armin píše:Koukám, že jsem ty vaše duchovní ega pěkně rozparádil.
Tvoje odporně nafouklé duchovní ego zase vypotilo svůj hnis a svrab a ted' to sklízí zpátky.
armin píše:Koukám, že jsem ty vaše duchovní ega pěkně rozparádil.
Trini píše:armin píše:Koukám, že jsem ty vaše duchovní ega pěkně rozparádil.
Tvoje odporně nafouklé duchovní ego zase vypotilo svůj hnis a svrab a ted' to sklízí zpátky.
Alaja píše:Máš pravdu.... ...je to velký hlupák....
Alaja píše:Mahakali.....velká černá.....jak je uvedeno v samotném názvu.....
Asi jsem se s ní jednou setkala......Potom jsem cítila přítomnost čehosi obrovského, nehmotného a přece hmotného. Viděla jsem v tom temném šeru, jak se kroutí velké proudy tmavé energie… a já jsem těsně u toho – jen se dotknout rukou té skoro rovné kolmé průhledné plochy, jenž mne od toho odděluje.. Potom se to stáhlo. Zvolna jsem se z Alfy vracela. Pak jsem se ale znova vrátila. Tentokrát jsem ucítila při každém nádechu nosem vůni vody. Voda – jako ze sprchy, voda jako z bazénu, voda jako z mořské pláže, slaná mořská voda s vůní rybiny. A zrakově? Jako by mne omývaly veliké vlny vody, padající na mne z různých stran, zleva, zprava, různě se kroutily..
Pak to vše zmizelo – konec meditace.
Alaja píše: Tam jsme potkaly i jednoho pána
od miroslav » úte 22. pro 2020 18:46:28Pedriito píše:
Aha, tak jsem si to teda vygooglil, je to rouhání se proti Boží lásce. Já to měl spojený s manipulací s Boží láskou za účelem zisku.
Platí-li to první (vygooglené) pak to ze zdejších provozuje akorát Petr Vostál. V podstatě je to duchovní pýcha.
Tak uvidíme, jak se to s ním bude dál vyvíjet.
P.S.
Jak jsem měl možnost zjistit, tak hřích proti duchu svatému se neprojeví nějakým trestem, ale jen tím, že Milost Boží se od dotyčného odvrátí.
Tím že Bůh k němu přestane promlouvat - ať přímo nebo přes znamení či vývojovou karmu. A dotyčný to ani nepozná. Stačí si sám.
Jeho "štěstí" a motivace pak spočívá už jenom v hájení a zušlechťování svého nafukujícího se ega.
Znám několik takových příběhů ze svého okolí, včetně Vostála
Hříchy proti Duchu svatému
1. Opovážlivě se spoléhat na Boží milost.
2. Zoufat nad Božím milosrdenstvím.
3. Bránit se poznané křesťanské pravdě.
4. Závidět jinému Boží milost.
5. Zatvrzele odmítat spasitelné napomínání
6. Úmyslně setrvávat v nekajícném životě.
https://farnostpoustevna.estranky.cz/cl ... atemu.html
Sedm hlavních hříchů
Sedm hlavních hříchů (též sedm kardinálních hříchů či sedm smrtelných hříchů) vypočítává katolická tradice od časů Řehoře I. Velikého (asi 540 – 12. březen 604).
Pojmem hlavní hřích se nemyslí hřích, který je před Bohem nejvážnější, nejtěžší či „nejsmrtelnější“. Hlavní hřích (vitium capitale, peccatum capitale) znamená, že je pramenem (lat. caput) dalších hříchů. Podobně kardinální hřích (lat. cardo = pant) znamená stavy mysli, okolo kterých se „otáčí“ celá hříšnost člověka. Zavádějící význam slova smrtelný v tomto případě (viz smrtelný hřích) je důvodem, proč by se tradiční označení sedm smrtelných hříchů nemělo používat.
Původ a vývoj
Výčet sedmi hlavních hříchů zavedl na konci 6. století papež Řehoř I. Veliký, ovšem otázka jejich vzniku je nejasná. Podle některých autorů jde o upravenou verzi seznamu osmi zlozvyků, vytvořeného ve 4. století Evagriem z Pontu.[1]
Jednotlivé položky sice už zůstaly od vzniku seznamu neměnné (maximálně v některých jazycích se měnily termíny za účelem lepšího vystižení podstaty daného hříchu, v češtině např. nestřídmost-obžerství), pořadí však stálé nebylo. Jako první je dnes standardně uváděna pýcha a většinou tomu tak bylo i dříve, jak ukazují díla sv. Tomáše Akvinského nebo i Dantova Božská komedie,[2] nicméně nebylo tomu vždy tak: na počátku 14. století byla na prvním místě uváděna nestřídmost (resp. obžerství).[3]
V moderní době se vyskytly i návrhy na zavedení nového výčtu, žádný z nich však výrazněji neuspěl. Tomlin zmiňuje jako příklad návrh filosofa Juliana Bagginiho, přičemž konstatuje, že tyto moderní seznamy mají sklon zaměňovat příčiny s příznaky.[4] Zvláštním případem je novinářská kachna z března 2008, podle níž měla katolická církev seznam aktualizovat, viz sekce „Nové smrtelné hříchy“.
Seznam sedmi hlavních hříchů
Pýcha (latinsky superbia)
Pýcha je definována jako touha po vyšší atraktivitě a důležitosti než mají ostatní. Slovo pýcha se dá také vyjádřit jako: nadutost, domýšlivost, vyvýšenost, přehnaná sebeúcta, nerozumná nadřazenost kvůli kráse, bohatství, postavení ve společnosti nebo nadání. Pýcha se projevuje nadřazeným chováním. Jedná se o chorobný stav srdce. Opakem pýchy je pokora.
Lakomství (latinsky avaritia)
Lakomství, též lakota, se vyznačuje neochotou se dělit s bližními nebo potřebnými.
Závist (latinsky invidia)
Závist je pocit nelibosti při úspěchu nebo štěstí jiného člověka.[5] Vzniká tehdy, kdy určitá osoba vášnivě touží po majetku (nebo vlastnostech) druhé osoby.[zdroj?] Závist může vyústit v pomlouvání nebo poškozování druhé osoby, ke krádeži, nebo k sabotáži.
Hněv (latinsky ira)
Hněv se projevuje nezvladatelnými pocity zlosti a nenávisti vůči jiné osobě, ale i vůči sobě samému (věcně správnější je mluvit o hříchu hněvivosti; samotný hněv je mravně indiferentní emoce). Může vyústit k pomstě.
Smilstvo (latinsky luxuries)
Smilstvo označuje nevěru, nestálost ve vztahu k jednomu jedinému partnerovi v manželství.
Nestřídmost (latinsky gula)
Nestřídmost, též obžerství, se vztahuje k přílišnému požívání nápojů i potravin, ale i ke zbytečnému kupení věcí.
Lenost (latinsky acedia)
Lenost, též malomyslnost, duchovní znechucenost. Projevuje se jako absence víry v sebe, víry v Boha, snahy cokoliv zlepšit i jako nezájem uskutečnit svoje dobré úmysly.
Sedm hlavních hříchů podle démonologie Binsfelda
V roce 1589 přiřadil Peter Binsfeld ke každému z hříchů jednoho z biblických démonů. Jméno každého z nich je uvedeno u příslušného hříchu.
Démonem spojovaným s pýchou je Lucifer.
Démonem lakoty je Mamon.
Démonem závisti je Leviatan.
S hněvem je spojován samotný Satan.
Démonem smilstva je Asmodeus.
Démonem obžerství je Belzebub.
Démonem lenosti je Belfegor.
„Nové smrtelné hříchy“
V březnu 2008 prolétla světovými médii zpráva o tom, že katolická církev (resp. její Apoštolská penitenciatura) rozšířila počet sedmi smrtelných hříchů či že nahradila jejich seznam 7 moderními smrtelnými hříchy, aby vedla věřící k poznání, že svým jednáním zasahují své bližní, své okolí, ale i přírodu. Mělo jít např. o znečišťování životního prostředí, genetické modifikace, pokusy na lidech, sociální nespravedlnost, ožebračování lidí, shromažďování nemravného bohatství a distribuci drog.[6][7]
Zpráva se ukázala jako nepravdivá. Vznikla nepochopením a zkreslením rozhovoru biskupa Gianfranca Girottiho, regenta Apoštolské penitenciatury pro L'Osservatore Romano.[8][9][10] Biskup Girotti žádné nové hlavní hříchy nedefinoval ani nevytvořil žádný seznam, pouze v rozhovoru (mimo jiné) mluvil o sociálních hříších moderního světa, zdůrazňoval jejich závažnost a vyjmenoval některé jejich příklady. Pojem smrtelný hřích v celém rozhovoru vůbec nepadl. Všechny zveřejněné seznamy jsou výtvory novinářů, přičemž některé obsahují položky, které se v rozhovoru vůbec neobjevily (např. „genetické modifikace potravin“).
Sociální hříchy jsou konkrétní projevy sedmi hlavních (smrtelných) hříchů a jejich seznam v žádném případě nerozšiřují. Mohou být ale smrtelnými hříchy ve smyslu závažnosti.[11] Také se nejedná o nic nově definovaného, ale spíše jen o upozornění, že význam tohoto druhu hříchů, která církev odsuzovala už dlouhodobě, roste.
Přestože římskokatolická církev na mnoha místech tvrzení o nových smrtelných hříších dementovala, mimo jiné i oficiálním prohlášením České biskupské konference[10], Česká televize odvysílala reportáž o zavedení nových smrtelných hříchů a doplněnou o zlehčující sekvence ještě jednou, v publicistickém pořadu 168 hodin[12]. Zejména tato prezentace ČT byla chápána řadou katolíků jako útok na církev[13] či příklad nedbalosti při přebírání zpráv z druhé ruky, nekompetence redaktorů v oblasti náboženské problematiky, neochoty médií přiznat vlastní chybu a běžného obrazu našeho zpravodajského světa[14][15], případně obzvlášť okatou kombinaci obojího.[16][17]
„Osm smrtelných hříchů lidstva“ (K. Lorenz)
V roce 1973 napsal etolog K. Lorenz knihu Osm smrtelných hříchů (též Osm smrtelných hříchů civilizace, Die Acht Todsünden der zivilisierten Menschheit ). Těmito hříchy podle něj jsou:
Přelidnění Země,
ničení životního prostředí,
závod člověka se sebou samým
ztráta schopnosti prožívat city,
genetický úpadek,
rozchod s tradicí,
rostoucí poddajnost lidstva k doktrínám,
zbrojení atomovými zbraněmi.
Satanský pohled
LaVeyův satanismus považuje všech sedm hříchů křesťanství za pozitivní, pokud vedou k uspokojení hříšníka. Označuje je za „takzvané“ hříchy, protože nesouhlasí s názorem na jejich škodlivost, naopak jejich potíraní považuje za zhoubné. Tyto „hříchy“ považuje za projev přirozených instinktů, které není třeba potlačovat. Satanská bible uvádí jako osmý bod svého Devatera: „Satan znamená všechny takzvané hříchy, jelikož vedou k fyzickému, mentálnímu nebo emočnímu uspokojení.“ Namísto sebeničící obětavosti, pokořování a altruismu staví vzájemnost, odpovědnost a společný prospěch, přičemž v křesťanství a jeho morálce tyto hodnoty neshledává.
...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sedm_hlav ... ADch%C5%AF
Alaja píše:
Vostál je v pořádku.....
Hříchy proti Duchu svatému
1. Opovážlivě se spoléhat na Boží milost.
2. Zoufat nad Božím milosrdenstvím.
3. Bránit se poznané křesťanské pravdě.
4. Závidět jinému Boží milost.
5. Zatvrzele odmítat spasitelné napomínání
6. Úmyslně setrvávat v nekajícném životě.
armin píše:Alaja píše:
Vostál je v pořádku.....
Hříchy proti Duchu svatému
1. Opovážlivě se spoléhat na Boží milost.
2. Zoufat nad Božím milosrdenstvím.
3. Bránit se poznané křesťanské pravdě.
4. Závidět jinému Boží milost.
5. Zatvrzele odmítat spasitelné napomínání
6. Úmyslně setrvávat v nekajícném životě.
To co cituješ, je něco jako katechismus.
Výklad těch, kteří hřeší proti duchu svatému a snaží se tato Kristova slova vyložit tak, aby se jich to netýkalo.
Ale právě takových se to týká.
Těch kteří měli a už ztratili Ducha.
A už teď jenom teoretizují (a nadávají).
Jako třeba Vostál
Na tom není nic proti Vostálovi.
Ale bohužel to vypadá, že i on je takový odpadlík z cesty.
Z důvodu duchovní pýchy, samosvojnosti.
Vyznavač sebe, své svobody, svého ega.
A co ty. Jak to vidíš ty - třeba se sebou?
Alaja píše:Já se za křesťanku nepovažuji....já jsem bez jakéhokoli " náboženského vyznání"...tudíž nejsem křesťanka, ani židovka, ani muslimka, ani pohanka, ani buddhistka...atd. ....
V podstatě je to duchovní pýcha.
Vyznavač sebe, své svobody, svého ega.
Démonem lenosti je Belfegor.
duchovní pýcha
od miroslav » úte 22. pro 2020 18:46:28
Pedriito píše:
Aha, tak jsem si to teda vygooglil, je to rouhání se proti Boží lásce. Já to měl spojený s manipulací s Boží láskou za účelem zisku.
Platí-li to první (vygooglené) pak to ze zdejších provozuje akorát Petr Vostál. V podstatě je to duchovní pýcha.
Tak uvidíme, jak se to s ním bude dál vyvíjet.
vostalpetr píše:
A běž si sbírat duchovní zásluhy někam do prdele, tady žádný nenajdeš...
Já tady žádné duchovní zásluhy nesbírám.
vostalpetr píše:od miroslav » úte 22. pro 2020 18:46:28
Pedriito píše:
Aha, tak jsem si to teda vygooglil, je to rouhání se proti Boží lásce. Já to měl spojený s manipulací s Boží láskou za účelem zisku.
Platí-li to první (vygooglené) pak to ze zdejších provozuje akorát Petr Vostál. V podstatě je to duchovní pýcha.
Tak uvidíme, jak se to s ním bude dál vyvíjet.
VAROVÁNÍ !!!
AUTOR INZEROVANÉ REAKCE JE DUCHOVNÍ ČURÁK
DOPORUČUJI KOPNOUT DO KOULÍ !!!
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 121 návštevníků