vostalpetr píše:Nevím co tady řešit,
ty stejně furt jen máváš svým poznáním coby pravdou a myslet neumíš a vodmítáš,
armin píše:Podle dzogčhenu se vasany rozpouštějí, když je přestaneš živit. Dokud je jejich příčina vytěsněna do nevědomí, tak je stále živíš i když o tom nevíš.
Proto je třeba vytěsněný obsah přivést do vědomí - uvědomit si ho a vědomě, přijmout. A pokud ti to stále bude připadat nepřijatelné, tak se to do toho nevědomí opět vytlačí a stále to bude omezovat a deformovat tvoje obsahy vědomí a brát tvoji energii k udržování této neuvědomované vasany. Stále se bude v evědomí objevovat boj v reakcích na situace, které se dané nepřijatosti týkají (to jsou ty potrefené husy) Zrovna tak se bude projevovat ve tvé intuici a tu sebestředně deformovat. Bezprostřední spontánní jednání, mluvení a myšlení bude omezeno a zkresleno tímto neuvědomovaným obsahem nevědomí.
U koho je to nevědomí dominantní se projevuje jako spontánní omezenec, hulvát a blbec.
armin píše:U koho je to nevědomí dominantní se projevuje jako spontánní omezenec, hulvát a blbec.
Podle dzogčhenu se vasany rozpouštějí, když je přestaneš živit.
Vzhledem k úrovni praktikujícího rozlišujeme tři druhy osvobozování vyvstávajících myšlenek či vášní.
Pokročilý praktikující dokonale chápe základ (künži), který je zdojem sansáry a nirvány a kde je sansára i nirvána dokonalá. Abychom osvobodili myšlenky, nemusíme nic dělat, protože v tomto stavu neexistuje žádné posuzování. Zcela jsme se integrovali s prvotním stavem, takže nás v jednání nic neomezuje. Takové osvobození je prvotním neboli samopovstávajícím samoosvobozováním. V tomto stavu se myšlenky i vášně spontánně, bez úsilí samoosvobozují, jakmile vyvstanou. Je to stav úplné realizace dzogčhenových mistrů, kteří chodí, mluví, jedí a dělají vše bez jakéhokoliv rozptýlení.
Na druhé úrovni, která přísluší středně pokročilým praktikujícím, se osvobozujeme prostřednictvím sebepozorování, když vyvstane smyslový vjem či vášeň, jako je na příklad vztek. V tomto případě vyvíjíme úsilí, neboť chceme integrovat. Když se rozčílíme, snažíme se setrvat v kontemplaci, nebo se snažíme pozorovat vášeň a osvobodit ji. Vášeň osvobodíme, zjistíme-li, že skutečnou podstatou vášně je prázdnota. Pozorovatel a pozorovaná vášeň se ve stejném okamžiku rozpustí, my spočineme v tomto spojení a snažíme se vidět věci takové, jaké jsou, místo to, abychom se nechali ovlivnit vášní. Tento druh osvobození nazýváme osvobozením po vyvstání. Vyžaduje úsilí pozorování a rozpoznávání vášně.
Na třetí úrovni praktikujícího nejnižších schopností je velmi obtížné integrovat kontemplaci. Také samoosvobození myšlenek a vášní není snadnou záležitostí. V případě těla a smyslů se musíme snažit více pracovat s bdělou pozorností, musíme rozpoznávat vášně v okamžiku, kdy vyvstávají, a poté je nenásledovat. Když se vášeň objeví, můžeme s ní pracovat na příklad tak, že se sami sebe ptáme, zda jsou pro nás a pro ostatní její důsledky prospěšné či zhoubné. Pouhé uvědomění, že povstala vášeň, jako na příklad vztek, nestačí, protože když se rozčílíme, snadno zapomeneme na všechny svoje plány, jak se vztekem pracovat. Musíme rozpoznat, že vášeň je iluzorní jako sen, a musíme být neustále bdělí a pozorní. Toto je osvobození prostřednictvím prosté bdělé pozornosti a vyžaduje úsilí používat bdělost, abychom nenásledovali myšlenky a vášně."
Ukázky jsou z knihy Tenzin Wangyal Rinpočhe: "Zázraky přirozené mysli"
Stále se bude v evědomí objevovat boj v reakcích na situace, které se dané nepřijatosti týkají (to jsou ty potrefené husy)
"Nepřítele"musíš nejdříve poznat, poté ho můžeš teprve řešit.Jinak se motáš v kruhu jako osel.
vostalpetr píše:No fajn, jenže dzogčhen je jen popis savikalpa samadhi s egem,
takže to ještě není popis celku,
salmo1cz píše:Myslím, že vasany je to co tě k myšlenkám, pocitům a emocím táhne.Proto každý nahlíží stejnou věc jinak, nahlíží ji tak jak ji nahlížet ""musí.
To je to jak říkáte že jsi chozen.Nemusí být ani dobré ani špatné, prostě jsou a musíš, omezují rozhled.
Trini píše:armin píše:U koho je to nevědomí dominantní se projevuje jako spontánní omezenec, hulvát a blbec.
To je nesmysl. Když je někdo potlačuje, tak si naopak obvykle hraje na někoho ctnostného, kdo takovým "svinstvem" - co má nevědomě v sobě, protože ho stále potlačuje - přece opovrhuje.
Hulvát, omezenec a blbec nic nepotlačuje. Nemá žádný problém svůj primitivismus žít, nebot' se za něj vůbec nestydí.
vostalpetr píše:Stále se bude v evědomí objevovat boj v reakcích na situace, které se dané nepřijatosti týkají (to jsou ty potrefené husy)
Todle jsi se naučil u Tomáše a furt to tady roky meleš jak kokot dokolečka a dokola,
jak ta Jana tu svoji lásku
jen by mě zajímalo, jakže poznáš že tvé nevědomí neplodí hovna ???
Myslíš že postačí neustále tvrdit že tebe se ty hovna co tady sereš netýkají, že naopak ty tvoje hovna vytváří mysl druhých ???
Seš prostě jen pozér co si nevidí na špičku vlastního nosu,
celý to hovno co tady roky tlačíš spočívá jen v tom, že tady sereš hovna a tvrdíš že žádný hovna nesereš,
že to jsou představy druhých a to je asi všechno co umíš,
tedy umíš blábolit jen hovna
Jenže u mě s tímhle neuspěješ...
armin píše:Trini píše:armin píše:U koho je to nevědomí dominantní se projevuje jako spontánní omezenec, hulvát a blbec.
To je nesmysl. Když je někdo potlačuje, tak si naopak obvykle hraje na někoho ctnostného, kdo takovým "svinstvem" - co má nevědomě v sobě, protože ho stále potlačuje - přece opovrhuje.
Hulvát, omezenec a blbec nic nepotlačuje. Nemá žádný problém svůj primitivismus žít, nebot' se za něj vůbec nestydí.
Dik to říkám. Když někdo nemá "vyčištěné" nevědomí a zakládá si na spontaneitě, tak "nemá žádný problém" a za nic se nestydí.
Třeba jako Vostál
zakládá si na spontaneitě
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 231 návštevníků