Světelná mysl - Luminous mind

naše první fórum... :-)

Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » sob 25. zář 2021 1:28:09


https://cs.ert.wiki/wiki/luminous_mind


Světelná mysl - Luminous mind


Světelná mysl (Skt: prabhāsvara-citta nebo ābhāsvara-citta, Pali: pabhassara citta; Tib. འོ་ སལ་ གྱི་ སེམས་ ‘Od gsal gyi sems; C. 光明 心 guangmingxin; J. 光明 心 kōmyoshin; K. kwangmyŏngsim) je buddhistický výraz, který se objevuje v a sutta z Pali Anguttara Nikaya stejně jako četné Mahayana texty a Buddhistické tantry.[1] To je různě překládáno jako „jasně zářící mysl“ nebo „mysl jasného světla“, zatímco související výraz zářivost (Skt. prabhāsvaratā; Tib. འོ་ སལ་ བ་ ‘Od gsal ba; Ch. guang míng; Jpn. kamyo; Kor. kwangmyōng) se také v tibetských buddhistických kontextech překládá jako „jasné světlo“ nebo „čistota„ve východoasijských kontextech.[2] Termín se obvykle používá k popisu mysli nebo vědomí různými způsoby.

Tento termín není v diskurzech Pali uveden žádným přímým doktrinálním vysvětlením, ale později ho buddhistické školy vysvětlily pomocí různých konceptů, které vyvinuli.[3] The Theravada škola identifikuje "světelnou mysl" s bhavanga, koncept poprvé navržený v Theravāda Abhidhamma.[4] Pozdější školy Mahayana identifikovat to s oběma mahájánovými koncepty bodhicitta a tathagatagarbha.[5] Pojem má zásadní význam ve filozofii a praxi Dzogčhenu.[6]

Obsah
1 Svítivost v raných buddhistických textech
2 V Theravadě
3 Jiné buddhistické školy
4 V Mahayana buddhismu
4.1 Mahayana texty
4.2 Alaya-vijñana
4.3 Svasaṃvedana
4.4 Tathagatagarbha
5 Bódhicitta
6 Vajrayana
6.1 Dzogčhenu
7 Viz také
8 Reference
9 Zdroje
10 externí odkazy


Svítivost v raných buddhistických textech

V Rané buddhistické texty existují různé zmínky o svítivosti nebo záři, které odkazují na vývoj mysli v rozjímání. V Saṅgīti-sutta například se týká dosažení samádhi, kde vnímání světla (āloka sañña) vede k mysli obdařené luminiscencí (sappabhāsa).[7] Podle Analayo, Upakkilesa-sutta a její paralely zmiňují, že přítomnost nečistot „má za následek ztrátu jakéhokoli vnitřního světla nebo luminiscence (obhāsa), které byly během meditace zaznamenány“.[7] Pali Dhātuvibhaṅga-sutta používá metaforu rafinace zlata k popisu vyrovnanosti dosažené pomocí meditace, o které se říká, že je „čistá, jasná, měkká, funkční a zářivá“.[7] Čínská paralela k tomuto textu však nepopisuje vyrovnanost jako zářivou.[7] Analayo vidí tento rozdíl kvůli sklonu recitátorů Theravadova kánonu upřednostňovat obrazy ohně a světla.[7]

Pali Anguttara Nikaya (A.I.8-10) uvádí:[8]

„Svítící, mniši, je mysl. A je osvobozen od příchozích nečistot. Dobře poučený žák ušlechtilých rozlišuje, že ve skutečnosti je přítomen, a proto vám to říkám - pro dobře poučeného žáka vznešení - dochází k rozvoji mysli. “[9]

Paralelní průchod lze nalézt v Śāriputrābhidharma, an Abhidharma pojednání pravděpodobně o tradici Dharmaguptaka.[7]

Další zmínka o podobném termínu v diskurzech Pali se vyskytuje v Brahmanimantaṇika-sutta z Majjhima-nikāya a v Kevaḍḍha-sutta z Dīgha-nikāya, druhý má paralelu v a Dharmaguptaka sbírka přežívající v čínském překladu.[7] The Brahmanimantaṇika-sutta popisuje „neviditelné vědomí“ (viññāṇaṃ anidassanaṃ), které je „nekonečné“ (anantaṃ) a „ve všech směrech zářící“ (sabbato pabhaṃ). Mezi různými vydáními Pali Canon o tom, kým je řeč vyslovena, a v některých vydáních se zdá, jako by ji nemluvil Buddha, ale deva Baka Brahma v debatě s Buddhou.[7] Čínská rovnoběžka s Brahmanimantaṇika-sutta má termín používaný Baka Brahmou.[7]

The Kevaḍḍha-sutta a jeho paralela v Dharmaguptaka Dīrgha-āgama mezitím má prohlášení vyslovené Buddhou, které zmiňuje světelné vědomí. The Dīrgha-āgama sutra uvádí:

Vědomí, které je neviditelné, nekonečné a světelné samo o sobě: Toto přestává, čtyři elementy ustávají, Hrubé a jemné, hezké a ošklivé ustávají. Zde zaniká název a forma. Přestává vědomí, zbytek [tj. jméno-a-forma] také přestane.[7]

Nicméně, Analayo uvádí, že paralelní recutivy této sútry v jiných jazycích, jako je sanskrt a tibetština, nezmiňují jasnost (pabhaṃ) a dokonce ani různá vydání Pali nesouhlasí s tím, že tento verš zmiňuje světelnost, někdy používanou pahaṃ („vzdáno“) místo pabhaṃ.[7] Ať už je to jakkoli, podle Analaya se tato pasáž týká „způsobu zastavení závislého vznikání, podle kterého jméno a forma přestávají se zánikem vědomí“.[7]

Podle Bhikkhu Brahmāliho jsou odkazy na světelnost v Brahmanimantaṇika-sutta odkazuje na státy samádhi známé pouze ariyas (ušlechtilé), zatímco pabhassaracitta z Anguttara Nikaya (A.I.8-10) je odkaz na mysl v jhana.[10] Cituje společnou pasáž, v níž se uvádí, že mysl s pěti překážkami není považována za zářivou, a proto má smysl říci, že mysl v jhaně, která nemá pět překážek, lze považovat za zářivou:

Takže taky, bhikkhusi, existuje těchto pět poškození mysli (cittassa), zkorumpovaný, díky němuž není mysl ani tvárná, ani mocná, ani zářivá (pabhassaraṃ), ale křehký a není správně koncentrovaný pro ničení zkažených. Jakých pět? Smyslná touha ... špatná vůle ... lenost a strnulost ... neklid a výčitky svědomí ... pochybnost je poškození mysli, zkažené tím, že mysl není ani tvárná, ani mocná, ani zářivá, ale křehká a není správně koncentrovaná pro zničení škod. (SN V 92 a A III 16, srov. AN I 257 a MN III 243).[10]

pokr.
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » sob 25. zář 2021 1:32:29

pokr.

V Theravadě

Hlavní článek: Bhavanga
The Theravadin Anguttara Nikaya Atthakatha komentář identifikuje světelnou mysl jako bhavanga, „důvod stát se“ nebo „latentní dynamické kontinuum“, což je nejzákladnější úroveň mentálního fungování v Theravadě Abhidhammic systém.[11] Tuto interpretaci používá také Buddhaghosa, ve svém komentáři k Dhammasangani. Buddhaghosa také uvádí, že mysl je osvětlena čtvrtou jhanou v jeho Visuddhimagga.[12]

Thanissaro Bhikkhu je toho názoru, že identifikace světelné mysli v komentářích s bhavanga je problematické,[13] ale Peter Harvey to považuje za věrohodný výklad.[14]

Ajahn Mun, vedoucí postava za moderním Thajská lesní tradice, komentáře k tomuto verši:

Mysl je něco zářivějšího, než cokoli jiného může být, ale protože padělky - procházející nečistoty - přicházejí a zakrývají ji, ztrácí svou záři, jako slunce, když je zakryto mraky. Nemysli si, že slunce jde za mraky. Místo toho se mraky unášejí a zakrývají slunce. Takže pokud meditující vědí tímto způsobem, měli by se těchto padělků zbavit tím, že je chytře analyzují ... Když rozvinou mysl do fáze prvotní mysli, bude to znamenat, že všechny padělky budou zničeny, nebo spíše padělané věci nebude schopen sáhnout do prvotní mysli, protože most vytvářející spojení bude zničen. Přestože mysl možná bude muset přijít do styku s obavami světa, její kontakt bude jako kontakt s kapkou vody, která se valí po lotosovém listu.[15]

Thanissaro Bhikkhu vidí zářivou mysl jako „mysl, kterou se meditující snaží rozvíjet. Vnímat její zářivost znamená pochopit, že nečistoty jako chamtivost, averze nebo klam nejsou podstatou její podstaty, nejsou nezbytnou součástí vědomí.“ Sdružuje tento termín s přirovnáním používaným k popisu čtvrtého jhana které státy:

„Jako by člověk seděl pokrytý od hlavy k patě bílou látkou, aby na jeho těle nebyla žádná část, na kterou by bílá látka nepřesahovala; i tak mnich sedí a prostupuje tělem čistým, jasné vědomí. Není nic z celého jeho těla prostoupeného čistým jasným vědomím. “[13]

Jiné buddhistické školy

Podle Tadeusze Skorupského je Mahasamghika škola tvrdila, že přirozenost mysli (cittasvabhva) je v zásadě čistý (mulavisuddha), ale může být kontaminován náhodnými nečistotami.[12]

Naproti tomu Sarvastivada Vaibhasikas domníval se, že mysl není přirozeně zářivá. Podle Skorupského pro Vaibhasikas, mysl:

je původně nebo původně kontaminován nečistotami a musí být očištěn opuštěním nečistot. Prvotně zářící mysl pro ně nemůže být znečištěna náhodnými nečistotami. Pokud by taková mysl byla kontaminována náhodnými nečistotami, pak by se tyto přirozeně nečisté nečistoty staly čistými, jakmile by byly spojeny s přirozeně zářící myslí. Na druhou stranu, pokud by náhodná znečištění zůstala nečistá, pak by se jejich přítomnost neznečistila přirozeně světelnou myslí. Pro ně je neustále se vyvíjející mysl v držení nečistot.[12]

V Mahayana buddhismu

Hlavní článek: Mahayana
v Sanskrt Mahayana texty a jejich překlady, termín je sloučenina zesilující předpony pra-, slovní kořen bhāsa (Tibeťan: 'od), což znamená světlo, záření nebo svítivost a modifikátor vara (Tibetský: gsal ba), což znamená „jasný“ a také „nejlepší z, nejvyšší typ“.[16] Slovník tibetsko-sanskrtu Jeffreyho Hopkinse glosuje termín složený jako:

jasné světlo; jasně světelný; transparentně světelný; průsvitný; jasně zářící; transparentní přehlednost; nádhera; záře; osvětlení; šířit světlo; lesk; přijďte slyšet; zář; oslnivost.[17]

Mahayana texty
Mahayana sútry obecně potvrzují čistou a světelnou povahu mysli a dodávají, že toto je její přirozený stav (prakrti-prabhsvara-citta).[12] V Pañcavimsati Prajñaparamita sútra, prabhsvara-citta je interpretován takto:

Tato mysl (citta) je bez mysli (acitta), protože její přirozený charakter je zářivý. Jaký je tento stav světelnosti mysli (prabhsvarat)? Když mysl není spojena ani oddělena od chamtivosti, nenávisti, klamu, sklonů (anusaya), pout (samyojana) nebo falešných názorů (drsti), pak to představuje její zářivost. Existuje mysl jako bez mysli? Ve stavu bezmyšlenkovitosti (acittat) nelze stavy existence (astit) nebo neexistence (nstit) ani najít, ani zjistit ... Co je to za stav bezmyšlenkovitosti? Stav ne-mysli, který je neměnný (avikra) a nediferencovaný (avikalpa), představuje konečnou realitu (dharmat) všech dharmas. Takový je stav bez mysli.[12]

Podobné učení se objevuje v některých recidivách Aṣṭasāhasrikā (8000 řádků) Prajñāpāramitā Sūtra. Edward Conze považováno za učení o „základní čistotě povahy mysli“ (prakrti cittasya prabhasvara; xinxiang benjing, 心 相 本 淨) být ústředním učením mahájány. Podle Shi Huifenga však tento termín není přítomen v nejranějším textovém svědku Aṣṭasāhasrikā, Daoxing Banruo Jing, přičítáno Lokaksema (c. 179 nl).[18]Mahayana texty jako Ratnagotravibhanga, také spolupracovník prabhsvara s probuzením (bodhi) a také další výraz, přirozená nebo původní čistota mysli (cittaprakrtivisuddhi).[19][20] V některých mahájánských šastrách je přírodní čistota dalším výrazem Prázdnota, Suchness a Dharmadhatu.[21] Asanga Mahayanasamgraha například uvádí:

Základní čistota (prakṛtivyavadāna), tj. skutečná podstata (tathatā), prázdnota (śūnyatā), nejvyšší bod reality (bhūtakoti), signless (animitta), absolutní (paramārtha), základní prvek (dharmadhātu).[22]

The Bhadrapala-sútra uvádí, že prvek vědomí (vijñanadhatu) je čistý a proniká všemi věcmi, aniž by jimi byl ovlivňován, jako sluneční paprsky, i když se může jevit jako poškvrněný.[12]

Alaya-vijñana
Podle Walpola Rahula, všechny prvky Jógacara vědomí obchodu (alaya-vijnana) se již nacházejí v Pali Canon.[23] Píše, že tři vrstvy mysli (citta, v pasáži popsané výše, zvaný „světelný“, Manas, a vijnana), jak je prezentuje Asanga, se také používají v Pali Canon.[24]

Podle Jógacara učení, stejně jako v raném buddhistickém učení týkajícím se citta, vědomí obchodu je ne čistý a s dosažením nirvány přichází úroveň duševní čistoty, která je dosud nedosažená.[25]

Svasaṃvedana
Hlavní článek: Svasaṃvedana
v Tibetský buddhismus, světelná mysl (tibetština: gsal ba) je často zaměňován s konceptem Yogacara svasaṃvedana (reflexivní vědomí). Často se přirovnává k lampě v temné místnosti, která se při osvětlování předmětů v místnosti také osvětluje sama.

Tathagatagarbha
Hlavní článek: Tathagatagarbha
V kanonických diskurzech, když jasně září citta je „nezašpiněný“, je pro něj vrcholně připravený arahantship, a tak by jej bylo možné chápat jako „lůno“ arahant, pro které je synonymum tathagata.[26] Rozpravy nepodporují vidět „zářivou mysl“ jako „nirvánu uvnitř“, která existuje před osvobozením.[27] Zatímco Canon nepodporuje identifikaci „světelné mysli“ v surovém stavu s nirvanické vědomí, pasáže by mohly být považovány za to, že to může být transformováno do druhého.[28][29] Po zničení pout, podle jednoho učence, „zářící nibbanské vědomí bliká z lůna arahantství, je bez předmětu a podpory, takže překračuje všechna omezení.“[30]

Oba Shurangama Sutra a Lankavatara Sutra Popiš tathagatagarbha („arahantské lůno“) jako „od přírody jasně zářící a čisté“ a „původně čisté“, ačkoli „zahalené do oděvů skandové, dhatus a ajatany a zašpiněné špínou připoutanosti, nenávisti, klamu a falešných představ. “Říká se, že je„ přirozeně čistý “, ale zdá se být nečistý, protože je znečištěn náhodnými nečistotami.[31] Lankavatara Sutra tedy identifikuje světelnou mysl Kánonu s tathagatagarbhou.[32] Nějaký Gelug filozofové na rozdíl od učení v Lankavatara Sutře tvrdí, že „čistota“ tathagatagarbha není proto, že je původně nebo zásadně čistá, ale proto, že lze odstranit mentální nedostatky - to znamená, že stejně jako cokoli jiného, ​​nejsou součástí základní podstaty jednotlivce. Tito myslitelé tak odmítají obrátit epistemologický vhled prázdnota a buddhovskou povahu do esencialistické metafyziky.[33]

Shurangama Sutra a Lankavatara Sutra také přirovnávají tathagatagarbha (a alaya-vijnana) s nirvánou, i když jde o skutečné dosažení nirvány na rozdíl od nirvány jako nadčasového jevu.[34][35]

Bódhicitta

Mahayana interpretuje jasně zářící citta tak jako bodhicitta, altruistický „duch probuzení“.[36] Astasahasrika Perfection of Wisdom Sutra popisuje bodhicitta tedy: „Ta citta není žádná citta, protože od přírody jasně září.“ To je v souladu s Anguttara Nikaya I, 10, která jde od odkazu k jasně zářícímu citta říci, že i sebemenší vývoj milující dobrota je velkým přínosem. To znamená, že milující laskavost - a související stav soucitu - je neodmyslitelnou součástí světelné mysli jako základ pro její další rozvoj.[37] Pozorování, že základní stav vědomí má povahu milující laskavosti, naznačuje, že empatie je vrozená vědomí a existuje před vznikem všech aktivních mentálních procesů.[38]

Vajrayana

Zářivost nebo jasné světlo (Tibetský 'od gsal, Sanskrt prabhāsvara), je ústředním pojmem v Esoterický buddhismus, Tibetský buddhismus a Bon. Je to vrozený stav mysli spojený s buddha-příroda, jehož realizace je cílem meditativní praxe. Říká se, že zažívá, když se hrubá a jemná mysl během hloubky rozpustí spát, během orgasmu a během smrt proces.[39][40][12] Všechny systémy tibetského buddhismu se shodují, že jasná povaha mysli je nekoncepční a bez veškerých duševních utrpení, a že tantra je vynikající metoda práce s touto podstatou mysli.[41]

Indický tantrický komentátor Indrabhuti ve svém Jñanasiddhi, tvrdí, že

Vzhledem k tomu, že je od přírody zářící, je tato mysl podobná disku měsíce. Měsíční disk ztělesňuje znalosti (jñāna), který je od přírody zářící. Stejně jako dorůstající měsíc se postupně vynořuje ve své plnosti, stejně jako klenot mysli (cittaratna), který je přirozeně zářivý, se také plně objevuje v dokonalém stavu. Stejně jako se měsíc stává plně viditelným, jakmile je osvobozen od náhodných nejasností, stejně jako klenot mysli, který je od přírody čistý (prakṛti-pariśuddha), jakmile jsou odděleny od skvrn nečistot (kleśa), se jeví jako zdokonalené vlastnosti Buddhy (guṇa).[12]

Světelnost je také specifický termín pro jeden z Šest jogínů náropy.[42] Ve svém komentáři Pema Karpo říká, že jasné světlo krátce pociťují všichni lidé v první chvíli smrti, pokročilí praktici jógy v nejvyšších stavech meditace a nepřetržitě všichni Buddhové.[43]

Rozličný Vajrayana praktiky zahrnují uznání tohoto aspektu mysli v různých situacích, jako např sen jóga. V tomto případě praktikující trénuje, aby lucidně vstoupil do stavu hlubokého spánku.[44] Pokud má člověk schopnost zůstat jasný během hlubokého spánku bude člověk schopen rozpoznat zářivost smrti a zisku Buddhovství.[45] Tomu se říká setkání svítivosti matek a dětí, jehož výsledkem je stav thukdam po smrti.[46]

Dzogčhenu
V tibetském buddhistovi Dzogčhenu literatura, svítivost ('od gsal) je spojen s aspektem Přízemní nazývané „spontánní přítomnost“ (Lhun grub), což znamená přítomnost, která není vytvořena a není založena na ničem, co by jí bylo příčinně cizí.[47] Tento výraz je často spárován s výrazem „original-purity“ (ka dag), který je spojen s prázdnotou (shunyata) a oba jsou považováni za neoddělitelné aspekty Země. Dalšími pojmy používanými k popisu tohoto aspektu jsou dynamika nebo tvůrčí síla (rtsal) a záře (dwangs).[48]

Viz také

Abhaswaras
Mindstream
Sahadža
Turiya
Anutpada


Reference

^ Robert E. Buswell Jr., Donald S. Lopez Jr., The Princeton Dictionary of Buddhism, str. 653.
^ Casey Alexandra Kemp, Luminosity, Oxford Bibliographies, POSLEDNÍ MODIFIKACE: 26. KVĚTNA 2016 DOI: 10.1093 / OBO / 9780195393521-0219
^ Harvey, strana 99.
^ Collins, strana 238.
^ Harvey, strana 99.
^ Alan Wallace (2007). Kontemplativní věda. Columbia University Press. str. 94–96.
^ A b C d E F G h i j k l Anālayo, The Luminous Mind in Theravāda and Dharmaguptaka Discourses, Journal for the Oxford Center for Buddhist Studies 2017 (13): 10-51.
^ Harvey, strana 94. Odkaz je na A I, 8-10.
^ Přeložil Thanissaro Bhikkhu, [1].
^ A b Bhikkhu Brahmali, Co říkají a neříkají Nikájové o Nibbáně, recenze buddhistických studií.
^ Harvey, strana 98.
^ A b C d E F G h Skorupski, Tadeusz. "Vědomí a jas v indickém a tibetském buddhismu." v Buddhistická filozofie a meditační praxe: Akademické práce prezentované na 2. konferenci IABU Univerzita Mahachulalongkornrajavidyalaya, Hlavní kampus Wang Noi, Ayutthaya, Thajsko, 31. května – 2. června 2012.
^ A b Thanissaro Bhikkhu, Pabhassara Sutta: Světelný Poznámka # 1.
^ Harvey, strany 98-99. Viz také stránky 155-179 Harvey2.
^ Ven. Ajahn Mun, „Srdce uvolněno“, s. 23. Nalezeno v Ajahn Pasanno a Ajahn Amaro, The Island: An Anlogy of the Buddha’s Teachings on Nibbāna, strany 212-213. K dispozici online na [2] Archivováno 2010-05-23 na Wayback Machine.
^ Tony Duff, Iluminátor Tibetský slovník
^ Jeffrey Hopkins, tibetsko-sanskrtský-anglický slovník Digitální verze: Sekce digitálních archivů, Knihovní a informační středisko Dharma Drum Buddhist College 法 鼓 佛教 學院 圖書 資訊 館 數 位 典藏 組
^ Huifeng Shi, Annotated English Translation of Kumārajīva's Xiaŏpĭn Prajñāpāramitā Sūtra, Asian Literature and Translation Vol. 4, No 1, 2017, 187-236.
^ Robert E. Busswell, 2004, Encyclopedia of Buddhism, strana 52.
^ Williams, Paul, Altruism and Reality: Studies in the Philosophy of the Bodhicaryavatara, strana 10
^ Brunnholz, Karl, When the Clouds Part: The Uttaratantra and its Meditable Tradition as a Bridge between Sutra and Tantra, Shambhala, 2015, strana 1023.
^ Lamotte, Étienne, MAHĀYĀNASAṂGRAHA (La Somme du Grand Véhicule d'Asaṅga), svazek II, strana 165.
^ Padmasiri De Silva, Robert Henry Thouless, Buddhistická a freudovská psychologie. Třetí revidované vydání vydané NUS Press, 1992, strana 66.
^ Walpola Rahula, uvedený v Padmasiri De Silva, Robert Henry Thouless, Buddhistická a freudovská psychologie. Třetí revidované vydání vydané NUS Press, 1992, strana 66, [3].
^ Dan Lusthaus, Buddhistická fenomenologie. Routledge, 2002, poznámka 7 na straně 154.
^ Harvey, strana 96.
^ Harvey, strany 94, 96.
^ Harvey, strana 97. Odkaz najde na S III, 54, s přihlédnutím k výrokům na S II, 13, S II, 4 a S III, 59.
^ Thanissaro Bhikkhu, [4].
^ Harvey, strana 99.
^ Harvey, strany 96-97.
^ Harvey, strana 97.
^ Liberman, strana 263.
^ Harvey, strana 97.
^ Henshall, strana 36.
^ Harvey, strana 97.
^ Harvey, strana 97.
^ Wallace, strana 113.
^ Buswell, Robert E .; Lopez, Jr., Donald S. (2013). Princetonský slovník buddhismu. Princeton: Princeton University Press. ISBN 9781400848058. Vstup na „prabhāsvara".
^ Překladový výbor Dharmachakra (2006). Božstvo, mantra a moudrost. Ithaca, NY: Publikace Snow Lion. p. 192. ISBN 978-1-55939-300-3.
^ Alexander Berzin, Smysl pro tantru, 2002
^ Tsongkhapa a Mullin, Šest jogínů náropy, Snow Lion, 1996, strany 81-84.
^ http://explore.lib.virginia.edu/exhibit ... artofdying
^ Ponlop, Dzogchen (2008). Mysl za smrtí. Ithaca, NY: Publikace Snow Lion. str.86–7. ISBN 1-55939-301-7.
^ Ponlop, Dzogchen (2008). Mysl za smrtí. Ithaca, NY: Publikace Snow Lion. str.86–7. ISBN 1-55939-301-7.
^ Rinpočhe, Dudžom (2001). Rady z mého srdce. Boston: Shambhala. str. 59–76. ISBN 1-57062-844-0.
^ Van Schaik; Přístup k velké dokonalosti: Simultánní a postupné metody dzogčhenové praxe v Longchen Nyingtig (Studie indického a tibetského buddhismu), 2004, 52
^ Van Schaik; Přístup k velké dokonalosti: Simultánní a postupné metody dzogčhenové praxe v Longchen Nyingtig (Studie indického a tibetského buddhismu), 2004, 54.


Zdroje
Maha Boowa, Arahattamagga, Arahattaphala. Přeložil Bhikkhu Silaratano. Dostupný online tady.
Steven Collins, Nesobecké osoby; obrazy a myšlenky v Theravadově buddhismu. Cambridge University Press, 1982.
Peter Harvey, Mysticismus vědomí v diskurzech Buddhy. V Karel Werner, ed., Jogín a mystik. Curzon Press, 1989.
Peter Harvey, Nesobecká mysl. Curzon Press, 1995.
Ron Henshall, Nenarozený a emancipace zrozeného. Práce studenta Petera Harveyho, přístupná online z tady.
Kenneth Liberman, Dialektická praxe v tibetské filozofické kultuře: etnometodologické šetření do formálního uvažování. Rowman & Littlefield, 2004.
Alan Wallace, Kontemplativní věda. Columbia University Press, 2007.

.....
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod armin » pon 27. zář 2021 8:17:08

Obrázek

Jedno ztotožněné vědomí si hraje s druhým ztotožněným vědomím.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 3229
Registrován: sob 01. čer 2019 8:11:46

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod honzam » pon 27. zář 2021 16:16:06

Světelná mysl se také v tibetských buddhistických kontextech překládá jako „jasné světlo“ nebo „čistota“ ve východoasijských kontextech.

Tu jsem viděl, jak se z moře vynořila dravá šelma o deseti rozích ...
- Zjevení 13:1


selma.jpg
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 937
Registrován: stř 28. říj 2020 18:38:22

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod salmo1cz » pon 27. zář 2021 17:51:37

Zjevení Janovo 13:1 Tu jsem viděl, jak se z moře vynořila dravá šelma o deseti rozích a sedmi hlavách; na těch rozích deset královských korun a na hlavách jména urážející Boha.

Máš to podivně poskládané.
Viveka khyati...Para Vairagya
salmo1cz
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 16. led 2021 14:09:30

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod honzam » pon 27. zář 2021 20:25:15

Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
A drak se postavil na břeh moře.
- Zjevení 12:17-18


Peter S. Beagle, Poslední jednorožec

Jednorožka naposledy sklonila hlavu a vrhla se na Rudého býka. Ta rána by ho probodla jako
shnilé ovoce, ať už byl tvorem z masa a kostí nebo jen větrným přízrakem. Býk se však
nevšímavě otočil a zvolna zamířil do moře. Jednorožci sebou ve vodě tloukli, aby mu uvolnili
cestu, dupali a našlehali vodní tříšť do mlžného oparu, v němž jejich rohy probudily duhu.
Ale na pláži, na vrcholu útesu, i křižem krážem po celém Moranově království si země
oddechla, když z ní byla sňata tíha.

Býk vodou dlouho kráčel, než začal plavat. I nejmohutnější vlny se mu rozbíjely jen o hlezna
a pokorný příliv se mu vyhnul. Když se však konečně ponořil do vody, moře za ním vzkypělo
do obrovité černozelené vlny, hladké a tvrdé jako vítr. Sbírala se v tichu, klenula se od
obzoru k obzoru, až na chvíli zaclonila i Býkovy hrbolaté plece a skvrnitá záda. Šmendrik
zvedl mrtvého prince a společně s Bětou prchali, dokud je nezastavila stěna útesu. Vlna
dopadla se zvukem, jako by na zem spadla obloha.

Pak jednorožci opustili moře.

Běta je nemohla pořádně zahlédnout. Bylo to jen znělé světlo spějící k ní a křik, který
oslňoval. Byla sdostatek moudrá, aby věděla, že žádný smrtelník nebyl stvořen k tomu, aby
najednou uviděl všechny jednorožce světa, a tak mezi nimi vyhlížela jen tu svou. Avšak bylo
jich příliš mnoho a byli příliš krásní. Slepě jako Býk jim škobrtala vstříc a rozpřáhla paže.
Jednorožci by ji určitě ušlapali stejně, jako Rudý býk podupal prince Lira, jelikož byli šílení
svobodou. Ale Šmendrik promluvil, proud se před nimi rozevřel a míjel je z obou stran -
někteří dokonce přeskakovali nad nimi -jako se moře roztříští o balvan a dál pokračuje
spojené. Všude kolem Běty plynulo a kvetlo světlo nemožné jako zažehlý sníh a tisíce
rozeklaných kopyt znělo jako zvony. Stála nehnuté, nesmála se ani neplakala, neboť příliš
překypovala štěstím, než aby to její tělo mohlo pochopit.

... A drak jí dal svou sílu i trůn i velikou moc.
- Zjevení 13:2
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 937
Registrován: stř 28. říj 2020 18:38:22

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » pon 27. zář 2021 21:23:01

A co má světelná mysl společného s prastarým Babylonem? :cumim:


https://www.youtube.com/watch?v=LmW6OUczCXQ
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod salmo1cz » úte 28. zář 2021 9:41:36

Alaja píše:A co má světelná mysl společného s prastarým Babylonem? :cumim:


https://www.youtube.com/watch?v=LmW6OUczCXQ

Babylón byl zničen, byl to trest Boží...resp.trest Jehova Elohim nebo jiných ufounů vzpurným lidem.
Viveka khyati...Para Vairagya
salmo1cz
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 16. led 2021 14:09:30

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod honzam » úte 28. zář 2021 9:57:41

Peter S. Beagle, Poslední jednorožec

"Podívej nahoru," řekl Šmendrik. "Hrad se hroutí."

Otočila se a spatřila rozpouštějící se věže a jednorožce vyskakující na útes a proudící kolem
nich, jako by byla tvrz opravdu z písku a moře ji srovnávalo se zemí. Hrad se rozpadal na
obrovské mrazivé hroudy, které víříce vzduchem tály a rozpouštěly se, až se doslova
vypařily. Drolil se a beze zvuku rozplýval a na zemi ani v paměti dvojice sledující jeho zkázu
nezanechal žádné jizvy. O minutu později už si nepamatovali jeho přesnou polohu ani
vzhled.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 937
Registrován: stř 28. říj 2020 18:38:22

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » úte 28. zář 2021 12:29:11

:nevim:
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod honzam » úte 28. zář 2021 15:22:20

Zkáza Sodomy a Gomory zřejmě není výmysl. Vědci odhalili stopy po úderu z kosmu

Mezinárodní tým i s českou účastí se věnoval analýzám hornin na lokalitě Tall el-Hammam v dnešním Jordánsku. V horninách vědci odhalili stopy po explozi mimozemského tělesa v atmosféře, možná i komety, která se dokonce teoreticky mohla stát předobrazem zničení biblické Sodomy a Gomory.

https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/zkaza-sodomy-a-gomory-zrejme-neni-vymysl-vedci-odhalili-stopy-po-uderu-z-kosmu-40373165
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 937
Registrován: stř 28. říj 2020 18:38:22

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » úte 28. zář 2021 17:14:43

https://www.youtube.com/watch?v=kQ3XkxfhaRs

Město se vynořilo z 10metrové hloubky! Tento pohled se naskytl po 25 letech pod vodou
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod salmo1cz » stř 29. zář 2021 22:34:02

Alaja píše::nevim:

No Honzam patrně vidí světlo poznání jako Bafometa.Nechápe, že světlo pouze osvětluje projevené, ale nevytváří.Si zkuste udělat funkční vesmír na jedné vlně bez protikladů. :hahaha:
Viveka khyati...Para Vairagya
salmo1cz
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 16. led 2021 14:09:30

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod vostalpetr » čtv 30. zář 2021 7:15:14

Proč by světlo nemohlo tvořit ???

Světlo má přece různé frekvence či teploty, jak lze nahlédnout z mapování reliktního záření které je dodnes prostupující celý vesmírem,

protiklady lze považovat za úroven hmotného vesmíru,

nikoliv vesmíru světelného...

V podstatě vše jen jen působení gravitace a ohýbání prostoru, v případě světla se ale hovoří v duchovnu o vibracích (frekvencích) což jsou projevy světla

https://www.livingfuture.cz/fotografie.php?imgID=10537
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 5117
Registrován: úte 08. pro 2015 23:39:45

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod armin » čtv 30. zář 2021 8:50:02

vostalpetr píše:Proč by světlo nemohlo tvořit ???

Světlo má přece různé frekvence či teploty, jak lze nahlédnout z mapování reliktního záření které je dodnes prostupující celý vesmírem,

protiklady lze považovat za úroven hmotného vesmíru,

nikoliv vesmíru světelného...

V podstatě vše jen jen působení gravitace a ohýbání prostoru, v případě světla se ale hovoří v duchovnu o vibracích (frekvencích) což jsou projevy světla

https://www.livingfuture.cz/fotografie.php?imgID=10537


Pěknej guláš jsi navařil
:kuchtim:

P.S.
Zkrátka ego funguje na rolích. Role vykládajícího a poučujícího je pro ně důležitá. Co přitom plácá už není pro ego podstatné.
Laik žasne,
odporník se diví, co se to dotyčnému stalo.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 3229
Registrován: sob 01. čer 2019 8:11:46

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Trini » čtv 30. zář 2021 10:23:29

vostalpetr píše:Proč by světlo nemohlo tvořit ???

Světlo má přece různé frekvence či teploty, jak lze nahlédnout z mapování reliktního záření které je dodnes prostupující celý vesmírem,

protiklady lze považovat za úroven hmotného vesmíru,

nikoliv vesmíru světelného...

V podstatě vše jen jen působení gravitace a ohýbání prostoru, v případě světla se ale hovoří v duchovnu o vibracích (frekvencích) což jsou projevy světla

https://www.livingfuture.cz/fotografie.php?imgID=10537


:-)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 2912
Registrován: čtv 29. říj 2020 16:01:12

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod armin » čtv 30. zář 2021 14:48:33

Trini píše:
vostalpetr píše:Proč by světlo nemohlo tvořit ???

Světlo má přece různé frekvence či teploty, jak lze nahlédnout z mapování reliktního záření které je dodnes prostupující celý vesmírem,

protiklady lze považovat za úroven hmotného vesmíru,

nikoliv vesmíru světelného...

V podstatě vše jen jen působení gravitace a ohýbání prostoru, v případě světla se ale hovoří v duchovnu o vibracích (frekvencích) což jsou projevy světla

https://www.livingfuture.cz/fotografie.php?imgID=10537


:-)

Tohle je příklad toho, kdy "laik žasne"
(a žere to i s naviákem)
:-)
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 3229
Registrován: sob 01. čer 2019 8:11:46

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod honzam » čtv 30. zář 2021 15:14:15

salmo1cz píše:
Alaja píše::nevim:

No Honzam patrně vidí světlo poznání jako Bafometa.Nechápe, že světlo pouze osvětluje projevené, ale nevytváří.Si zkuste udělat funkční vesmír na jedné vlně bez protikladů. :hahaha:

Je to tak:

182px-Baphomet.png
182px-Baphomet.png (62.94 KiB) Zobrazeno 2745 krát

Ta pochodeň je zářící mateřská laskavost (mettá), stejná jako ji používají šediváci pro své děti při "únosech". Je to takové čisté laskavé světlo, jako když se jednorožec stará o svůj les a zvířátka v něm. Zde je v Posledním jednorožci hezky popsáno, jak působí:

http://vp.inspiruj.cz/viewtopic.php?f=5&t=675&p=8659#p8527
Všude kolem Běty plynulo a kvetlo světlo nemožné jako zažehlý sníh a tisíce
rozeklaných kopyt znělo jako zvony. Stála nehnuté, nesmála se ani neplakala, neboť příliš
překypovala štěstím, než aby to její tělo mohlo pochopit.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 937
Registrován: stř 28. říj 2020 18:38:22

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » čtv 30. zář 2021 20:42:30

Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Re: Světelná mysl - Luminous mind

Příspěvekod Alaja » čtv 30. zář 2021 20:50:38

https://www.cez-okno.net/clanok/exopoli ... -vzpominky

Reptiliáni zasouvají krycí vzpomínky
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 3668
Registrován: stř 28. říj 2020 17:23:17

Další

Zpět na Všechno možný

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 283 návštevníků