Jako správný bojovník využívám nejraději vlastní energii útoku protivníka, kterou on sám sebe nakonec zničí
vostalpetr píše:
Už se ti to blíží prasečí hlavo,
letos budou volby tak to tam nezapoměn jít nasrat,
svůj hlas a volbu...
Ale to je pro tebe zatím nemožné.
Vono hodně lidí, kteří neuspěli v té naší společnosti, to psychologicky řeší tak, že se obrátí proti společnosti a snaží to své frustrované ego realizovat třeba v té "duchovnosti".
Z poradny:
Eduard Tomáš - Jaký je cíl duchovních nauk?
Kdysi se konalo na nebi shromáždění nejvyšších mudrců a Bohů. Byl tam i Šri Krišna, Šri Vašista, Gautama Budha, Vasvamitra a mnoho jiných mudrců, zakladatelé náboženství a Bohů bez počtu. Každý hájil svůj vlastní duchovní systém a prohlašoval jej za lepší než ostatní duchovní cesty. Kdo je měl rozsoudit? Podle jejich chování nedalo se dílo rozlišit. Někteří byli v samadhi, někteří filosofovali, jiní zas byli zabráni nejrůznějšími pracemi, jiní byli plni lásky k Absolutnu a opět jiní se chovali tak prostě jako obyčejní lidé. Všichni byli však stejného, tj. nejvyššího řádu svatosti a moudrosti. I obrátili se na samotného Brahmu, aby rozhodl, který duchovní sytém a jaké pojetí Absolutna je nejlepší. „To bych také rád věděl“, pravil Brahma-tvořitel, ale je tu přece Riši Parasvara, ten je vševědoucí, ten to bude vědět. Ale tu jeden z Bohů Šiva vytušil, že by Rišiové neměli ani k vševědoucímu důvěru a řekl: „Já sám nevidím, která z metod by byla ta pravá, ale meditujme na Bohyni, na Její Veličenstvo, Nejvyšší inteligence, ženskou tvář Absolutna, Nepodmíněné Vědomí všeho, a pak budeme schopni porozumět z Její Milosti i nejjemnějším Pravdám.“
I počali všichni Bohové a mudrci meditovat o jejím Božském Majestátu, Transcedentálním Vědomím, Královně Nebes pronikající všemi třemi stavy života, bděním, snem i hlubokým spánkem…
Takto invokována zjevila se ve svoji slávě jakožto Transcedentální Hlas v prostoru čirého Vědomí. A oni Ho slyšeli hovořit jako Hlas hromu a nebes:
„Vyjádřete se rychle, Rišiové! Přání těch, kteří se mě oddali, budou splněna okamžitě!“
Slyšíce svatý Hlas, Rišiové i Bohové padli u vytržení na tvář a pozdravivše Bohyni, zjevili ji svou pokornou prosbu:
„Řekni nám, ó laskavá, ty nikdy nezrozená, jež jsi stále mladá a nikdy nezestárneš, kteráž jsi esencí všeho, a přece bez jádra individuality, Královno světů, řekni nám, který z prostředků je nejpřiměřenější k dosažení Tebe a jaké pojetí Absolutna je nejlepší?“
Takto vyzvána pravila Bohyně všeho vědění:
„Jsem abstraktní inteligence, ze které vesmír počíná a do níž se rozpouští jako obraz v zrcadle. Nevědomý zná mě jako hrubý svět, moudrý však mne zná jako své vlastní čiré Bytí. Má konkrétní forma je věčný pár, tj. svrchovaný Pán všeho plus energie, vždy v nerozděleném spojení, přebývající jako věčné vědomí v bdění, snění i spánku. Bozi, lidé, hadi i nadlidské bytosti, všichni jsou projevem mne. Projevují se nejrůznějšími způsoby, a přece zůstávám neposkvrněna, neboť Absolutno je mé bytí. Jsem neomezena. Ač nejsem začleněna v nic a nižádným způsobem a jsem stále svobodna, skrývám svou moc zvanou Maya a kryji se nevědomostí, která se projevuje jako přání a touhy. Rodím se a zrozuji jako Individuum, až zmoudřevši, hledám Učitele a Mudrce, zvídám Pravdu od nich, provádím ji v praxi a konečně se stávám vyproštěnou.
Nejpřiměřenější z prostředků mého dosažení je mentální obrazotvornost, vztahující se k Bohu, čili savikalpa samadhi.
Očišťuje, posiluje, činí mysl schopnou pozbýti své Já. Je to vzývání Abstraktní Inteligence v konkrétní formě. Je nejen nejvýš užitečná, ale i nesmírně složitá. Jak by se jinak mohl člověk stát připraveným k neduální realizaci bez jejího požehnání? Nevědomost přeci nelze odstranit přímo, ale je možno ji postupně odklidit přechodem ze savikalpa do nirvikalpa při vzkříšení člověka z nevědomosti do vědomosti. Jen tak se může úplně ponořit do Já, kde není již vědomí odděleného od prostého vědomí blažené existence Bytí.
To je nirvikalpa samadhi. Vybrav si i z něho vidí člověk svět právě tak jako každý jiný člověk, ale jeho stanovisko je nyní docela změněno. On je nyní schopen znát své činné Já a nadále je již nezaměňuje za své ego. Toto je sahaža nirvikalpa samadhi, vyvrcholení realizace.
Ten, kdo mě takto poznává a zná, je dokonalý mezi moudrými a není rozdílu mezi mnou a jím. A co jsem nyní řekla, je odpověď na vaše otázky“, pravila Bohyně. „Nadále není potřeba, abyste byli zmateni pochybnostmi“, dohovoříc Transcedentální Inteligence utichla.
Pak všichni Rišiové pozdravili Šivu i ostatní Bohy a odebrali se ke svým příbytkům.
To je výtah z citované knihy „Tripura Rahasya“. Její pojetí Pravdy i cesty k ní, odpovídá v mnohém tajné Nauce „Tumo“.
(Eduard Tomáš - Tajné nauky Tibetu)
Překvapuje mne, jak opravdu hledajících Pravdu je tak málo.
Když jsem si proklepnul ty "osvícené" na netu třeba Vostála, Trini a další, tak výsledek je opravdu tristní.
Za mých mladých let něco opravdu duchovního bylo velmi vzácné. Dnes je spousta literatury (my jsme si "klasiky" museli jako samizdat opisovat) a minimum opravdu osvícených učitelů. Dnes je přímo přebytek "duchovní" literatury, přednášek, videí bohužel většinou populistických samozvaných učitelů atd.
Nicméně ti opravdoví jsou dnes stejně vzácní jako dříve. Možná že díky té současné duchovňácké módě je jich dnes snad ještě méně.
O čem je opravdová duchovnost? Duchovní cesta?
O čem je ta Pravda?
Vostál tady naštěstí nebude (nemůže) utínat svými vulgaritami a odsudky blokovat důležitou diskusi.
Takže se třeba k něčemu dobereme.
Vostál tady naštěstí nebude (nemůže) utínat svými vulgaritami a odsudky blokovat důležitou diskusi.
Takže se třeba k něčemu dobereme.
Nedivím se, že málo. Ani jsem nevěděl, že něco takového existuje a není to jen nějaké obecné pojmenování pro zkušenosti přesahující běžné vnímání světa. Nikde jsem přímo nečetl, že existuje Pravda jako samotný prožívaný stav Pravdivosti.
Myslím si, že duchovnost je široký pojem a každý člověk ji žije podle své individuality a preferencí. Nevím, jestli existuje nějaká konkrétní opravdová duchovní praxe a cesta prospěšná všem bez rozdílu.
Popsal bych tu Pravdu jako intenzivní stav pravdivosti v srdci, který není vztažený k něčemu konkrétnímu v mysli a světě kolem. Je to Pravda samotná bez obsahu, ve které se ztrácí vjem vlastní osoby.
Mohl by ses teď z téhle intenzivní pravdivosti v srdci vyjádřit, kdo jsem ve Tvém srdci?
Myslím si, že duchovnost je široký pojem a každý člověk ji žije podle své individuality a preferencí. Nevím, jestli existuje nějaká konkrétní opravdová duchovní praxe a cesta prospěšná všem bez rozdílu.
Nemůžeš. Pravda je stav bez ega, a ty tvrdíš, že jsi ego.
To, že by mohlo chybět spojení, se dá vnímat jen skrz ego.
Šiva a Šakti jsou bez projekce ega dokonale spojeni. Jsou tak dokonale spojeni, že nerozlišíš energii Šivy od energie Šakti. Jsou opravdu Jedním.
Je to nádherně čistá a nevinná energie, ve které je ohromná síla, opičáku.
Šiva a Šakti nepotřebují nijak zachránit, nepotřebují žádnou pomoc, nepotřebují smrt ega.
Jen tady může zaclánět ego, skrz které není Pravda poznatelná.
Sice to byla otázka pro Honzama, protože nádherně odpověděl, na to, na co neodpověděl ani Ježíš. Možná odpoví i na to, kdo jsem. Dost možná překvapivě, nově, jinak, třeba i v paradoxech.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 107 návštevníků