armin píše:Tvoje krásné ego (a ego tvých fanynek) se cítí být ohroženo?
Tak to je pro moji psací činnost zde dobrá vizitka
Good work.
http://www.pannacz.com/esoterika.11/tib ... ha.27.html
....
Tibet - sekta Červené čepice
Druhá sekta, nazvaná sektou „Červených čepic", jest svou činností daleko bližší původnímu starotibetskému kultu a jeho tradicím. Soustřeďuje ve svém rituálu prvky okultní a magické.
....
http://www.pannacz.com/esoterika.11/tib ... ha.27.html
...
Boglo - lama
Legenda praví o Boglo-lamovi, že půjde přes světová moře do rajské země Sambala, zatím co Dalaj-lama si podrobí všechny země západu. Na konec však převládne moc Bogdo-lamova a on, nemaje protivníka, bude vládnouti všemu lidu. Bogdo-lama, vládnoucí tisíciletí, mění podle víry svých stoupenců svou pozemskou schránu, když byla zestárla tím, že se vtělí do člověka mladšího. Velmi často se Bogdo-lama vtěluje do kojence: v osobách svých lamů obývá četné mužské i ženské kláštery a jeho říše jest dokonalou, spořádanou hierarchií, ve které kněží naslouchají božímu hlasu, žehnají a peklem hrozí národům a vzývají svaté, zcela tak, jak to činí církev katolická.
...
http://www.pannacz.com/esoterika.11/tib ... ha.27.html
....
Tibet a magie
Tibetská magická prakse jest soustředěna, jak bylo již řečeno, téměř bezvýhradně v řádu „Červených čepic", zatím co sekta „Čepic žlutých" omezuje se na obvyklé ceremonie náboženské. Z řádů „Červených čepic" jsou to hlavně tak zvaní Gellongové, bonové, kteří si podrželi starotibetský rituál, a různí zbožní poustevníci, zvaní Gompčenové.
Ideové ohnisko - Tibet
Ideovým ohniskem esoterismu tibetské magie, jest zásada absolutní moci a tvůrčí schopnosti představy a vůle. Jest tedy tibetská magie ve své nejvlastnější podstatě dokonalou magií mentální. Podle tohoto učení celý fysický svět jest jen plodem, aneb mámivým obrazem těchto duchovních sil.
Tibetští adepti
vycházejí z tohoto předpokladu a cvičí především usměrnění představ do té míry, až se magikovi podaří vymýtiti všechny nežádoucí asociace a mentální reflexe odchylující se od zamyšleného směru a předsevzatého záměru. Jakmile dospěl žák k tomuto stupni, „vžije" si teprve automaticky absolutní víru ve všemohoucnost imaginace a tím se mu mimovolně dostává i schopnosti vykonávati svoji duševní moc i na pláni hmotné.
Cesty adeptátu
Cesty, jimiž lze dosáhnouti adeptátu tibetské magie, jsou podle tamního názoru, dvě. První, pozvolná, je zastávána a učena sektou „Žlutých čepic" a spočívá ve třech základních příkazech: „Tawa", to jest pozorování, „Gompa", to jest uvažování a „Čjepa" čili naplnění, syntéza obou předchozích příkazů.
Cesta druhá, tak zvaná „přímá", jest skutečně odborně magická, neboť vykazuje velmi rychlý spád; náleží do praktik sekty „Červených čepic", potulných Gellongů a osamělých poustevníků.
První etapa stezky - Čed - Tibetská magie
První etapou, kterou musí každý adept tibetské „přímé stezky" projíti, jest zasvěcení zvané „Čed". V zásadě spočívá rituál „Čedu" ve vyvolání aneb evokaci zosobněných představ neblahých vlivů, tedy zvláště samého zla aneb alespoň zloduchů. Těmto představám magickým obřadem realisovaných, exoterně řečeno, těmto démonům nabízí žák, svoje vlastní tělo za potravu. Utrpení, jímž jest tímto obřadem v tomto stupni zkoušen, bývá nesmírné, avšak překoná-li je žák, dospívá k poznání, zvanému „tharpa", jímž počíná chápati neskutečnost a pouhou zdánlivost hmotného světa, který se nabízí lidským smyslům.
Druhá etapa stezky - usměrnění - Tibetská magie
Ve druhé etapě snaží se učitel usměrniti žákovo myšlení, jak bylo již shora naznačeno, tím způsobem, že mu přikáže, aby se ztotožnil s jakoukoliv hmotnou věcí nebo tvorem. Fáze tohoto stupně odpovídají zdánlivě cestě oficielní sekty: Pozorovati, to jest vtisknouti si představu předmětu, jenž slouží za pomůcku k mentálnímu cvičení, do mysli tak dokonale, že nastane u žáka stav, ve kterém se dovede ztotožniti s bytostí mimo sebe a také ovšem ztotožňovati, což jinak řečeno, značí státi se zmíněnou bytostí aneb oživiti bytost či předmět mimo sebe sebou samým.
Třetí etapa stezky - naplnění - Tibetská magie
Stupeň třetí, značící naplnění, přivádí k nezbytným dedukcím, jež nadány silou přesvědčení a poznání jsou schopny v zásadě přeorientovati žákův filosofický i mravní názor a posíliti tak v netušené míře jeho duševní síly.
Etapa třetí není již vlastně stadiem učebním, nýbrž dobou, kdy adept magie buduje si svůj vlastní chrám na pevném základu učebních stupňů předchozích. Odmyslíme-li si vše to, co jest tibetské svým původem a zakořeněním a posoudíme-li poslední slovo oné magie, která je bájeslovným a exoterním náboženským předivem zakryta, jest možno tibetský přínos do magických kultur označiti za dokonale vypracovaný systém magie mentální, která umožňuje člověku, aby pouhou svou myšlenkou změnil svoje bytí darované mu přírodou ve ztělesněný ideál svých nejvyšších snů.
http://www.pannacz.com/esoterika.11/tib ... ha.27.html
...
Bogdo-lama
na rozdíl od Dalaj-lamy obléká roucha barvy svého boha, která jest červená a podle jeho příkladu činí i jeho stoupenci, kteří následkem toho jsou zváni „sektou červených čepic". Sídlem Bogdo-lamy jest Tiši Lumbo, místo ležící v jižním Tibetu, poblíže místa zvaného hocha. Tam jest obklopen sborem šesti tisíci kněží, kteří se nazývají Gylongové.
....
http://zivotopisyonline.cz/jan-kefer-31 ... hermetika/
Jan Kefer (31.1.1906 – 3.12.1941): Život a dílo hermetika
Jan Kefer, jeden z nejpřednějších českých hermetiků, přichází na svět 31. ledna 1906 v Novém Bydžově v rodině vlastníka parní pily.
Vzdělání získává Kefer na arcibiskupském gymnáziu v Bubenči, kde v roce 1924 maturuje. Po maturitě Kefer studuje na Univerzitě Karlově (viz Karel IV. Lucemburský) filozofii, dějepis a zeměpis. Souběžně s posledním ročníkem ještě absolvuje knihovnickou školu, jejíž absolutorium jej opravňuje pracovat ve vědeckých knihovnách. Doktorát skládá s vyznamenáním a nastupuje na místo knihovníka v Národním muzeu. Zde mimo svoji vlastní pracovní náplň velmi agilně pomáhá budovat hudební oddělení. I k této práci má vynikající předpoklady – hudba je jeho velká láska, studuje klavír u Jana Heřmana a kompozici u Vítězslava Nováka.
Už v té době se Jan Kefer velice zajímá o esoterní vědy; práce v knihovně mu přitom umožňuje čerpat vědomosti přímo ze starých, originálních pramenů. Kromě toho má dostatek materiálu ke studiu i jinde – zároveň s prací v knihovně v Národním muzeu zpracovává i knihovnu Vojenského vědeckého ústavu. Pro svoji práci je dokonale vybaven – ovládá plynně francouzštinu, italštinu, němčinu, angličtinu a ruštinu, je schopen číst knihy v sanskrtu a v hebrejštině.
Později odchází Jan Kefer z Národního muzea do knihovny Strahovského kláštera, kde pobývá tři roky a odtud pak putuje do Itálie, do knihovny vatikánské. Studium v knihovnách jej přímo předurčuje k napsání fundovaného a rozsáhlého díla o magii, které – kdyby vyšlo v úplnosti a bylo přeloženo do světového jazyka – jistě by se stalo jedním ze stěžejních světových děl o této problematice. Bohužel, ze zamýšleného projektu, zahrnujícího tři obsáhlé díly („Principy a teorie“,„Praktická magie“,„Filozofie magického“ ), nám zůstala pouze ta část, která vyšla tiskem ještě za Keferova života, tedy zhruba polovina prvního dílu a rozvrh dílů následujících – ale je třeba podotknout, že i toto torzo je velkolepé a ohromující…
Jan Kefer se zabývá astrologií, kabalou, magií, alchymií a především theurgií. Všechen svůj volný čas věnuje organizování práce společnosti Universalie, přednáškám a vydavatelsko-nakladatelské činnosti.V tomto všem je mu velmi nápomocna manželka, jejíž věno, činžovní dům na Smíchově, postupně padá na financování knih, časopisu „Logos“ a provozu Universalie.
Keferova činnost překladatelská a spisovatelská je úctyhodná. Z díla Elifase Léviho překládá „Vědu duchů“, „Knihu zasvěcení“ a „Klíč k velkým tajemstvím“, též překládá Lenainovu „Vědu kabalistickou“, „Tibetskou knihu mrtvých“, „Alchymii a spagyrii“. Sám napíše a vydává „Praktickou astrologii“, „Theurgii“, „Theurgii magické evokace“ a nedokončenou „Syntetickou magii“. Překládá i další díla, např. třetí díl Agrippovy „Okultní filozofie“, ale většina jeho rukopisů se poté, co byl nacisty zatčen, ztratí.
Mimo toto vše Jan Kefer spolupracuje na „Velkém novém slovníku naučném“, píše do mnoha vědeckých časopisů a rediguje revui „Logos“.
Ale nejvíce času Janu Keferovi zabírá přednášková činnost – na rozdíl od Petra Kohouta (je známější jako Pierre de Lasenic), který propaguje esoteriku v úzkém kroužku pečlivě vybraných jedinců, Kefer sní a pokouší se proměnit ve skutečnost sen: „Čechy – magické centrum Evropy“.
Ani po okupaci Československa a vzniku Protektorátu Čechy a Morava doktor Jan Kefer se svojí přednáškovou činností neustává (jako mnozí jiní). Ale nezbývá mu již mnoho času – 18. června 1941 je zatčen, důvodem je podle gestapa to, že v Universalii se pracuje na astrologických horoskopech, nepříznivých nacistickému režimu a jeho vůdčím osobnostem.
Po zatčení je Kefer uvězněn na Pankráci, později v budově na Karlově náměstí. Pracuje v Petschkově paláci, kde pořádá knihy, svážené tam z celé Prahy. Tajně při tom vyřazuje vědecká díla, aby se jednou mohla vrátit těm, jimž by mohla být užitečná.
Během věznění se Kefera nacisté snaží přemluvit, aby se stal Němcem. Slibují mu výhodné a výnosné zaměstnání, dokonce snad přímo v Hitlerově (viz Hitler, Adolf) astrologické kanceláři. Kefer odmítá. Nacisté se tedy obracejí na Keferova ženu, aby ona mu domluvila, a on přistoupil na jejich podmínky, jinak, že svým postojem zničí budoucnost celé své rodiny – Kefer opět odmítá.
Poté nacistické okupační správě již dochází trpělivost – Jan Kefer je odsouzen do koncentračního tábora ve Flossenbürgu u Drážďan, kde pracuje v kamenolomu, a kde také, 3. prosince roku 1941 na prudký zápal plic, i umírá.
vostalpetr píše:Někteří lidé jsou cvoci,
vždyt se klidně mohl stát fašistou,
kdyby znal budoucnost, tak by mohl vidět jak se z čechů stali komunisti,
kteří nebyli vo nic horší než ti fašisti,
no a za komoušů by v tom kamenolomu skončil nejpíš taky,
pokud by ovšem včas nepřevléknul kabát...
A kdyby se dožil 89 tak opět stačilo jen převléct kabát...
armin píše:armin píše:Tvoje krásné ego (a ego tvých fanynek) se cítí být ohroženo?
Tak to je pro moji psací činnost zde dobrá vizitka
Good work.
armin píše:
Tvoje krásné ego (a ego tvých fanynek) se cítí být ohroženo?
Tak to je pro moji psací činnost zde dobrá vizitka
Good work.
...a odešel jsi si postěžovat na inspiruj, že jo...aby tam za tebou Petr nemohl.....?
vostalpetr píše: a já svou pýchu odevzdávám bohu...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků