vostalpetr píše:
A vůbec netuší že uvědomění má pouze ego
Jana píše:vostalpetr píše:
A vůbec netuší že uvědomění má pouze ego
Když říkáš, že uvědomění má pouze ego, tak stavíš omezené nad neomezené, část nad celek.
Je to stejný nesmysl, jako tvrzení, že oceán má pouze vlna.
Přitom je to tak jednoduché pochopit, že uvědomění přesahuje všechno, co se objeví ve vědomí.
Uvědomění je spontánní přítomnost bdělé energie bez výběru, jež se vyskytuje u každého jedince, ať už ji provázejí myšlenky nebo ne a je absolutní.
Uvědomění není vlastnictvím ega; naopak, ego existuje v uvědomění.
Jana píše:"Uvědomění je prvotní. Je to původní stav, bez počátku a konce, nepodmíněný, samostatný, bez částí a beze změny. Vědomí je zprostředkované, je odrazem na pozadí, stavem duality. Vědomí nemůže být bez uvědomění, zatímco uvědomění může být bez vědomí, jako třeba v hlubokém spánku. Uvědomění je absolutní, vědomí je relativní, vždy se vztahuje ke svému obsahu – vždy je vědomím něčeho. Vědomí je částečné a proměnlivé, uvědomění je úplné, neměnné, klidné a tiché. Uvědomění je společným podkladem všech zkušeností."
Nisargadatta Maharaj
Paradoxy píše:A mimochodem, překlad nisagartových slov může být klidně chybný.
1)Už jen slovo uvědomění- uvědomit si něco, každý rozumně uvažující člověk to slovo chápe tak, že nejdřív si něco neuvědomuje a pak přijde uvědomění, takže to vyjadřuje změnu v čase a prostoru.
2) Je chyba chytat se doslovných citací, natož když jde o překlady. Taky sis jistě všimla, že klidně jeden a ten samý mistr je schopný říkat každému něco jiného a klidně to může být protichůdné. Jestli to náhodou nebude z důvodu, že svá slova přizpůsobuje lidem, kterým to říká
Paradoxy píše:A mimochodem, překlad nisagartových slov může být klidně chybný.
1)Už jen slovo uvědomění- uvědomit si něco, každý rozumně uvažující člověk to slovo chápe tak, že nejdřív si něco neuvědomuje a pak přijde uvědomění, takže to vyjadřuje změnu v čase a prostoru.
2) Je chyba chytat se doslovných citací, natož když jde o překlady. Taky sis jistě všimla, že klidně jeden a ten samý mistr je schopný říkat každému něco jiného a klidně to může být protichůdné. Jestli to náhodou nebude z důvodu, že svá slova přizpůsobuje lidem, kterým to říká
Už jen slovo uvědomění- uvědomit si něco, každý rozumně uvažující člověk to slovo chápe tak, že nejdřív si něco neuvědomuje a pak přijde uvědomění, takže to vyjadřuje změnu v čase a prostoru.
"Uvědomění je prvotní. Je to původní stav, bez počátku a konce, nepodmíněný, samostatný, bez částí a beze změny. Vědomí je zprostředkované, je odrazem na pozadí, stavem duality. Vědomí nemůže být bez uvědomění, zatímco uvědomění může být bez vědomí,
Pedrito píše:
Uvědomování je proces,
Jana píše:Pedrito píše:
Uvědomování je proces,
Jistě, ale řeč je o uvědomění.
V angličtině se slovo "awareness" používá jak pro popis statického, neměnného uvědomění, tak i pro dynamický proces uvědomování. Význam se liší podle kontextu, ve kterém je používáno.
Uvědomění sat-čit-ánandy je zkušenost nejhlubší podstaty existence, která je mimo všechny mentální a fyzické stavy. Je to stav absolutní jednoty a neomezeného vědomí, kde jednotlivé já mizí a zůstává jen čiré bytí a blaženost.
Bytí (Sat): Stav čisté existence, která je neměnná a věčná.
Vědomí (Čit): Absolutní vědomí bez hranic, které je základem všeho vnímaného.
Blaženost (Ánanda): Stav neomezené radosti a míru, který pramení z uvědomění jednoty se vším.
Osobní uvědomování projevů se týká každodenního prožívání a vnímání sebe a světa kolem nás. Zahrnuje vědomí našich myšlenek, pocitů, tělesných vjemů a reakcí na vnější podněty.
Uvědomění sat-čit-ánandy je hlubší a transcendentní zkušenost, která jde za všechny jednotlivé myšlenky a vjemy. Osobní uvědomování projevů se týká konkrétních zážitků v každodenním životě.
Sat-čit-ánanda představuje nejvyšší realitu a absolutní podstatu bytí. Osobní uvědomování projevů je uvědomování si jednotlivých aspektů našeho života a vědomí.
Uvědomění sat-čit-ánandy směřuje k jednotě a absolutnímu vědomí, zatímco osobní uvědomování se zaměřuje na jednotlivé prožitky a reakce.
Paradoxy píše:
Jistě Jano, ty máš uvědomování té tvé sat- čit-anandy odjakživa a i ve spánku. Problém je v tom, že my ostatní víme, že seš mimo. Snažíme se ti pomoct, ale ty si nedáš říct.
Klidně si v těch tvých představách žij dál, ale buď od té dobroty a necpi to nám ostatním, děkuji.
P.S. Ty si fakt asi myslíš, že když s tebou my ostatní nesouhlasíme, tak seš osvícená viď. Protože osvícenému přeci ostatní nerozumí, viď.
Ježkovy voči, přeju ti, aby ses konečně probrala...
Jistě, ale řeč je o uvědomění.
Jana píše:Paradoxy píše:
Jistě Jano, ty máš uvědomování té tvé sat- čit-anandy odjakživa a i ve spánku. Problém je v tom, že my ostatní víme, že seš mimo. Snažíme se ti pomoct, ale ty si nedáš říct.
To je od Vás krásné chtít zachránit rybu, aby se neutopila.
Přiznej se, že Ty na osvobození od utrpení, trvalé štěstí pravého Já, věčnou nekonečnou blaženost nevěříš. Neboj, nikoho nenutím, aby věřil na to, že bez připoutanosti k iluzi oddělenosti, je tohle, co je, dokonalé, Boží.Klidně si v těch tvých představách žij dál, ale buď od té dobroty a necpi to nám ostatním, děkuji.
Všimni si, že nejsi povinna číst to, co nemáš zájem číst, nejsi povinna na to, o co nestojíš, reagovat, tím pádem na to, co nenapíšeš, nedostaneš odpověď a v tom případě ani nemůžeš mít pocit, že by Ti někdo něco cpal.P.S. Ty si fakt asi myslíš, že když s tebou my ostatní nesouhlasíme, tak seš osvícená viď. Protože osvícenému přeci ostatní nerozumí, viď.
Nic si nepotřebuju myslet.
To, co JE bez myšlenky, bohatě samo o sobě stačí a je tím nejvíc, co může být.Ježkovy voči, přeju ti, aby ses konečně probrala...
A to z jakého důvodu? Vadí Ti představa, že by někdo mohl být bez zásluh šťastný? Vadí Ti trvalé štěstí pravého Já? Nebo Ti vadí ta troufalost blažené existence, když na něco takového nevěříš?
P.S. ani ty nejsi povinna reagovat na to o co nestojíš.
Co by tě tak mohlo vést k tvým reakcím???
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků