Já Ramanu vnímám úplně jinak. Zaprvé nebyl vůbec náboženský.
vostalpetr píše:
Každej totiž kdo egocentricky zaměřuje pozornost do nitra si zákonitě zadělává na problémy,
jak se pak následně vyhrabat z Atmanu a dobabrat se k Brahmanu,
a i tak zůstane narcisistickým osvícencem, kterému je svět u prdele nebot pro něj je to jen neskutečný snový film běžící na plátně Vědomí...
Svět není třeba zachranovat, to určitě ne,
ale určitě je dobré svět vytvářet a ne jej považovat za nějaký pomíjející hovno na který se lze vysrat nebot se nás to netýká...
Nekonečný prostor, který při svém uvolnění a meditacích nalézáš, je stejný i v té nejhlubší koncentraci.
Jestli si někdo zakládá na své osobě, na víře, že je existencí omezenou v těle, tedy, že kvalitu života určuje stav těla, mysli, jestli se obává toho, že to, co vzniklo, by mohlo zaniknout, tak směr dovnitř bude pro něj velký problém.
Pohled do těla je stejný jako pohled do hvězd, je jedno, jestli poznáváš nejmenší detail nebo největší celistvost nekonečna.
Když si přeložím Atman jako konečného pozorovatele.Zpozorováním konečného pozorovatele budu spláchnut do WC(hajzlu) takže tak jako tak splynu s oceánem.
vostalpetr píše:Nekonečný prostor, který při svém uvolnění a meditacích nalézáš, je stejný i v té nejhlubší koncentraci.
V koncentraci žádný prostor není,
....
vostalpetr píše:Já Ramanu vnímám úplně jinak. Zaprvé nebyl vůbec náboženský.
Tak to kdybys tvrdila že nejedl rejži bych ti možná uvěřil spíše,
vostalpetr píše:
a na závěr jsem volně citoval Maharišiho názor o světě kterej se ho nikterak nedotýká
vostalpetr píše:No já taky nejsem křestan,
navzdory tomu at už si to člověk uvědomuje nebo ne je tím křestanstvím neustále infikován
protože společnost je neustále ovlivněna tisíciletou nadvládou křestanství...
A v tom hinduismu je to náboženství denním chlebem, tedy vlastně tou rejží...
Proč jinak by chodil do chrámu, proč jinak by odcházel na nějakou svatou horu, proč by si na hlavu mazal tři pruhy jako dealer adidasu ?
Mně jeho přístup ke světu vyhovuje.
Dělal to kvůli těm prostým indickým lidem, kteří bydleli v okolí nebo za ním přicházeli. Poznat Ramanu jako člověka k tomu je potřeba si přečíst biografií jeho žáka Annmalai Svamího. Byl s Ramanou několik let při přestavbě ašrámu v každodenním osobním kontaktu.
vostalpetr píše:Mně jeho přístup ke světu vyhovuje.
Na skutečnost či iluzornost jsou samozřejmě různé názory,
ale pokud mohu soudit,
pokud si vysním ve vědomí nějaký snový svět jenž se mně pak jeví jako něco odděleného ode mne coby tvůrce,
Ramana neviděl svět jako něco odděleného od sebe - vše je Self - a sebe zažíval zřejmě tak, že si to těžko dovedeme představit.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků