Myslíš že člověk a jeho ego je tím největším výdobytkem Vědomí aby si chudáček mohlo být vědomo samo sebe?
Že Skutečnost je bez ega nevědomá?
Ale ego není nic špatnýho,
jen má poněkud širší rozptyl, od vraždění až po poznání Skutečnosti,
záleží na hloubce sebezapomenutí...
Nemyslím si že Skutečnost tvoří za nějakým účelem poznání nebo sebepoznání,
prostě je to spontánní činnost Blaženosti že Skutečnost má ten expanzivní směr tvoření,
nejdříve je ta energie temná (kálí) a pak teprve přijde světlo tvoření (šakti)
Když vyřadíš poznání, uvědomění, myšlenky atd. tak to, co je, není celá Skutečnost ale jen ten "tvůj" paprsek Vědomí.
To je dobrý začátek, způsob, jak se dostat "za" ego "za" individuální mysl. Eckhart doporučoval Nic nemít nic nechtít, ničím nebýt a nic nevědět. To je ten bod, "smrt", brána k vyššímu poznání Skutečnosti, ale ne pro tebe jako ego či lidský rozoumek.
Jak říkal Ježíš "Člověk se musí zrodit dvakrát. Jednou z těla, podruhé z Ducha".
A to, co je potom nejde pochopit ani si představit před tím.
Přirovnal bych to k tomu, když z opice se stane člověk a získá "dar" světla rozumu. Co to je, to světlo rozumu opice nemůže pochopit ani si představit.
Vo Atmanu píšu jen kvůli vám,
můžeš si ale povšimnout že říkám že to je egocentrismus,
když hovořím o meditaci čili uvolnění, mám tím na mysli dojít k UV a Brahmanu, nikoliv Atmanu,
to ale musíš pak prostě pustit všechny směry pozorování, protože prostor sám o sobě je bez směrů,
směr se tam musí vytvořit pomocí pozorovatele a pozorování...
A to, co je potom nejde pochopit ani si představit před tím.
Přirovnal bych to k tomu, když z opice se stane člověk a získá "dar" světla rozumu. Co to je, to světlo rozumu opice nemůže pochopit ani si představit.
No ale já nejsem džnánin nebo bhakta,
pokud píšu o Skutečnosti, tak ji popisuji ve všech aspektech,
já nejsem ve sporu se světem proto nenaháním ani štěstí a ani poznání,
proto bych nikdy neřekl, že se mě nic netýká a svět je jen film na plátně Vědomí,
((to jsou ty připoutanosti když se praktikuje nějaká speciální joga se zaměřením jen na jeden aspekt))
pro mě Já a svět je jedno a to samý, jen ten svět je modifikací Já,
pro mě neexistuje útěk do věčné neměnné nirvány,
věčná neměnná nirvána je přesně to co tady je, věčné vznikání a zanikání čili tvořivá činnost Skutečnosti...