Tady vzniká pocit jakože to přichází odněkud, že je tu člověk a někde je bůh nebo UV.
Tak to není.
Člověk a svět je bůh a UV.
salmo1cz píše:Tady vzniká pocit jakože to přichází odněkud, že je tu člověk a někde je bůh nebo UV.
Tak to není.
Člověk a svět je bůh a UV.
salmo1cz píše:Třeba to proutkaření a virgule je podle mého čistě fyzikální záležitost.Měl jsem radost, protože tu byla možnost nějakým způsobem změřit, zviditelnit nějakou veličinu.
No když jsem přečetl recenzí na Sysifos tak jsem řekl vlezte mi na záda inkvizitoři zabedněný.
armin píše:salmo1cz píše:Tady vzniká pocit jakože to přichází odněkud, že je tu člověk a někde je bůh nebo UV.
Tak to není.
Člověk a svět je bůh a UV.
Tak, tak.
Když něco přichází (třeba i strach) a uvědomíme si, že jsme to my sami kdo přichází, tak se to "drama" uvolní a zase něco ze sebe poznáme - kde to žije, co to žere a tak.
P.S. nejde to ale snadno, jaksi na to v ten moment zapomeneme jako na smrt. Proto je dobré cvičit se v bdělosti.
salmo1cz píše:Tady vzniká pocit jakože to přichází odněkud, že je tu člověk a někde je bůh nebo UV.
Tak to není.
Člověk a svět je bůh a UV.
vostalpetr píše:salmo1cz píše:Tady vzniká pocit jakože to přichází odněkud, že je tu člověk a někde je bůh nebo UV.
Tak to není.
Člověk a svět je bůh a UV.
To je tím, že vnější prostor není sevřen připoutanosti jako vnitřní prostor těla,
Takže to přichází z vnějšku v různých podobách dle dispozic jednotlivce
Vždyt ego přece neustále rozlišuje vnitřní a vnější
I když pro samotný prostor (Vědomí) toto neplati
Já jako ego rozlišuju na vnitřní a vnější, chápu ale že vnitřní a vnější spolu úzce souvisí. Když nad tím přemýšlím, tak je možný, že vnitřní s vnějším souviset nemusí, fakt nevím
Sorry, já nejsem probuzená. Kdybych neměla ty bláznivý zážitky, neměla bych potřebu pátrat, prostě to jednoho dne přišlo a není dne, abych na to nemyslela a nechtěla poznat.
vostalpetr píše:Sorry, já nejsem probuzená. Kdybych neměla ty bláznivý zážitky, neměla bych potřebu pátrat, prostě to jednoho dne přišlo a není dne, abych na to nemyslela a nechtěla poznat.
To nic,
To ti jen z toho trošku mrda
Ale už to máš vysvětleny
Prostě to pusť do prdele a jen se uvolní
To je vše co lze udělat
Prostě dělej co tě baví,
To tě dovede k spokojenosti, stavu bez touhy a to je ten moment
Uvolnění, meditace...
To je princip...
Všechny dharmy spočívají v mysli, mysl spočívá v prostoru, prostor nespočívá nikde. / Všechny dharmy jsou od základu prázdné, všechny dharmy jsou od samého počátku zcela čisté, všechny dharmy jsou plně zářivou jasností, všechny dharmy jsou svou povahou nirvána, všechny dharmy jsou dokonalým osvíením. Právě toto je úplná dokonalost.
Guhjasamádža tantra
Rongzompa tento výňatek z Guhjasamádža tantry vysvětluje tak, že všechny jevy náleží mysli a že přirozenost mysli je jako prostor. Přirozenost prostoru je ve skutečnosti prosta vlastností. Pak nacházíme další výroky stejného významu, jako např. všechny dharmy jsou od základu prázdné a tak dále. Všechny dharmy, ježto nemohou být nijak potvrzeny jako subjekt či objekt, jsou od základu prázdné, avšak nikoli ve smyslu něčeho zbaveného něčeho jiného. Podobně, neboť nečistoty vášní nikdy neexistovaly, jsou od samého počátku zcela čisté. Jelikož temnota překážek nikdy neexistovala, jsou jsou plně zářivou jasností. Protože překážky nemohou být odděleny od svých protijedů, jsou svou povahou nirvána. Jelikož jsou zcela mimo očištění dvou překážek a dovršení dvou nahromadění, jsou jsou dokonalým osvíením. Význam dzogčhenu se vysvětluje všemi těmito způsoby.
Konečným cílem, který lze praxí dzogčhenu uskutečnit, je džalu. Lze jej dosáhnout překonáním dualistických konceptů subjektu a objektu, vnějšího a vnitřního atd. a reabsorpcí elementů těla do jejich zářivé podstaty. Jsou dvě úrovně realizace duhového těla, té nejvyšší se říká džalu phowa čhenpo. Když adept dosáhne této úrovně, nemůže ho už zastihnout smrt a úplně se rozplyne do světla.
Slavní mistři, kteří dosáhli této úrovně realizace, byli např. Padmasambhava a Vimalamitra. Druhá úroveň je prosté tělo světla. V tomto případě smrt skutečně přijde, ale zatímco je vědomí ve stavu dokonalé realizace, tělo se reabsorbuje do světla. Když umírají adepti, kteří dosáhli takovéto úrovně, odejdou na týden do ústraní. Po týdnu po nich nezbudou žádné stopy fyzického těla, kromě vlasů a nehtů. I v dnešních časech manifestovalo mnoho mistrů znaky této realizace.
srivatsa
https://www.buddhismus.cz/dzogchen.html
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 119 návštevníků