se na Poradně píše, pak se nemůže divit, že může zmizet zájem o jeho další příspěvky na Poradně.
Všechny projekce vyvolávají protiprojekce tam, kde si objekt neuvědomuje vlastnost projikovanou subjektem, stejně jako analytik odpovídá na přenos „protipřenosem“, když přenos projikuje obsah, jež si lékař sám neuvědomuje, ale který u něho přesto existuje. Protipřenos je tudíž stejně užitečný a smysluplný nebo je stejnou překážkou jako přenos pacienta, když se snaží vytvořit lepší raport, nutný k rozpoznání určitých nevědomých obsahů. Protipřenos je stejně jako přenos cosi nutkavého, je to nesvoboda, protože znamená „mystickou“ tj. nevědomou identitu s objektem.
Víš kolik bylo a je na světě Mistrů a škol z kterých vycházeli?
Pedrito píše:
Víš kolik bylo a je na světě Mistrů a škol z kterých vycházeli?
Jana píše:
Jemný proud Milosti umožnil otevřít Poradnu, ve které zprvu bylo naprosto všechno možné, co koho napadlo.
S tím, jak se v ní pravidelně objevuje text Nisargadattovo knihy, se Milost proměnila v mocný proud, který z Poradny postupně odstraňuje všechno, co je Milosti překážkou.
Všechno, co odvrací pozornost od nejvyšší pravdy z ní postupně zmizí, aby Milost mohla bez zábran působit na každou bytost, která Poradnu navštíví a bude mít zájem o nejvyšší poznání. Zůstanou tam jen texty všeho druhu, které jsou v souladu s Milostí, aby si každý mohl vybrat. Každý si může do Poradny ukládat všechno, co prosvětluje jeho mysl a probouzí radost v srdci.
Všechny IP adresy budou odbanovány a pro ty, kdo budou Poradnu navštěvovat s úctou, zůstane Poradna přístupná a bude k službám.
Jana píše:
Budu ráda, když budeš citovat i Ramanu nebo kteréhokoliv Probuzeného, který tě oslovuje, jen netuším, kde jsi ho naposledy citovala.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 211 návštevníků