SVOBODA UČENÍ

naše první fórum... :-)

SVOBODA UČENÍ

Příspěvekod vostal petr » pon 05. lis 2018 21:50:42

Jest jediné kritérium pedagogiky, a tj. svoboda.~Josef Úlehla





https://www.svobodauceni.cz/clanek/deti ... ji-samy-1/
vostal petr
 

Re: SVOBODA UČENÍ

Příspěvekod vostal petr » pon 05. lis 2018 21:51:43

8 důvodů, proč děti v dnešních školách hloupnou




Škola by měla pomáhat dětem růst a dospět. Měla by jim pomoci se stát uvědomělými, zodpovědnými a inteligentními dospělými osobami, které zvládly umění života a které by svými schopnostmi a nadáním mohly přispět ke zlepšení společnosti a světa.

Nic však není vzdálenější tomuto krásnému ideálu jako škola v té podobě, jak ji známe dnes.

Školy v dnešní podobě, které existují ve většině zemí světa, přispívají jen k otupování inteligence dětí a naplňují je stresem a obavami.

Výsledkem těchto obav a stresu je pak svět plný zmatku, který můžeme vidět všude kolem.

V tomto článku se podíváme blíže na osm důvodů, proč dnešní škola způsobuje, že děti hloupnou a upadají do sklíčenosti.
1. Dnešní škola učí děti podřízenosti

Ve školách se dnes děti učí poslouchat rozkazy, učí se slepě následovat, kdo jim, co řekne. Škola dětem říká, co mají dělat bez ohledu na to, jestli se jim to líbí nebo ne.

Děti musí poslušně sedět hodiny a hodiny v lavicích, kde nedělají nic jiného než to, že memorují množství informací, které s největší pravděpodobností ve svém životě nebudou nikdy potřebovat.

Škola dětem přikazuje, kdy mohou mluvit, kdy se mohou hýbat, dokonce kdy mohou jít na toaletu.

Zanedlouho děti zcela přestanou důvěřovat svému vnitřnímu hlasu a podřizují se všemu, co od nich autorita vyžaduje. Je hrozné si uvědomit, jak moc to potlačuje osobnost dítěte.

Není pak žádným překvapením, že děti jsou nešťastné a upadají do deprese.
2. Škola učí děti, co si mají myslet, ale neučí je, jak mají myslet

Bohužel dnešní škola u dětí nerozvíjí schopnost logického myšlení, která by jim při styku s informacemi umožnila formulovat vlastní závěry. Právě naopak.

Děti jsou donuceny věřit věcem, které je ve škole učí, a to bez ohledu na to, zda tyto věci jsou pravdivé nebo ne. Děti jsou donuceny těmto věcem a informacím věřit i bez ohledu na to, zda jim také opravdu rozumějí.

Z tohoto důvodu se kritické myšlení u dětí nemá jako zlepšovat a výsledkem je, že děti se pomalu začínají měnit na hloupé roboty.
3. Škola u dětí nepodporuje rozvoj tvořivosti

Děti mají opravdu divokou představivost, ale škola dokáže udělat zázraky, aby ji v dětech zcela utlumila.

Děti umí být mimořádně tvůrčí, jenže výuka umění ve většině škol po celém světě téměř neexistuje, protože kariéra v oblasti umění se obvykle považuje za nelukrativní.

Místo toho, abychom dětem umožnili zkoumat své nitro a dali jim možnost vyjádřit své nejniternější myšlenky a pocity pomocí malířství, hudby, divadla a jiných druhů umění, nutíme je většinu času trávit mezi čtyřmi stěnami a učit se nudné věci, na kterých jim vůbec nezáleží.

Tyto nudné poznatky jim navíc nijak nepomáhají kultivovat svou mysl, srdce a ducha.
4. Dnešní škola učí děti, aby se bály selhání a neúspěchu

Díky chybám rosteme a stávají se z nás moudřejší bytosti. Jenže v dnešních školách děti učí, aby se bály chyb, jako kdyby chyby byly nějakým zlem, kterému je třeba za každou cenu se vyhnout.

Ve školách dětem říkáme, že jediný důvod, proč se musí učit je, aby zvládly písemku či test.

Na děti, které písemnou zkouškou neprojdou se pak díváme povýšeným pohledem, někdy je dokonce zesměšňujeme, jako kdyby tyto děti samotné byly nějakým nepodarkem.

A tak se děti učí udělat cokoliv, jen aby se vyhnuly chybám. To má za následek, že se později budou vyhýbat zkoušení nových možností při dosahování dalších životních cílů, jen aby se náhodou nedopustily nějaké chyby.
5. Dnešní škola děti přesvědčuje, že hrát se není správné

Děti ve hře nachází mimořádnou radost, zábavu, smích, ve hře mohou děti dělat věci jen tak, bezdůvodně, jen pro hru samotnou. Díky hře bije dětské srdíčko od štěstí a život dítěte se rázem mění na jednu oslavu.

Avšak jak děti rostou, pomalu a nenápadně je učíme, že hrát se není správné, protože hra není nijak produktivní. Učíme je, že by měly hru považovat za mrhání časem.

A jako by to nestačilo, děti učíme, aby byly vážné, napjaté a aby se strachovaly o budoucnost. To jen přispívá k tomu, že děti upadají do deprese.

Pak ani nedokáží nechat život volně plynout a oddychovat, aby si mohly naplno vychutnávat krásy, které život nabízí.
6. Dnešní škola děti učí, aby neposlouchaly hlas svého srdce

Na rozdíl od dospělých, děti jsou se svým srdcem v přímém dotyku. No po letech „tréninku“, který jim dá okolní společnost, se i z dětí stanou dospělí.

Mezi nimi a jejich srdcem už je vybudována hrubá stěna, a proto už nevědí věnovat žádnou pozornost hlasu svého srdce. Tento „trénink“ se odehrává zejména ve škole, kde jsou děti téměř každý den nuceny dělat to, co nesnášejí, co se jim zdá být nudné a zbytečné, ale za co je společnost odmění.

Výsledkem je, že děti přestávají důvěřovat svému vnitřnímu hlasu a následovat ho, a tak i ztrácejí kontakt s tím, po čem jejich srdce touží.
7. Dnešní škola učí děti automaticky vnímat peníze jako úspěch

Další způsob, kterým škola děti ohlupuje je, že je učí zaměňovat si peněžní příjem s úspěšným životem. Ve škole se děti učí, že hlavním cílem v životě je dobře vydělávat.

Říkáme jim, že mají obětovat téměř třetinu života a nutit se do učení konkrétního řemesla či profese – pak obdrží certifikát anebo diplom, který jim později umožní, aby pracovali jako otroci ve velkých společnostech.

A tak děti přestanou jít za svou vášní, která by jejich životu mohla dát opravdový účel a smysl. Namísto toho budou po zbytek svého života dělat nudnou práci, která bude pro jejich duši břemenem.

Taková práce jim pomůže tak nanejvýš prožívat, ale nikdy jim neumožní opravdu žít.
8. Dnešní škola učí děti obětovat dnešek zítřku

Přítomný okamžik je vše, co máme. Budoucnost, stejně jako minulost, neexistuje, a pokud se budeme na ně příliš zaměřovat, nebudeme schopni se těšit z toho, co je tady a teď.

Bohužel, většina lidí se neví těšit z přítomného okamžiku. Namísto toho se stále snaží dosáhnout nějaký cíl v budoucnosti a myslí si, že když ho dosáhnou, budou šťastní a naplnění.

Tento způsob myšlení je dětem vštěpován zejména ve škole. Děti se ve škole naučí věřit tomu, že když obětují dnešek na přísné studium a dodržování příkazů, zítřek je za to odmění.

A protože se stále zaměřují na budoucnost, promrhají celý svůj život. Na jeho konci jim zůstane jen trpký žal a nesmírná duševní úzkost.
vostal petr
 

Re: SVOBODA UČENÍ

Příspěvekod vostal petr » pon 05. lis 2018 21:58:18

5 způsobů, kterými vrátíme naši vibraci do jejího přirozeného stavu


Říká se, že člověk je krátce po narození zcela dokonalý. Toto tvrzení ve skutečnosti mluví o frekvenci naší vibrace. Krátce po narození se totiž nejvíce shodujeme s tím, jací jsme v naší nejhlubší podstatě.

No později, jak rosteme a dospíváme, se učíme, že něco je špatně a něco zase správně. To jsou zároveň první chvíle, kdy začínáme mít o sobě pochybnosti.

A právě tehdy se začínáme odchylovat od toho, kým jsme opravdu jen proto, abychom splňovali iluzorní standardy a očekávání společnosti a tohoto světa. To vše by samozřejmě bylo v pořádku, ale jen do okamžiku, kdy začneme zapomínat na to, kdo opravdu jsme.

Když rosteme, přizpůsobujeme svou původní a přirozenou frekvenci okolnímu světu, abychom v něm mohli pohodlně existovat.

Avšak mnozí z nás začnou úplně popírat tuto přirozenou frekvenci své vibrace jen proto, aby zcela zapadli do společnosti, ve které žijí.

V tomto případě dochází k zavržení jedné strany mince našeho bytí. A právě tehdy je třeba, abychom si na přirozenou a původní frekvenci naší vibrace znovu vzpomněli.

Dále v článku uvádíme pět způsobů, kterými vrátíme naši vibraci zpět do jejího původního stavu:


1. Meditace

Když zklidníme naši mysl a činnost nervové soustavy, lépe se nám tak podaří se zharmonizovat s přirozenou pravdou, kterou v sobě nosíme od narození.

Meditace je opravdu zázračná činnost. Už 10 až 15 minut meditování denně může být pro každého mimořádně prospěšné.


2. Poslech hudby, která je naladěna na 432 Hz

Mnozí vědci, fyzici a hudebníci se již dlouho domnívají, že frekvence 432 Hz je frekvencí čistých tónů.

Tato frekvence je vlastní přírodě a když posloucháme hudbu, která vychází z ladění 432 Hz, působí na nás léčivá energie přírody, která se touto frekvencí přenáší.

432 Hz je frekvence, která přímo koreluje s Fibonacciho posloupností neboli s tzv. zlatým řezem. Fibonacciho posloupnost neboli zlatý řez je posloupnost čísel, kde číslo získáme součtem dvou předešlých čísel, např.: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13 atd.

Uvedená posloupnost čísel se nachází všude v přírodě, od poměru mezi rozměry lupen květin, přes poměr mezi velikostí větví na stromech, až po rozměry epifýzy (šiškovitého tělíska) v našem mozku (epifýze se připisuje schopnost vnímat hluboké duchovní zážitky).

Někteří teoretici jdou dokonce ještě dál a domnívají se, že zlatý řez odráží i stavbu a tvar celého vesmíru.


3. Kreslení obrazců posvátné geometrie

Posvátná geometrie je určitým typem vzorců, které se nacházejí všude v mikrokosmu, jak i v makrokosmu. Posvátnou geometrii bychom dokonce mohli považovat za jakýsi „technický výkres“ vesmíru.

Při kreslení obrazců posvátné geometrie se dostáváme do stavu aktivní meditace, kde na úrovni podvědomí dochází k našemu přeprogramování zpět do naší nejčistší podoby.

Ve videu níže můžeme vidět ukázku kreslení jednoho z mnoha obrazců posvátné geometrie, tzv. Květu života.

https://www.youtube.com/watch?v=HIDmGk6guGY


4. Odříkání mantry

Jak jsme již zmínili, můžeme například poslouchat hudbu, která vychází z ladění 432 Hz. Místo toho však můžeme sami vydávat zvuky, které rezonují v souladu s toutéž hodnotou.

Slabika „óm“ je považována za posvátný zvuk a je duchovní ikonou ve starých náboženstvích Indie. Slabika „óm“ je také mantrou zejména v hinduismu, v buddhismu a v džinizme, ale i v mnoha jiných náboženských systémech, které existovaly v minulosti a po celém světě.

Zpíváním mantry „óm“ se naší vibrací také přibližujeme „zlaté“ frekvenci 432 Hz.

Takže, pokud se zajímáte o mantry a jejich začlenění do Vašeho každodenního života, mantra „óm“ je na začátek tou nejlepší volbou.


5. Dělejme to, co milujeme

A jeden z nejlepších způsobů, jak se můžeme vrátit do frekvence naší přirozené vibrace je, že začneme dělat to, co máme opravdu rádi.

Zřejmě jste postřehli, že návrat do naší přirozené frekvence má základ v tom, že si přestaneme sami sobě překážet a začneme harmonizovat s vesmírem.

Když tedy děláme nějakou činnost s láskou, tato činnost vychází ze samotné podstaty naší duše – toto místo je zároveň zdrojem naší přirozené frekvence, je zdrojem lásky.

Když tedy děláme to, co MILUJEME, zpětně tak přetváříme frekvenci naší vibrace a vracíme ji do jejího přirozeného stavu.
vostal petr
 

Re: SVOBODA UČENÍ

Příspěvekod vostal petr » úte 06. lis 2018 8:56:53

Jak společnost zabíjí vaši kreativitu (vítězný krátký film od společnosti Pixar)



Pokud jde o dnešní moderní společnost, není pochyb o tom, že nám říká, jak máme žít a jak by měl vypadat náš život.

Když se narodíme, naši rodiče na nás kladou vysoké nároky a říkají nám, co je podle nich správné nebo špatné, a poté nás zapíší do prvního ročníku základní školy.

Tímto způsobem se mnoho našich přirozených kreativních schopností bohužel ztratí. V mnoha případech školský systém není nadšený z našeho talentu v oblasti umění, hudby, poezie apod.

Spíše se zaměřuje na rozvíjení našich analytických schopností, jako jsou matematické dovednosti, věda a memorování.

I to jsou samozřejmě velké dary a měly by být podporovány, ale ne všichni lidé zapadají do této kategorie.

A co se stane s těmi dary, které zůstanou nevyužity a nikdy nespatří světlo světa? Nikdo se nedozví o skvělých nápadech a inovacích.

Společnost chce, abychom věřili, že tyto dary nezapadají do našeho systému a že si nemůžeme sami vydělávat na živobytí. Jaké překvapující!
Vítězný krátký film o rodičovství a kreativitě

Madridští animátoři Daniel Martinez Lara a Rafa Cano Mendez dokázali tento problém načrtnout v sedmiminutovém videu, abychom si vzali poučení z toho, co se stane s naším životem, když se svým talentem a schopnostmi nic neuděláme a budeme chodit do práce, která nás nenaplňuje.

Tento krátký film se týká i rodičovství a zabývá se tématem, jak důležité je svým dětem dovolit, aby zjistily, čím chtějí být a čemu se chtějí v životě věnovat.

Každý rodič chce jistě pro své dítě to nejlepší, ale musí si uvědomit, že to, co považuje za nejlepší, nemusí být nejlepší i pro jeho děti.

Potřebujeme se naučit umít rozpoznat hranici, kdy se podřizujeme vnějšímu tlaku společnosti. V určitém okamžiku bychom si měli dovolit nechat věci plavat.

Tento krátký film byl vytvořen výhradně v open source programu Blender.

Byl věnován „našim rodinám, aby nám pomohly neztratit naši barvu“. Zde je již zmíněný oceněný krátký film.

Nepotrvá dlouho a uvědomíme si pravdu. Tento skvělý film je zábavný, informativní a jsme si jisti, že se může týkat jak dětí, tak dospělých.

Vyvolá ve vás pocit, že jako dítě jste omezení společností, a také pocit naprosté vyčerpanosti, když jste už dospělí.

Všichni si to musíme uvědomit, abychom se nedostali do nikdy nekončícího koloběhu, který by nám bránil pokračovat vpřed, a abychom nezapomněli, co nám přináší radost a co nás drží naživu.

Lidé, kteří přechovávají ve svém srdci velkou radost ze života a následují své štěstí a vášeň, jsou přesně tací, kterých tento svět potřebuje, a proto zjistěte, co vás udělá skutečně šťastnými, a přesvědčte se, jak rychle se váš svět změní, když změníte svůj život.



https://www.youtube.com/watch?time_cont ... QjtK32mGJQ
vostal petr
 

Re: SVOBODA UČENÍ

Příspěvekod vostal petr » pát 22. úno 2019 10:01:38

Tvoje vlastní osobní náboženství

Utišující dárek lidstvu

Zůstaňte uvolněně ve Vědomí.
V jakékoliv situaci dělejte přesně to co cítíte , že by jste měli dělat,
bez jakékoliv lítosti kvůli minulosti,
bez jakýchkoliv stížností na přítomnost,
bez jakýchkoliv očekávání v budoucnosti, a hlavně,
bez toho, aby jste kohokoliv obviňovali za to co udělal,
ani sebe ani nikoho jiného.

To vám umožní žít váš život ve stálém spojení se Zdrojem,
a přinese vám to štěstí skrze klid mysli: Sukha-Šanti.

Sukha-Šanti se stane vaším vlastním náboženstvím.

Když jsem udělal to, co jsem chtěl udělat,
bez pýchy a arogance,
bez viny a studu,
bez nenávisti ke komukoliv, (bez jakékoliv egoistické reakce)
s naprostou svobodou udělat cokoliv chci,
a s úplným pochopením, že nikdy nemůžu udělat chybu nebo spáchat hřích,
tak potom, pozoruji cokoliv co nastane, jako něco co se děje podle Kosmického řádu,
bez toho abych kohokoliv obviňoval.

Může být život jednodušší?

Nejvíce uklidňující slova, která vám mohu říct:
Nezáleží na tom, jestli předtím než zemřete budete Osvícení. Ať se jedná o psychopata nebo o mudrce, po smrti, ztotožněné vědomí obou, splyne se stejným Zdrojem. Oceánu nezáleží na tom jestli se do něj vlévá nejšpinavější voda nebo nejčistší voda Gangy.

Ramesh S. Balsekar
25.května, 2009


Naposledy oživil Anonymous v pát 22. úno 2019 10:01:38
vostal petr
 


Zpět na Všechno možný

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 273 návštevníků