miroslav » ned 20. pro 2020 17:28:34
Pedriito píše:
Když to na tebe příjde, mluvíš o srdci, lásce a soucitu, ale nezapomeneš si přitom nikdy trknout..
To "trkání" je z lásky. A to není žert ani póza. To je fakt, skutečnost.
Mnou proniká (rezonuje) dlouhodobě aspekt MahakálaŠaktí (asi jako Ramkrišnou) tak to se mnou spáči, pokrytci, přesdtírači, sebespokojenci, sebeobluzenci nějakým svým osvícením nemají lehké. To ovlivňuje formu a motivaci mojí cesty
Ale to je její dílo. Já jen neohroženě přihlížím zkáze
cituji, co jsem publikoval už dříve na inspiruj:
Sri Aurobindo ve své knížečce "Matka" popisuje čtyři základní aspekty tvořivého aspektu jsoucna - Mahašaktí (protějšku to neprojeveného Šivy). Reprezentují ji čtyři personifikované charakteristiky (archetypy) jsoucna: Mahašvari, Mahakali, Mahalakšmí a Mahasarasvati.
Vadžrajána je cestou rozvinutí nebojácnosti, opravdovosti, intenzity - tedy aspektu jsoucna reprezentovaném aspektem Mahakali.
Dávám sem tedy citaci z uvedené knížečky Šrí Aurobinda "Matka" popisující charakteristiky aspektu Mahakali:
Mahakali.
Ne rozsáhlost, ale výšky, ne moudrost, ale síla a energie jsou její zvláštní mocí. V ní je zdrcující intenzita, moci plná vášeň dovršené vůle, božská prudkost, která rozdrtí každé omezení a každou překážku.
Její celá božskost vzpíná se zářiplně k bouřlivé činnosti. Miluje hbitost, okamžitý a účinný zásah, rychlý přímočarý úder, frontální útok, který smete vše, co se mu staví v cestu.
Děsivá je její tvář pro Asuru, nebezpečný a nemilosrdný postoj proti těm, kteří nenávidí Božskost , neboť ona je bojovníkem světů, který nikdy z boje neuhne. Nestrpí žádnou nedokonalost, zachází tvrdě s každou nesnášenlivostí v člověku, a je přísná k těm kdo tvrdošíjně vytrvávají v nevědomosti a temnotě. Její hněv proti zradě, lži a zlomyslnosti je prudký a strašný. Rozhodně a okamžitě udeří její bič, neboť lhostejnost, lenost a nedbalost v božském díle nestrpí; v nutném případě bičuje opozdilce a ty, kdo spí, ačkoliv by měli bdít, aby je vyburcovala bolestí.
Rychlý, svědomitý a svobodný impuls, absolutní jednání bez výhrad a plamenná snaha, to jsou gesta Mahakali.
Její duch je neoblomný, Její hled a její vůle stoupají do výšky jako let orla, na stoupající dráze jsou její nohy hbité a její ruce jsou hotovy trestat i pomáhat.
Neboť i ona je Matka a její láska je zrovna tak prudká jako její hněv, a její dobrota je hluboká a náruživá. Je-li jí dovoleno s veškerou účinností zasáhnout, zlomí v okamžiku jako hračku každou překážku, která se snažícímu staví do cesty a nepřátele, kteří ho napadají, rozdrtí
Jak silně se obává protivník jejího hněvu a slabý a ustrašený se leká její vášnivé prudkosti, tak mocně miluje a uctívá ji veliký, silný a šlechetný, nebo oni cítí, že její úder drtí v nich všechno protivící se a přeměňuje to v energii a dokonalou pravdu, nesprávné a zrůdné napravuje, nečisté a škodlivé vyvrhuje. Bez ní by trvalo staletí to, co se vytvoří za jeden den, bez ní by byl Ananda vzdálený a vážný, byt mírný, něžný a krásný, postrádal by planoucí radost její absolutní intenzity.
Ona dává poznání vítězně jiskrnou moc, stupňuje krásu a harmonii a pomalému a těžkopádnému úsilí o dokonalost propůjčuje vzmach, který zmnohonásobí každou schopnost a zkrátí cestu.
Může být uspokojena jen nejčistším nadšením nejvyšších vrcholků, ušlechtilými cíli a nejširším rozhledem.
Neboť v ní je vítězná síla Boha a dík jejímu ohni a její strhující vášnivosti může vykonat to velké poslání – ne později, nýbrž nyní...